januari 03, 2008

oogarts


Hebben jullie gisteren het verhaal gelezen van Jan?
De arme man is toch warempel door een oliebol geraakt, die Ria naar hem gooide.
En waar kwam de oliebol terecht?
Ja hoor, midden op zijn oog.
Nu heeft hij krenten en rozijnen in het oog zitten, dus moet hij naar de oogarts.
Het doet natuurlijk vreselijk pijn, al die vreemde dingen in het oog.
.
Maar..........ik geloof het allemaal nog niet zo erg, want ik heb gehoord dat zij een nieuwe oogarts hebben.
En die oogarts heeft een nieuwe plaat hangen, om te kunnen zien hoe goed of slecht de ogen zijn.
En onze Jan, heeft dat allemaal gehoord en is natuurlijk heel erg nieuwschierig geworden.
Dus heeft hij, toen Ria aan het oliebollen bakken was en een mislukte oliebol naar de vogels wou gooien die op bezoek waren, zich heel snel gebukt.
En ja hoor, de bol kwam daar, waar hij volgens Jan heen moest, op zijn oog.
Nou, Jan is natuurlijk gelukkig.
Hij mag naar de oogarts.
Vertel je nog even hoe het er was Jan?

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

De cycloop en de oogarts

Knikkend met zijn knieën, maar
niet in staat te knipperen
legt de cycloop zich angstig neer
op de koude witte lakens.

Bibberend in verwachting,
de zuster is al geweest
om hem kalm te vertellen
dat de dokter komen zal.

Dat het zover gekomen is,
een reus zo laag gezonken,
speelbal van het lot gemaakt
moeten buigen voor een mens.

De deur kraakt gruwelijk open
en een sterveling verschijnt
vreemd genoeg in wit gekleed
alsof hij een engel zou zijn.

Plots staat hij daar, die sterveling
hij schraapt zijn keel en spreekt
“Meneer Cycloop, ik zal eerlijk zijn,
we moeten opereren”

“Wat zijn mijn kansen, mens?”
, vraagt de Cycloop bevreesd
“Zal ik kunnen blijven zien,
of slechts dwalen in het Niets?”

De dokter kijkt bedachtzaam, stil
dan kraakt hij verdere woorden:
“Er is een kans van een op vijf,
dat uw visie beperkt zal zijn”

Een massieve zucht ontsnapt
aan het hart van de Cycloop:
“En zonder de operatie zal ik,
zeker mijn zicht verliezen?

De dokter knikt meewarig
“De operatie is noodzakelijk,
de vuren van de onderwereld
hebben uw retina aangetast.”

De Cycloop knikt verslagen,
terwijl hij denkt aan Tartarus,
en of het niet meer kunnen zien
van vuur verkiesbaar is.
© Phriar

*wink, big smile*

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo'n oogarts lijkt me ook lachen, Ik denk dat Jan zo'n visite naar oogarts helemaal niet hinderlijk vind!

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Aha, daar komt de aap uit de mouw! :-))

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

:)) ik wed dat de oogklachten spontaan zullen verdwijnen en zelfs de kleinste afbeeldinkjes
ineens weer zichtbaar zijn
Oldtimer zal plotsklaps de oogjes van een jong broekie hebben :))
tot Ria thuis klaar staat met oliebol nummero 2 ;)

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het verhaal van het bezoek aan de oogarts wil ik wel eens horen.

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

haha als hij zijn ogen moet testen met zo'n plaat dan kan ie vast ineens weer heel goed zien :)

donderdag, januari 03, 2008  
Blogger Els said...

Oooh wat zal hij een best doen om toch naar de oogarts te moeten hahahaha

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

whahahahahahahahahahahahahahahaha
kijk dat wist ik niet ....dat het besmettelijk was ......whahahahahahahahaha meis je hebt Jan overtroffen met je verhaal ;)))
Die zien we voorlopig niet terug hoor in Weblogland , die moet om de haverklap op controle whahahahahahahahahahahahahahaha

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

haha..dan maar te hopen voor Jan dat ie hele goede ogen heeft he.. ;)

groet Maryan

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je schrijft op mijn log dat je ook ziek bent, mag ik je vragen wat je hebt?

Kom je in ieder geval een fijne dag wensen.

Liefs Astrid

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke waar zit die oogarts? Ik heb geloof ik ook een nieuwe leesbril nodig.;)))))))::)))))
liefs van leny

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

whahahahaha ik lig in een deuk alhoewel het eigenlijk niet lachwekkend is kan ik er niets aan doen.Maar goed het zal best wel pijbnlijk zijn.

xxx saskia

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha....
Hahahahahahaha geweldig Mieke!
Nu wacht ik nog op de tegenaanval van Jan.. Machtig goeie poster trouwens!

Zo heb ik ooit op het consultatiebureau meegemaakt dat een kindje een "leestest" moest doen. Er werd steeds een plaatje aangewezen en hij moest dus zeggen: boom of huis of vis of ketel enz. Nu had zijn vader een garage dus de arts vond het heel gek toen hij bij het plaatje van een auto niets zei. "Weet je ECHT niet wat het is" vroeg ze hem na lang wachten? Zijn antwoord:
ik geloof een Citroën!!

Groetjes,
beuzeblaadje

Fijne avond,
beuzeblaadje

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

heel leuk Miekie

groetjes Novelle

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hahahaha wat een geweldige oogleeskaart heb je hier geplaatst.... nog eens wat anders dan letters.... ik ga hiervan een stuk beter zien ( hahahahaha)

donderdag, januari 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja, ja...., als ik dit verhaal zo lees en de reakties tot me door laat dringen dan denk ik dat jullie me nog niet goed kennen.

In overleg met de oogarts wordt er, speciaal voor mij, een nieuwe kaart ontworpen.
De kleine beeldjes worden vergroot, dit prikkeld mijn ogen en werkt verhelderend.
De grote beeldjes worden verkleind in beeld gebracht om reden dat deze onvoldoende functioneel zijn.
Als mocht blijken dat ook dit onvoldoende werkzaam is dan wil de oogarts proberen om een proef met levende modellen voor me te organiseren.

vrijdag, januari 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hopelijk gaat ondertussen alles wat beter?
Blij dat je het geluk zién kan, want kijken doen we met het hart, zién met de ziel....

vrijdag, januari 04, 2008  

Een reactie posten

<< Home