februari 21, 2008

kuurpark 4

Het doorkijkje.
.
Het eenden eilandje midden in de vijver.
.
Deze rodondenderon, zal ik in de zomer ook eens op de foto zetten.
Meestal zitten ze dan vol met bloemen.
.
De omgevallen boom.
Hier heb ik ook nog een verhaal bij over vroeger.
Het was 1957-58.
Precies weet ik het niet meer.
We woonden nog in Gorinchem en het was 1 april.
We woonden daar in een hoekhuis, met een tuin om het huis vol bomen en planten.
Aan de zijkant van het huis, stond een oude gouden regen boom.
Dus, zoals ik al zei, was het 1 april en na de nodige probbeersels om mijn moeder er in te laten tuinen, moest ik naar school.
Toen ik om 12 uur weer naar huis kwam, wist ik niet wat ik zag.
De gouden regen boom, lag dwars over het huis.
Ik naar mijn moeder; Mama de gouden regen boom is omgevallen.
Ja ja, zei moeder, 1 april.
Nee, echt mama hij is omgevallen en ligt op het huis.
Ja ja, zei ze weer en ging verder met haar werk.
Mama, kom nou effe kijken, het is echt waar.
Moeder zal daar wel gedacht hebben, laat ik maar even gaan kijken, dan heb ik mijn rust.
En ze ging kijken en kreeg hele grote ogen.
Ze was de hele morgen thuis geweest en had er niets van gemerkt dat de boom omgevallen was.
Ik denk, dat de boom door ouderdom heel zacht en voorzichtig omgekiept is.
Toen voelde ik mij natuurlijk de koning te rijk, dat ik het ontdekt had.
Was natuurlijk niet moeilijk te ontdekken, want het was niet te overzien.
Maar, ik had weer iets om overal te vertellen.





13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Eindelijk gehoord.. jammer van die grapjes he.. maar gelukkg nam ze je wel serieus toen het echt nodig was...

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik geloof je verhaal, Mieke, en ook dat je moeder niks had gemerkt. Heb nl. eens hetzelfde meegemaakt. De pannen van het dak, en ik had niks gehoord...

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha...leuk verhaal Mieke, kan me voorstellen dat je dit altijd onthoudt! Ook hele mooie foto's trouwens!!!!!

Groetjes van een beuzeblaadje
met haast!
OT: Ik had wel eerst om toestemming gevraagd van Mus hoor!
Anders had ik hem niet geplaatst!

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

nou ze had er toch wel achter gekomen denk ik ???
mooi daar hoor , en in het voorjaaar de rodo fliepsen hoor ..in de zomer is hij al zijn blommen al kwijt !!!
heb de hazen gesproken en willen de grens nog niet over hoor hahahahahahahahahahahahahahaha ;))

donderdag, februari 21, 2008  
Blogger Els said...

hahahaha, het kan niet anders dan dat ma de radio knoerthard aan had als wij niet thuis waren.Vast en zeker de arbeidsvitamine.

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo zie je maar dronken mensen en kinderen spreken altijd de waarheid..
liefs van leny

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou gelukkig viel hij dan niet met een harde klap.
En die rodondendron wil ik wel eens zien in de bloei..
En je hebt er mooie foto,s bij geplaatst..

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Prachtfoto's heb je hier weer neergezet. Regen valt hier wel eens op het dak, maar gouden regen nooit. Op 1 april toch maar eens kijken. Prachtverhaal weer Mieke.

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een bijzonder verhaal. Herinner je je nog wat je moeder later tegen je zei over die boom.

Heb je de volgende 1 april weer zoiets gezegd? Dan had ze nooit kunnen zeggen: jajaja laat maar 1 april. :-)

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi verhaal! Leuk om te lezen!
Het is weer bijna weekend! Omdat vanaf morgen bij ons een verbouwing begint (keuken) zijn we een week computerloos. Die wordt even weggezet ivm stof en zo. Alvast een heel fijn en lekker weekend toegewenst! groetjes, Nel

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik mis in je verhaal hoe ze de boom weer van het dak hebben gehaald en of er toen beschadigingen te zien waren.
Maar het was wel een boom met humor door dit op 1 april te doen.

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Naar de rodondendron ben ik heel benieuwd dit voorjaar!
En nog een geluk dat de Gouden Regen zo beschaafd is ingestort :-)

donderdag, februari 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik zou ook reageren het is 1 april en dat ik de volgende daq wel zou gann kijken Mieke... Maar het is een schitterend verhaal. Net zo als je foto's van het kuurpark....

donderdag, februari 21, 2008  

Een reactie posten

<< Home