januari 22, 2008

vrinden

Ik wil wel honderd versjes aan de bomen wijden
En aan hun zomer en hun winterlijden
Ik wil wel zingen van de bloemen en de dieren
en van de planten en de zeeen en rivieren
Maar ik wil de stad met al mijn vrinden niet ontlopen
Je weet mijn nummer, de deur staat altijd open
Want met respect voor eiken, beuken, berken, linden
Ik zou geen dag meer leven kunnen zonder vrinden.
.
Toon
.
En toen..............ja en toen was ik klaar met dit blogje en ben op de andere blogjes gaan neuzen.
Ik kwam bij Oldtimer aan en wat zag ik?
Juist ja, kijk dat is een vrind in hart en nieren.
Deze man geeft mij zomaar de gelegenheid om door de hoge sneeuw te gaan, (waar hij zelf niet meer doorkomt) en een reportage te maken van de "elf steden tocht".
Jan, ik voel me heel vereerd, maar als jij al niet door de sneeuw kunt, hoe moet ik dat dan met mijn rolstoel.
Ik zal vandaag proberen om een paar ski's onder de stoel te binden, zodat ik er toch kan komen maar, ik weet het niet zeker hoor.
Als het mij niet lukt, dan geef ik deze opdracht verder aan Carpe Diem, die woont er tenslotte het dichts bij en moet dan de kwast maar aan de kant gooien.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Vriend, metgezel, die meer en minder is
dan vader, moeder, minnaar, kind
hetzelfde als ik, maar anders
onafhankelijk en toegewijd
ouder, jonger, van dezelfde tijd.
Trooster, die getroost kan worden
baken en verhanger van borden
broeder, maar van een andere moeder, zonder rivaliteit
met wie ik samenloop en die mij begeleidt.
Hij gunt mij om te leven en als ik dood
zou willen, geeft hij mij gelijk.
Soms is het, dat ik om hem alleen
verdragen blijf, wat zonder hem ondraaglijk scheen.
Zonder een enkele verplichting
loop ik en altijd in zijn richting.
© Maria Vasalis

Zo is het toch, hé Mieke?

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

joh Mieke je gaat gewoon in de slee zitten en dan rijden we met rinkelende belletjes richting elfsteden tocht.Maar wil jij dan voor de bloemen zorgen ,de mijne zijn ondergesneeuwd en hij verwacht het toch he zo n bossie bloemen.

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat een lief gedicht weer van Toon
hartverwarmend :))
ennuh....
die enorme bergen sneeuw bij Oldtimer
tja.....
ik heb met die man te doen ;)
wij genieten al allemaal van een beetje lente vandaag :)

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

lol ik kwam gisteren de hoofd van de elfstedentocht in Bozum een klein dorpje in friesland tegen, helaas niet op de schaats, maar wat kan die man bewegen!

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zonder vrienden ben je nergens
Ik ben heel zuinig op diegenen die we hebben.

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

waar zijn vrinden voor Mieke ..
kwast aan de kant gemieterd en een stel honden geregeld ...ik ben al onderweg om die Janneman te verlossen van zijn sneeuwberg voor de deur , dus niks niet piepen ik kom niet !!!!!!!
Hij zal vooraan staan , zo'n vrind kunnen we toch niet missen bij de start ?????
;))))))

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lief gedichtje van Toon.
En wat Jan betreft, ik heb hem aangeraden om sneeuw te gaan ruimen, kan hij er tenminste door.
Ik geniet hier van het voorjaar en de bloemetjes die opkomen, laat hij zich maar lekker met de sneeuw vermaken.

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja Mieke...zonder vrienden kan een mens niet.
Daarom zullen we met z'n allen die ouwe kneus eens even uit de sneeuw trekken ;))
De zon zal ons wel een beetje helpen vandaag en als er nog niet genoeg gesmolten is, dan zal Jan in elk geval smelten bij de aanblik van zoveel vrienden....en vooral zoveel vriendinnen, hahaha...

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Waar ligt er sneeuw dan? Heb ik iets gemist in de kranten of op het nieuws? In ieder geval het gedicht van Toon is inderdaad passende op het feit dat je de oldtimer uit de sneeuw wilt redden, maar ook niets gelezen over een 11 steden tocht. Tips van mij, doe gewoon een stel surfplanken onder de wielen, en chris doet de rest..
liefs van dinnetje leny

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Waar ligt er sneeuw dan? Heb ik iets gemist in de kranten of op het nieuws? In ieder geval het gedicht van Toon is inderdaad passende op het feit dat je de oldtimer uit de sneeuw wilt redden, maar ook niets gelezen over een 11 steden tocht. Tips van mij, doe gewoon een stel surfplanken onder de wielen, en chris doet de rest..
liefs van dinnetje leny

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

prachtig gedichtje van Toon heel mooi
Novelle

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Meesterlijk vers van Toon en een heerlijk verhaal van jou!

Tis toch wat met die elfstedentocht! Jammer dat ik de hele week moet werken anders had ik beslist meegedaan. Maar uh......jij doet het heinig an he?
Ik wil binnenkort wel graag weer bij jouw thuis koffie drinken en niet in het ziekenhuis op de gipsafdeling of zo iets......
Wat vind Chris ervan dat je meedoet in de categorie "wat oudere kneusjes" hahahaha.....heerlijke man he die oldtimer?

Genieten!!!!!
beuzeblaadje

dinsdag, januari 22, 2008  
Blogger Unknown said...

Toon kon als geen ander zijn leven in gedicht omzetten, heerlijk om er weer een te lezen.. Lieve Mieke een hele fijne week.. Jan veel succes ik ben blij dat wij vandaag het zonnetje weer hebben gezien.. eindelijk weer eens heerlijk wandelen..

dinsdag, januari 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik weet niet of je het gelezen hebt, maar mijn eerste column is geplaatst op liefdesgedich.nl, of liefdesproza.nl dat ben ik door de euforie even kwijt. Is heel goed gegaan, leuke reactis gehad, de uitgever van die site belde mij zelfs nog op dat mijn columns al ingepland waren tot 15 mei en ik kon nog insturen hoor. Mijn gedichten lopen als een tierelier, en ik ben zo hartstikke trots en blij. Mijn vrouw zat met een dijk van en migraineaanval dus die kon mijn vreugde niet meevieren, dus heb ik er maar een blogje opgezet. Dan voel je je soms heel erg alleen als je juist zo opgetogen en blij bent dat je eindelijk een groot lezerspubliek weet te bereiken ( 10.000 lezers per dag) en de uitgevers hebben zelfs mijn linken in hun eigen linkenlijst gezet omdat ik zoveel instuurde en toch succes had. Een cadeau op zich natuurlijk, zelf die van hyves staat erbij. Ik heb ze ook uitbundig bedankt. Gevolg met dit soort dingen is dat je altijd weer beter en beter wilt presteren, ,maar dat moet toch lukken???Ik weet één ding zeker, wilma is harttikke trots op me, en dat heeft ze in koeienletters onomwonden op de site van mij gezet..Dat is mijn zussie dus...
Wou het even kwijt, en dit soort dingen kun je dus aan je dinnetje vertellen.
liefs van leny

woensdag, januari 23, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hé ...verhipt ben je aan het glijden ???
geen neie log vandaag :(
alles goed ???

woensdag, januari 23, 2008  

Een reactie posten

<< Home