januari 15, 2008

de laatsten van vroeger

Brylcreem, dat smeerden de meeste mannen in hun haar.
De haren zagen er dan vreselijk vet uit en ze waren dus ook vreselijk vet.
.
Zo'n geweertje hadden veel jongens in mijn jeugd.
Er zat een propje voor in de loop, die eruit schoot bij het afschieten.
Als je dan te dichbij stond, kreeg je zo'n propje tegen je benen.
Rot dingen vond ik het.
.
En toch vind ik ze mooier als de kinderwagens van vandaag.
.
De ouwe taperecorder.
Enorm hoe groot die dingen waren,
Maar wat kon je er een lol mee hebben.
.

Het testbeeld op de TV.
Die was te zien als je de TV aanzette.
.
Zo nu heb ik genoeg ouwe koeien uit de sloot gehaald.
Morgen weer een "normaal" logje.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mieke, dankjewel voor die oude koeien, ik hou daar van. Laat ons die dingen niet vergeten, want zonder dat, zat ik hier nu niet aan jou te schrijven!
*wink, big smile*

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo'n mooie hoge kinderwagen was de trots van menig moeder. En dan zo'n verenbedje bovenop :-)

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Brylcream is er nog steeds
nu wel in moderner jasje èn minder vet :)
die tape racorder is echt lachen ja
ik had vroeger een liggend model in gebruik bij mij oma
leuke nostalgische plaatjes weer

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn kinderen doen nog steeds gel in de haren, dat is ook vies spul hoor!

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik heb nog steeds ergens op zolder een bandrecorder !!!! Mét banden , eigenlijk zou ik eens moeten luisteren naar die banden , want zal best een gouwe ouwe dag kunnen worden ;)
Testbeeld kan ik me niet herinneren zag er volgens mij weer anders uit , maar testbeeld is testbeeld , het afstemmen als er een nieuwe TV of eigenlijk storing was , één op dak , één binnen en maar brullen ...whahahahahahaha

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

O wat herkenbaar voor mij, dat testbeeld hebben we een keer een hele dag naar zitten kijken.
En het werd maar geen 8 uur, want dan begon de uitzending pas :-)

Liefs Cyber Oma

dinsdag, januari 15, 2008  
Blogger Els said...

Leuk hoor om allemaal terug te zien.

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Die kinderwagens vind ik ook prachtig hoor, veel mooier dan die supersonische gevallen van nu.

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn kleinzoon smeert potten vol gel in z'n haar en volgens mij is dat net zoiets als de brylcreme
van vroeger. Die engelse kinderwagens waren toch prachtig.

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

mooi logje mieke....de herinnering komt weer boven bij die plaatjes
groetjes novelle

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je ouwe koeien vervelen me nog niks Mieke!
In zo'n kinderwagen heb ik zelf wel gelegen maar mijn kinderen niet. Maar je hebt wel gelijk dat die veeeeel mooier is dan die super moderne dingen van tegenwoordig!!

Groetjes van een beuzeblaadje die
hoopt op een wonder!!!
(sinds gisteren net als Vanmeij snipverkouden!)

dinsdag, januari 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Die taperecorder ken ik en brylcreem nestaat volgens mij nog steeds, alleen dan in andere verpakking.

Wel kewl al die plaatjes van voor mijn tijd grinn

dinsdag, januari 15, 2008  

Een reactie posten

<< Home