september 01, 2008

Hela gij bloempje

Hela gij bloempje slaapt gij nu nog
Springt uit uw knoppen, haast u dan toch
*t Zonnetje schijnt u al vlak in `t gezicht
Bloempjes, ontwaak toch het is al licht
Bloempjes, ontwaak toch het is al licht.
.
Hela gij vogels droom niet te lang
Hoog van de takken klinkt uw gezang
Mei is gekomen en heeft op het veld
Duizende bloemen tentoongesteld
Duizende bloemen tetoongesteld.
.
Hela gij kindje vlug op de been
`t Zonneke schijnt al door `t vensterke heen
Vogels en bloemen het wachten haast moe
Roepen het vrolijke goe-morgen u toe
Roepen het vrolijke goe-morgen u toe.
.

Dit liedje werd heel veel door mijn moeder gezongen.
Nou ja, dit liedje, de eerste twee drie regels
en voor de rest ging het la la la.
.


.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik roep je ook een Goe-morgen toe, Mieke, maaruhh...gisteren was het beter, hè?
Het heeft hier gisteravond flink gedonderd en geregend en nu is het gewoon fris!
Je foto's zijn prachtig!!!
Vooral de laatste van de Hemelsleutel.
De klimop ziet er al echt herfstachtig uit.
Een mooi boeket om de week mee te beginnen.
Groetjes, Ria.

maandag, september 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een heerlijk herkenbaar liedje Mieke! Dit zong ik zelf vroeger thuis vaak onder de afwas. Alleen de tekst ging net een ietsiepietsie anders maar het scheelt niet veel!

Genoten van het weekend?
Goede nieuwe week!
Liefs,
beuzeblaadje

maandag, september 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Bij ons klonken de psalmen en gezongen altijd door het huis en andere liedjes waren meestal niet toegestaan.
Vandaar mijn vroome verhalen op de logs

maandag, september 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige blomme, uit vast jullie eigen tuin.
Leuk liedje ook lalalalalala :)

maandag, september 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ahhhh miek mijn moeder zong het ook vaak...........dikke kus betty

maandag, september 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk zo een goude oude.. Mijn oma zong het ook altijd..
Tot over een weekje..
Dikke knuffel.

maandag, september 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

dit liedje ken ik niet maar ik weet ook nog wel wat mijn moeder afen toe zong tijdens het werk....brrr een heel zwaarmoedig lied ga ik niet uitspellen hier.
Novelle

dinsdag, september 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn moeder zong dit liedje ook! Leuk om het hier te zien. Dat brengt weer veel herinneringen boven...

woensdag, september 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn moeder zong dit liedje ook! Leuk om het hier te zien. Dat brengt weer veel herinneringen boven...

woensdag, september 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja, mijn moeder zong dat ook. Wat heerlijk om dat hier weer te zien staan. Oh nostalgie...oh familieleden die er niet meer zijn. Oh, eenzaamheid...

Gelukkig dat er nog PC's bestaan.

donderdag, september 04, 2008  

Een reactie posten

<< Home