januari 07, 2008

een goed leider


Na al die onzin de laatste dagen,
nu weer eens iets ernstigs.
.
Een goed leider overweegt ieders mening
maar trekt zijn eigen plan.
Deze spreuk las ik gisteren en dacht,
.
Ja, dat heb ik in al die jaren wel geleerd.
Een goed leider, laat je zien hoe het kan,
maar je zult je eigen weg moeten gaan
en je eigen fouten moeten maken.
Dat kan niemand je afnemen.
Als je alleen doet wat de leider zegt en er nooit naast trapt,
kun je niet volwassen worden.
Je kunt hoogstens een ja knikker worden
en ik denk dat we dat allemaal niet willen zijn.
.
En als je een goed leider wil zijn,
zul je na veel vallen en opstaan, over je leven nadenken en met respect andere mensen met andere iedeen benaderen.
Want dat is het geheim.
Respect en eigenwaarde.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leider moetne hun kop uit steken en het kan soms heel ondankbaar zijn want mensen zijn het er niet altijd mee eens.. dan is het heel belangrijk om in je eigen kracht te geloven

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een goed leider geeft je een mooi voorbeeld en geeft je ruimte je eigen weg te kiezen en je eigen fouten te maken.
Mooi logje Miek en prachtige fantjes, die vind ik zooooo geweldig.

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een gelijk heb jij met jouw woorden zeg, die gedachte is inderdaad door me heen gegaan.
Kga er nog iets bij schrijven met een beetje van jouw woorden erbij....

Thx As

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat een onderwerpen zijn er allemaal op de maandagmorgen zeg !!!
ik wandel mijn eigen pad ...leer ik het meest van ...een leider in welke zin dan ook ...moet respect verdienen !

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja knikkers die achter een leider aanlopen hebben we genoeg gehad.
Ieder mens heeft z'n eigen verantwoording.

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja na al die mooie mannen, vrouwen en muzieknoten is dit weer heel andere kost.
Ja je log heeft veel overeenkomsten met mijn log van vandaag.
In dit leven moet je keuzes maken en kiezen door wie je je laat begeleiden.
Begeleid worden is iets anders dan klakloos achter iemand aan hobbelen en daarna, als er iets verkeerd gaat, zeggen het was allemaal haar/zijn schuld.
Jammer genoeg zijn er veel mensen die, na dit soort teksten te hebben gelezen, ja knikken en zeggen: 'het zal wel waar zijn' en daarna gewoon weer verder gaan met het achter de stoet aan lopen.
Maar ook dat is hun recht want we leven gelukkig in een vrij land.
Maar je moet wel je verantwoording durven en willen nemen.

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

En daarom ben ik zo gek op folianten, spaar ze ook heb er al zo een stuk of 63 slurf omhoog is mazzeltov..Zij zijn de exacte plaatjes die bij de tekst horen..
liefs van leny

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke als dit jouw "eigen" woorden zijn dan moet je veel vaker eigen loggen schrijven!! Wat heb je dit prachtig gezegd!

Ik kan balen van die "ja-knikkers" en "meelopers". Vooral die laatste daar leer ik er steeds meer van kennen! Jammer!!

Mooie reactie van Oldtimer!
Fijne dag,
beuzeblaadje

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wij laten ons vandaag leiden door het weer ,dat kan ook he.Windkracht heel veel.Op het strand zijn we gezandstraalt en bij het wad waaiden we zowat weg.Jaccob zijn we al 3 dagen kwijt. Die laat zich leiden door de liefde,die ouwe snoeperd.groetjes en een dikkke kus uit texel.tot volgende week.egbert en els

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ach er is niets mis om even een tijdje te volgen....toch zelfstandig leren denken en handelen is echt nodig in het leven.

Novelle

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

leider zijn valt niet onder mijn competenties gelukkig ;)

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Soms is volgen lekker en soms je eigen weg kiezen ook, maar hje hebt het mooi gezegd hoor, ben het er helemaal mee eens. .

maandag, januari 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat heel veel mensen het eigenlijk wel makkelijk vinden een jaknikker te zijn. Je hoeft dan niet zelf na te denken. En vanuit die positie is het ook makkelijk om mensen die wel een eigen mening hebben aan te vallen.

Respect en eigenwaarde klinkt allemaal heel mooi, maar helaas zijn de meeste mensen conformisten, die zich alleen in een groepje veilig voelen.

maandag, januari 07, 2008  

Een reactie posten

<< Home