januari 31, 2008

in het bos

In het bos staat een huis met een dak
En daar in zit een deur voor 't gemak
En daar woonde een heel oude vrouw
En ze woonde in dat bos
In dat hele griezelige bos
Waar je 's winters liep te sterven van de kou.
.
Maar wie komt daar in de manenschijn
Op zijn toffeltjes zachtjes aangeslopen
Het is de wolf, hij liep los
In dat hele griezelige bos
En hij heeft oma toen om zeep gebracht
( Dat had ze nooit gedacht).
.
En om zeven uur in de morgen, daar kwam roodkapje aangestapt
Lieve oma, beste oma
Lieve oma word eens wakker, ik heb koekjes van de bakker
Beste oma, mens wat brom je en wat grom je
Je moet je heus eens laten scheren
Je hebt een baard van zeven meter lang
Mens, doe niet zo gek, je maakt me werkelijk nog bang


Oh jager kom eens gauw
Het is mijn oma niet
Maar de wolf zo je ziet
Snij open zijn buik
Haal mijn oma eruit
En ze leefden nog lang en tevree.
.

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Geweldig wat een leuke 'vertaling 'van roodkapje met geweldige plaatjes erbij

Maarre hoe zat het nou met die kist hieronder?

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

gezellig verhaaltje Mieke ;)
blij te zien dat je weer achter de computer zit :))

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

zat dat in die kist ???
roodmutsje met de wolf ???
en laat dat gebakkie staan !!!!!!

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het zo sneu dat in sprookjes wolven altijd als van die vreselijke dieren worden voorgesteld, terwijl het zulke sociale dieren zijn.

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ja ja dat zeggen ze allemaal en ze leefden nog lang en gelukkig, maar weet jij wat die boswachter met roodkampje deed?Misschien was het wel een andere verklede wolf, het is tenslotte bijna carnaval!!
liefs van leentje

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke heb je dit uit je eigen duim gezogen? Je gaat toch niet te veel om met Oldtimer he???? Die weet de boel ook altijd zo lekker te verdraaien!!!

Maar zo te lezen vermaak jij je weer prima achter de pc. Alleen:
IK WACHT NOG OP DE XXX!!!!

Fijne dag,
beuzeblaadje

donderdag, januari 31, 2008  
Blogger Els said...

dit is het kortste sprookje van roodkapje wat ik ooit gelezen heb.Leuk hoor,maar ik denk dat ik hem maar niet gebruik om voor te lezen aan justin als hij naar bed gaat.

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik weet niet wat ik van die xxx uit de voorgaande log moet brouwen.
En deze vertaling van roodkapje loopt volgens mij ook al behoorlijk uit de klauwen.
Mijn naam is Jan.
Ik ben druk dus maak ik er snel een eind an.

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuke versie van Roodkapje ;-)
Ga je nog meer sprookjes zo bewerken? :-D

vrijdag, februari 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Grootmoeder

Een heel leven getekend
in het rimpelig gezicht
de schouders wat gebogen
onder ‘t levensgewicht
het geheugen wat versleten
niet meer zo sterk
de handen licht bevend
rustend na het werk
zo lief, zo ontroerend blij
als ze aarzelend zegt:
Kind, kom je speciaal voor mij?
© hans dudok van heel

vrijdag, februari 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Er zit een vliegje op je blogje, lieve Mieke!
*wink, big smile*
Heerlijk weekend gewenst, meid!
PS: jammer dat je m'n log niet begreep... is nochtans niet zo moeilijk als je ff doorklikt op de link?

zaterdag, februari 02, 2008  

Een reactie posten

<< Home