januari 09, 2008

spreuk 1


Vreemdelingen zijn vrienden die het juiste moment afwachten.
.
Sta open voor de mogelijkheid
vriendschap te sluiten,
zelfs als je dat op dat moment
niet verwacht.
.
Ik heb de laatste jaren heel veel mensen leren kennen.
En de meeste mensen door het internet.
Als iemand mij dat een jaar of drie geleden verteld had, dan had ik hem voor gek verklaard.
Mensen leren kennen door het internet, zoiets doe je toch niet? Dat is iets voor mensen die vreselijk eenzaam zijn. En dat ben ik niet, nooit geweest.
Maar oh, wat is het leuk om bezoekjes te brengen en krijgen van internet vrienden.
Het gaat mij de laatste dagen tamelijk goed en dus zei Chris gistermorgen tegen mij, wat dacht je, of Bianca vanmiddag thuis is? Dan gaan we daar een bak koffie halen. Dus ik ben gelijk in de msn gesprongen en ja hoor ze was thuis.
Het was voor mij de eerste keer dat ik weer echt weg was sinds het ziekenhuis.
Het is maar drie kwartier rijden daarheen, dus dat was goed te doen.
Heel gezellig was het. Ik was doodop toen we weer thuis waren, maar dat heb ik er voor over.
En ook kreeg ik gisteren een mailtje van Beuzeblaadje.
Of wij volgende week vrijdag thuis zijn. Jaaaa natuurlijk zeg, heel leuk dat ik haar weer eens mag zien.
Kijk, deze dingen zouden zonder internet niet gebeurt zijn.
Dan had ik ze nooit ontmoet, ook Oldtimer en Carpe Diem heb ik al eens mogen ontmoeten. Wat is het toch een mooi wereldje.
Als je voor mensen openstaat, je niet opsluit in je huisje, dan gebeuren er hele mooie dingen.
Dan word de vreemdeling een vriend.




15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuk dat je zo maar weg bent en mensen ontmoet..
Nee het lijkt net een grote familie!

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik kan niet anders dan je groot gelijk geven, Mieke. Ook ik leerde mijn beste vrienden via het internet kennen.
Ik ben heel erg blij dat jij je een beetje beter voelt en zo je webbies even een bezoekje kan brengen!
Sterkte lieve meid!

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

in dat webloglandje kom je de meest leuke mensen tegen , ik 'spreek 'ze dagelijks en leer ze beter kennen ;)) en weet je ?? ben jij er ook één van , en we zien mekaar vast nog wel een keer ...zeker weten ;)) fijn dat je je eindelijk weer wat beter voelt meis . durfde het haast niet te vragen ...maakt mijn dag weer goed , kan ik vrolijk kliederen ;))

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

'k Heb al heel wat mensen via het internet leren kennen, en er nog geen moment spijt van gehad!
Als je eerst met elkaar gemaild hebt, of elkaars log hebt bezocht, lijkt het alsof je elkaar al heel lang kent. De eerste kennismaking in het 'echt' gaat dan meestal heel gemakkelijk. Ik zou mijn internetcontacten niet graag willen missen!

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat heerlijk Mieke, dat je er weer echt uit bent geweest. Wat zal je hebben genoten.

En je hebt gelijk internet vergroot je wereld. Mensen die je anders nooit tegen gekomen zou zijn kunnen nu je vrienden worden.

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke wat heerlijk voor je dat je er weer even uit geweest ben.
En dan komt Beusje ook nog op de koffie bij je gezellig hoor.
Meis fijne dag en doe rustig aan hoor,

Liefs Cyber Oma

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat fijn Mieke, dat je weer op stap bent geweest en vrijdag ook nog bezoek van beuzeblaadje. Jouw week kan niet meer stuk. Ook ik heb het genoegen gehad een paar mensen achter de logjes te ontmoeten en het is fijn om een gezicht achter de reacties te zien.

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Miek, het was een heerlijke verrassing jullie op de koffie te krijgen.
En ja internet heeft ons bij elkaar gebracht en daar ben ik hartstikke blij om!

Liefs
Bianca

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke wat is dat fijn voor je.
Je zult het thuis best vol kunnen houden maar "er even uit " is heerlijk.

Ik zag de foto`s net......je ziet er goed uit.

hartelijke groet van Muzzzzz

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Helemaal mee eens. Ik heb in de loop der jaren al redelijk wat mensen ontmoet die ik via internet heb leren kennen, soms succesvol soms absoluut niet.

Maar de laatste ontmoetingen die ik heb gehad, waren zeer geslaagd. Het is echt mooi als er irl ook een vriendschap ontstaat door het internet!

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk vooruitzicht zeg... het is heerlijk mensen via internet te leren kennen en te ontmoeten..

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke jij bent de enigste niet die er zo over denkt! Ik heb meer "internetvrienden" dan echte vrienden en ik ben maar wat blij met weblogland!

Fijn dat het zo goed met je gaat momenteel dat je zelfs een bezoek aan Bianca hebt kunnen brengen!

Houwen zo dan zien wij elkaar volgende week!!!

Groetjes,
beuzeblaadje

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik heb ook zulke ervaringen, ik heb afgelopen jaar een aantal mensen via internet leren kennen en een daarvan is mijn beste vriend op dit moment.., nog een paar mensen die ik ook nog vaker ga zien.. echt heel leuk dus..!! :)

groetjes maryan

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

heerlijk is dat hè :)
ik sta er ook voor open,
maar loop niet tè hard van stapel
ik wil alleen iemand ontmoeten als er een duidelijke klik is
niet uit nieuwsgierigheid ;)
ik heb er een heerlijke vriendschap aan overgehouden met WJtje :))
en ook Klaproos :))
toch blijf ik het spannend vinden nieuwe mensen te leren kennen
ik vind het heerlijk voor je dat je zo spontaan bezoek krijgt
en op bezoek kan gaan :)

woensdag, januari 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het vreemde is dat je, heel vaak, in je log meer verteld dan in een gesprek.
In het begin omdat de mensen je toch niet kennen en later omdat je die onbekende mensen door hun reakties zo goed hebt leren kennen.

donderdag, januari 10, 2008  

Een reactie posten

<< Home