december 28, 2007

suiker


Giester morgen, was ik per msn met Els aan het schrijven (doen we iedere morgen) en die vertelde mij dat ze naar het ziekenhuis moest om suiker te prikken.
En aangezien ik zo'n tester thuis heb, dacht ik kom, laat mij ook eens testen.
Normaal doe ik dat 2 keer per week.
Nu was het zeker al anderhalve week geleden.
En oooooooooh ik schrok me rot zeg.
Veel te hoog, dus ik zit nu weer op dieet.
Toen bedacht ik mij dat ik twee jaar geleden een gedichtje hierover gescreven had.
Hier is hij nog een keer.
.


Lekker

Wil je nog een kopje koffie?
Nog een koekje ook mischien?
Of een glaasje limonade?
Heb je die snoepjes al gezien?

Hou je ook zo van die spekkies?
Of die lekkere zoute drop?
Die heerlijke grote suikerspinnen?
Of een dikke slagroom mop?

En van die lekkere chokolaatjes?
Of een grote gevulde koek?
Een gebakje met veel slagroom?
Van de bakker om de hoek?

Al het snoepgoed vind ik zalig
Al het snoepgoed dat ik ken
Maar ik mag ze echt niet eten
Omdat ik diabetiker ben.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Miek krijg je dit met alleen een dieet nog wel naar beneden zo hoog als je zat? Of heb je al medicatie er voor ook? Pas je goed op.

Je gedichtje blijft geweldig!

Liefs
Bianca

vrijdag, december 28, 2007  
Blogger Els said...

Ja we zijn zielig he.Hebben we maar een paar kilo zoetigheid en vet gegeten met de kerst en hoepla daar gaat onze suiker weer.

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

mooi gedicht,maar ik doe niet aan lijnen, heb gewoon een goed eetpatroon en eens in de oveel tijd ga ik me es te buiten aan iets. I heb te weinig dingen in dit leven om ook nog es te gaan lijnen. Ben mijn halve leven kok en voedings deskundige geweest, en van lijnen wordt je dik, dus doe ik niet aan mee. Ik geniet van alles zolang mij mijn tijd nog rest.
Maar als jij er last van hebt, dan moet je het natuurlijk zeker doen. Laat de zoetigheid staan en de kilo's vliegen eraf.

Liefss Astrid

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Doe voorzichtig meis..zorg goed voor jezelf, zodat je in het nieuwe jaar alle kracht hebt om te omarmen, en er een mooi jaar van te maken..

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ik word alleen maar bestraft door de weegschaal ;)
succes met het weerstaan van de zoetigheden!

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

trekt wel bij , even de kiezen op mekaar !!! Lekker gedicht heb je gemaakt , water loopt me in de mond ;))
Terwijl ik niet eens een snoeper ben ;))
goed weekend Mieke , wordt er één van vasten !!!

vrijdag, december 28, 2007  
Blogger fride said...

Ik kende dit gedicht nog niet en vind hem helemaal geslaagd! Mooi!
en ik hoop dat je suiker inmiddels weer op het juiste peil zit.
knuffel van mij

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Pfff......lastig hoor.
Maar helpt het als je suiker mindert of moet je ook aan de medicijnen en dus even bij de huisarts langs?

vrijdag, december 28, 2007  
Blogger mieke said...

Ik neem "nog" geen medikatie tegen de suiker en als ik het zelf deze week niet naar beneden krijg, dan zit er niets anders op als dat ikin het nieuwe jaar naar de huisarts moet.

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Jonge Dame wil je svp een beetje voorzichtig doen!
Het is denk ik verstandig dat ik even langs kom om de dingen die je niet mag eten op te halen.
Zo komen wij met volle buikjes het jaar dan uit en jij gezond met een keurig suiker patroon het nieuwe jaar in.

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je gedichtje is prachtig, maar na het lezen, aan het einde, denk ik:
"Brrrr....moet er niet aan denken om overal wat van te snoepen". Ik zou hardstikke misselijk worden...
Ik ben niet zo'n zoetekauw, hoewel een gebakje met een dotje slagroom er af en toe best ingaat, hoor.
Nu is het voor mij natuurlijk wel makkelijk praten....ik ben kerngezond en hoef nergens rekening mee te houden.
Ik hoop voor jou, dat je het suikergehalte weer snel op peil hebt en dat je zo af en toe weer eens van iets lekkers mag snoepen.
Maar dit weekend nog even niet, Mieke. Ook zonder zoetigheid valt er veel te genieten, hoor.
Groetjes, Ria.

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Volgens mij heb ik dit mooie gedicht eerder gelezen! Vervelend Mieke dat je suiker te hoog is maar gelukkig weet je hoe je er mee om moet gaan! Ik hoop dat je hem weer op peil krijgt zonder dat de huisarts er aan te pas moet komen! Sterkte!!

Groetjes,
beuzeblaadje

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Dat is een leuk gedicht voor een minder leuk geval van suikerziekte.
Jammer....zeker omdat er vaak andere kwaaltjes aan hangen, daar zitten we niet op te wachten.
Heel goed dat je het weer eens even gesjekt hebt Mieke.

gr. van Muzzzzzz

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Oeef dat wordt dus even niet snoepen... ik hoop dat jij je bloedsuikers snel weer op peil hebt.

Leuk passend gedicht heb je geschreven Mieke

fijn weekend

vrijdag, december 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Diabetes is een kl...ziekte. Als je het met een dieet kunt redden, doe dat dan vooral. Kijk uit met wat en met name hoeveel je eet. Een beetje suiker is niet zo erg, pas vooral op met vet!
Bloedsuikers kunnen soms een eigen leven leiden. Dit tot groot verdriet van de rest van het lijf, dat dan weer alle zeilen moet bijzetten om de boel weer te reguleren. En daar word je zóóó moe van...
(hier spreekt een ervaringsdeskundige; ik spuit 4 x per dag insuline...)

vrijdag, december 28, 2007  

Een reactie posten

<< Home