februari 28, 2008

WAAROM ????










Ik hoef hier verder niets bij te schrijven geloof ik.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Om het geld en omdat er nog steeds vraag naar jassen van zeehondenbont is.

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Eerbied voor het leven

Er was eens een echtpaar
Ze kregen een kind
Een schat van een baby
Zoals je zelden vindt

Toen kwam een zeehond
Met een knuppel in zijn poot
Die sloeg de kleine
In een paar slagen dood

De ouders waren verbijsterd
Kapot van verdriet
Waarom moest dit gebeuren
Zij begrepen het niet

Mijn zeer gewardeerde lezer
Dit verzinsel klinkt dom
Maar draai deze figuren
Eens in werkelijkheid om

Een zeehonden echtpaar
Zij kregen een poppie
Een schat van een dier
Met een heel lief koppie

Toen kwam er een man
Met een knuppel in zijn hand
Sloeg het diertje dood
Het lag bloedend op het strand

De ouders zeer verbijsterd
Ook zij hadden verdriet
Even goed als de mensen
Maar bij hen zie je het niet

Wat leert ons dit gedicht
Waarom is het geschreven
Om meer eerbied af te dwingen
Eerbied voor AL het leven.
© ascar32

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hier word ik niet vrolijk van, maar het gebeurt.
Maar als je het niet erg vind ben ik gauw weg...

Liefs Coby

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hier kan ik dus stuiterend gek van worden , dat er nu nog steeds mensen willen lopen in een tweedehands jas !!Meer haar dan hersens ..domme blondjes trappen er weer in !!Pas nog een (dacht ik )vriendin gedumpt die een botjas had gekocht , die snapte me niet helemaal toen ik zei dat ze die jas beter niet hierheen aan kon doen .....ik klieder hem dus ECHT onder !!
Fur coats
are worn
by beautiful
animals and
ugly people!

donderdag, februari 28, 2008  
Blogger Els said...

gadver de gadver.

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik kan hier dus absoluut niet tegen. Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die deze beestjes daadwerkelijk kunnen doodknuppelen. Hebben die dan echt geen geweten, ziel of wat dan ook? Doen ze werkelijk alles voor geld?
Maar zolang er nog mensen zijn die zeehondenbont willen dragen, zullen deze martelpraktijken door blijven gaan.
't Is om van te janken!

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Tja helaas heeft de mensheid nog steeds heel veel geld over voor hun vachtje..

Love As Always
Di Mario

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Vreselijk Mieke, hier hoef je inderdaad niets bij te schrijven maar hier naar kijken kan ik ook niet! Als ik er nl. lang naar blijf kijken word ik misselijk, echt misselijk! Dit is walgelijk van de bovenste plank! Kijk die koppies toch eens........Wat voor onmensen zijn het die deze diertjes kunnen doden?

Fijne dag,
beuzeblaadje

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik kreeg een filmpje toegestuurd met dit soort van beelden, heb het niet eens afgekeken, een boze brief naar de ambassades geschreven en petities getekend, de enige mensen die ervoor gaan staan met gevaar voor eigen leven zijn zij die bij GREENPEACE werken, CHAPEAU DAAROM BEN IK OOK FANATIEK LID VAN DEZE CLUB. Moeten meer mensen doen, gelukkig hebben zij rijke sponsoren die het er gelukkig ook niet mee eens zijn. Want wat te denken van het afslachten van hele scholen met dolfijnen, en waarvoor? Ze eten de kleine visjes op. En dan heeft de bevolking niks meer. Ja dank je de koekoek. Er leven stammen die net zoveel vis vangen als dat men nodig heeft, met alle respect voor de zee dat zijn mensen naar mijn hart. Die leven van de visvangst. En over de Jappen MAAR TE ZWIJGEN MET HUN GEJAAG OP DE BULTRUG EN DE WALVISSEN ALLEEN VOOR HET DELCIATE VLEES VOOR DE TOURIST EN DE RIJKE JAP. IK VERTIK HET VANAF DAT IK DIT WEET, IK VERTIK HET NOG OM IETS TE KOPEN UIT DIT LAND VAN HERKOMST, MOESTEN OOK MEER MENSEN DOEN....KOREA? DAAR ETEN ZE HONDENVLEES, WE HEBBEN DE AMBASSADES BESTOOKT MET MEER DAN 500.000 MAILS ALLEEN UIT NEDERLAND, NIET MEEGEREKEND DIE UIT BELGIE, LUXEMBURG ENZ,.,Nederland handelt gewoon met dit soort landen door. SCHANDE SCHANDE SCHANDE....
TE TRIEST VOOR WOORDEN. zo ik heb gezegd, nou hoop ik dat veel mensen lid gaan worden van IFAW OF GREENPEACE, DIE DOEN GOED WERK VOOR MENS EN DIER....
LIEFS VAN LENY

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

nee mieke laten zien ook niet
het gaat niet meer van mijn netvlies af:-((

vreselijk:-((((((

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn maag draait hier om, vanmiddag heb ik ze weer zien zwemmen.

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Getverdegetverdegetver
Hoe kunnen ze dat nou :(

Daar heb je weer zo'n 2e hands jas, zo'n 2e hands jas, zo'n 2e hands jas, zo'n jas die al van een ander is geweest, nee niet van een mens, maar wel van een beest!

donderdag, februari 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is al vaak gezegd walgelijk om naar te kijken.
Ze moesten de mensen die dit op hun geweten hebben ook zo martelen.

Maar tsja zolang er nog mensen zijn die in zo'n jas willen lopen grrrrrrr

Goed dat je dit hebt geplaatst Mieke.

fijn weekend

vrijdag, februari 29, 2008  

Een reactie posten

<< Home