januari 08, 2008

Spreuk

MENSEN HEBBEN MENSEN NODIG
.
Wat en waar was ik de laatste jaren zonder de mensen aan mijn zij geweest.
En natuurlijk niet alleen de laatste jaren die erg moeilijk voor mij waren, maar mijn hele leven.
Je begint met het gebruik van de dokter of vroedvrouw.
De eerste jaren gebruik je je ouders het allermeest.
Je broers en zussen, ooms en tantes,
je gebruikt ze allemaal.
Daarna komen er de leraren bij.
Weer jaren later de chefs waar je komt te werken.
En niet te vergeten alle mensen die jou iets willen verkopen.
Of de mensen die jou vervoeren in bus of trein.
Je gebruikt ze, of je wil of niet.
De mensen die jou de weg wijzen in het leven.
En nu, nu gebruik ik man, kinderen, familie, vrienden en kennisen,
doktoren, verkopers en internet en blogger vrienden.
Het zijn allemaal mijn helpers gebleven.
Ja, ik gebruik ze allemaal.
Zonder deze mensen was ik niet de Mieke geworden die ik nu ben.
Maar èèn ding heb ik wel heel goed geleerd.
De mensen kunnen je helpen in het leven, maar............
Leven moet je zelf.

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een pràchtig log is dit!
Mieke, je slaat de nagel op de kop...
Mooi hoe jij dit hebt verwoord!!!

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leven doe je zelf er er iets van maken ook.. heel mooi geschreven!

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is mooi hoe veel mensen je leiden en begeleiden op je levenspad, maar uiteindelijk zul je het lopen zelf moeten doen idd.

Mooi logje Miek.

Bianc

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

je kiest je eigen richting
maar welke richting je ook kiest
er zullen altijd weer mensen zijn
die je aanmoedigen en toejuichen
en je weer levenslessen meegeven ook :)

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

het is me ook een genoegen je tegen te komen op mijn levenspad , maar ja wandelen moeten we zelf en weer verder ;))

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi gezegd Mieke!
We worden inderdaad "gevormd" door het leven en zeker door de mensen die we op onze levensweg tegenkomen. Zij maken ons tot degene wie we nu zijn! En als je achterom kijkt wat zijn het er dan velen geweest, die ons de weg hebben gewezen in het leven he?
En nog steeds komen we weer nieuwe mensen tegen.......
Maar........jouw laatste regel is van groot belang: "leven moet je zelf"!!

Ik ben blij dat ik op deze weg ook jou en Chris ben tegen gekomen!!

Groetjes,
beuzeblaadje

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

't Is fijn om met mensen mee te mogen lopen op hun levenspad, in welke vorm dan ook. 'k Ben ook blij dat er mensen met mij meelopen. Alleen redden we 't niet, ook al denken we dat we 't alleen moeten doen...

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zal ik toch een dikke sik krijgen, sluit weer mooi aan op het verhaal dat ik vanmorgen had geschreven, toeval bestaat niet, en nu blijkt maar weer hoe wij op een lijn zitten.
liefs van leny

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hoe waar meis, hoe waar, zonder mensen en hulp kan niemand, maar je moet het zelf leven, dat leven..

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi logje en zo menselijk, want waar waren we zonder andere mensen.

dinsdag, januari 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zonder de hulp van anderen was het leven geen leven

donderdag, januari 10, 2008  

Een reactie posten

<< Home