januari 18, 2008

de zoveelste spreuk

De andere rij gaat altijd sneller,
Totdat jij aansluit.
.

Nou, dat heeft iedereen al wel eens mee gemaakt denk ik.
In de supermarkt, drie kassa's open en je sluit aan bij de de rij, waar de karretjes niet zo vol zijn en waar niet zo veel mensen staan.
Nou mooi hoor, er is een man die betaald met kleingeld en zoekt zijn laatste 10 euro cent, een vrouw die haar portemonaie niet kan vinden, die zit helemaal onder in haar tas, waar ze al boodschappen in gedaan had en zo gaat het verder.
De andere rijen, daar lopen de karretjes als het ware zo voorbij.
Een paar dagen later, ga je daar staan, waar maar twee mensen staan, maar met volbeladen wagentjes. De eerste, een vrouw had nog wat vergeten en "rent nog even snel" de winkel in en komt na 5 minuten weer terug. Pfff eindelijk. De andere rijen flitsen voorbij. De tweede die je voor je hebt, is een man die met zijn zijn betaalpasje betaald. Maar oh hemel, hij is zijn geheim nummer vergeten. Na 10 minuten wist hij hem weer. De mensen uit die andere twee rijen, zijn al lang weer thuis als jij klaar bent.
En als je de volgende keer weer ergens aansluit, gebeuren er weer andere dingen.
Herkenbaar ???????


18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat zoveel mensen een staatslot willen hebben.. is wel uitzonderlijk.

Als je om rust vraagt, dan wordt het je gegund, of het nu met wachten is of met iets anders..lol

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

In Nederland gebeuren zulke dingen niet!
Wij weten wat wij willen en weten dat er mensen achter ons in de rij staan die net als wij naar huis willen.
DENK IK!
Maar ik haal nooit geen boodschappen, mannen laten zich door hun vrouwen bedienen EN ZO HOORT HET, dus zeker weten doe ik het niet.
Maar ik zal het eens aan Ria vragen als ze weer terug is van het boodscappen doen.
Maar even geduld want ze blijft altijd zo lang weg.
Misschien zit er dus wel wat waarheid in je verhaaltje.

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo herkenbaar idd.
Je staat altijd in de verkeerde rij. Ook als je in de file rijd een keer, dan denk je ik neem maar die baan om in mee te rijden die rijd nog iets door. Maar helaas als je er aansluit gaat altijd net de rij naast je weer rijden.

vrijdag, januari 18, 2008  
Blogger Chris said...

Sorry hoor! Ik zal in vervolg met gewoon geld betalen. Dan hoef jij niet meer zo lang te wachten. Weet je intussen al mijn pinnummer? Dat ik het steeds weer vergeet, stom he?

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

whahahahahahahahahaha ik zie het gebeuren !!! tegenwoordig neem ik me maar voor om rustig de tijd te nemen om die boodschappen te doen , ik ben dat mens die diegene voor laat gaan die achter me staat met maar die ene boodschap ;)
krijg je altijd van die vriendelijke blikken van de andere wachters .....hihihihihi..kostelijk
fijn weekend meis en ook vandaag een leuke dag want komen ze ??

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Goedemorgen Mieke en Chris, wij vinden het ook erg jammer dat we niet kunnen komen hoor, wij hadden er erg veel zin in. Maar we zijn alletwee vreselijk verkouden en dan is het niet goed!Gelukkig heb ik Beus niet aangestoken, zij werd al verkouden voor ik kwam. Maar we hangen op de bank en zijn voor ons doen wel heel erg passief... Je houdt het bezoek zeker tegoed, misschien komt Beus wel eerder, maar die is nu boven dus kan ik het haar niet vragen.
In ieder geval de hartelijke groeten van vanmeij en Beus, die zal zelf wel reageren! Goed weekend!Hier schijnt een waterig zonnetje die vanmiddag overgaat in regen.....
bighughvanmeij

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

OOOOO zekers,ik kies ook altijd de verkeerde rij.heel vervelend!!
xxx saskia

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heel herkenbaar, maar ik vermaak me altijd wel tijdens het wachten.
Kun je de mensen lekker observeren, hihi.....
En soms ontstaan er leuke gesprekken.
Tegenvaller, dat ze niet komen, hè?
Maar dat hou je nog tegoed.
Groetjes, Ria en een fijn weekend.

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, de uitzending van mij bij Koretta kan je via een link op internet zien. De link staat bovenin mijn laatste log.......
groetjs, Nel

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

overkomt me ook geregeld ja maar ik maak me er niet meer druk om..gewoon geen haast hebben, dat scheelt enorm Mieke.. ;)

Ik heb een ander adres trouwens
www.sevenmaryanseven.web-log.nl Ik kon jou zo gauw ook even niet meer vinden :)

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

HEEL HERKENBAAR!!!!!
Alleen dacht ik dat ik de enige was die dit soort dingen overkomt maar nee dus.....

OT: Shit, shit, shit!!!
Sorry hoor maar dit moet ik ook even kwijt!! Het blijft balen maar niks aan te doen. We kunnen het risico niet lopen dat jij morgen door ons bezoek aan de medicijnen moet!

Fijne dag en binnenkort kom ik zeker langs (aan!)

beuzeblaadje

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou ik herken het, maar maak mij er niet druk over. Haast is slecht voor mijn hart, en meestal laat ik mensen nog voorgaan die maar een paarboodschappen hebben als ik met een kar vol in de rij sta. Ik heb eindeloos geduld dat zal het zijn. En ik maak ook altijd ruimte voor ouderen, of invaliden met een rollator of een scootmobiel. Vraag mij niet waarom maar dat doe ik altijd al, deed ik als kind al gewoon omdat ik altijd de mensen om mij heen observeer en kijkende naar de boodschappen en raden wat ze eten vanavond, een spelletje van vroeger als kind. Dan gaat de rij veel sneller, probeer het maar eens.
liefs van leny

vrijdag, januari 18, 2008  
Blogger Els said...

hahaha,ja zo herkenbaar.

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha, dat overkomt mij ook altijd. Is de wet van Murphy.
Wat ook zo leuk is, ik sta altijd in de rij, waar geen prijs op een product staat en dat kan lang duren.... of de kassarol is op, is me ook meerdere keren gebeurd.

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hahahha heel errrrrug herkenbaar Mieke.... Geduld is een schone zaak in deze....

Prachtig gevonden

vrijdag, januari 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heel herkenbaar!
Ik sta ook altijd in de verkeerde rij. ;-)
Eigenlijk vind ik het iedere keer weer lachwekkend, want ik zie de meeste mensen op dezelfde manier reageren. ;-)

zaterdag, januari 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jaaaa, héél herkenbaar.
Maar iedereen staat blijkbaar altijd in de verkeerde rij. Wie zijn dan de gelukkigen???
*wink, big smile*
Prettig weekend, Mieke!

zaterdag, januari 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja, iedereen staat wel eens in zo'n 'pechrij', maar ook weleens in de goede, maar dan valt het niet op.

zaterdag, januari 19, 2008  

Een reactie posten

<< Home