januari 17, 2008

alweer een spreuk

Het is wel eens moeilijk
lang met iemand samen te zijn.
.
Dat is absoluut de waarheid.
Paren die zeggen dat ze nog nooit ruzie of slechte tijden hebben gehad, die geloof ik niet.
Dan is èèn van de twee een ja zegger.
Een leven lang samen, twee verschillende karakters, is soms best wel moeilijk.
Maar als de liefde echt is, ga je door en probeert samen iets te veranderen bij een grote ruzie.
Dat moet natuurlijk wel samen gaan.
Èèn alleen bereikt niet veel.
Het is natuurlijk heel jammer als èèn van de partners niet meer wil, of zich in iemand anders verliefd heeft.
Dan is het voorbij.
Chris en ik zijn volgende maand 36 jaar tesamen.
En ik moet zeggen, dat we er samen voor gevochten hebben om het zo lang te laten duren.
Nee, het was zeker niet altijd gemakkelijk, maar het loont zich.
In goede en in slechte tijden.


15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een lief plaatje en dan val ik natuurlijk vooral op het hondje en de kat op bed :-)

En over relaties. Je mag je een gelukkig mens prijzen als je de ware vindt waar je alle levenshobbels mee kan nemen.

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Twee mensen met verschillende achtergronden en verschillende karakters, die al 36 jaar bij elkaar zijn...dat is toch een Godsgeschenk, nietwaar.
In elke relatie komt wel eens een deukje, maar daarna is hij alleen maar beter.
Mieke en Chris...ik gun jullie nog heel veel jaren samen.
(Toevallig zijn George en ik ook 36 jaar getrouwd ;)) )

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

helemaal waar !! ik tetter er nog wel eens op los hoor ...whahahahahaha maar zonder mekaar ??? die kerels worden ook zo eigenwijs hé naar mate ze ouder worden hihihihi effe duiken ...kwam een kwast voorbij !!!
volgende week hebben wij er 28 jaar lief en leed op zitten ;)))
dus wij zijn nog broekies bij jullie vergeleken en toch voor deze tijd ook weer een eind !

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Niet voor niks staat er in de trouwbelofte, in goede en in kwade dagen.
Jullie hebben het lekker volgehouden met zn tweetjes.

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn moeder zei altijd tegen mij als ik weer eens een relatie naar de knoppen liet gaat ( mijn schuld hoor, eerlijk is eerlijk)
"Elke dag is een gevecht als je de liefde van je leven wilt blijven behouden, want die komt maar één keer langs en dat houd de spanning erin, af en toe een lekker bekvechtpartijtje niet erg, maar maak het voor het slapen goed, want er kan er wel eens eentje nooit meer wakker worden". Ik hoor het haar nog zeggen. Mijn ouders hadden een liefdevol huwelijk met alle sores die iedereen in die tijd had met 7 koters, en weinig centjes, maar de lol en de liefde die zij de kids gaven was goud. En zij kreeg gelijk want toen mijn vader overleed in zijn slaap op 41 jarige leeftijd verloor zij haar liefde voor het leven. Gelukkig hadden ze never nooit ruzie ( althans waar wij bij waren, en ook nooit iets gemerkt) maar het is zo waar wat je weer neerzet...Daarom gaat er geen dag voorbij dat wij tegen elkaar zeggen ïk hou van jou"zomaar even tussendoor, en altijd vol met overgave. Maak er geen stopwoordje van maar doe het gemeend...
liefs van leny

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd, 36 jaar is iets om naar uit te kijken! Wij zijn iets van 23 jaar bij elkaar en het wordt alleen maar mooier :))

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind jullie een prachtig voorbeeld. Door dik en dun er voor elkaar zijn en blijven communiceren is heel belangrijk.
Op naar de 40 jaren jullie!

donderdag, januari 17, 2008  
Blogger Chris said...

He he, ben je er eindelijk achter? En waneer begin jij met je veranderingen? Hihihi, oh sorry hoor Mieke dat ik weer zo vlot was met mijn geschrijf! Zal niet weer gebeuren!

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

kijk da's waar gesproken mieke,
menzen die zeggen dat ze nooit wat hebben hebben volgens mij geen relatie mét elkaar maar naast elkaar :-)

liesbeth en ik ken elkaar 17 jaar
en we hebben regelmatig vuurwerk :-))


groetjes
klaproos

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke blijf maar lekker bij mekaar hoor, en af en toe een stevige woordewisseling komt hier ook voor.
En goed maken is zoooooo leuk :-)
Wij hebben er bijna 46 jaar op zitten, en dan nog 2 jaar verkering.
Dus we kennen elkaar van binnen en buiten liefs Cyber Oma

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jullie zijn allemaal nog broekies!
Ria en ik delen al 45 jaar lief en leed.
Dwz. Ria de liefde en ik het leed.
Wij hebben nooit geen ruzie meer gehad na de laatste keer.
Wij liggen samen in één bed en weten dat dat is gemaakt om te slapen en niet om te donderjagen want daar is de kwaliteit van het bed niet na.
Maar ja het was ons nooit gelukt als ik niet zo'n appart figuur zou zijn.
En Ria?
Nog altijd zoals 45 jaar geleden OM OP TE VRETEN!

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat een knuffelig plaatje :)
tja...iedereen heeft zijn onhebbelijkheden en zijn eigenaardigheden ;)
het gaat erom hoe je daar mee omgaat denk ik
in jullie geval
met liefde ;)
jullie ondernemen dingen samen, maken uitstapjes, delen interesses
zo kunnen jullie nog wel 36 jaar saampjes zijn :)

donderdag, januari 17, 2008  
Blogger Unknown said...

Net als mijn ouders.. 45 jaar samen.. goed zo meis dikke knufel

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zoooowwww 36 jaar getrouwd Mieke da's een hele poos hoor.

OT: mijn log van gisteren ging over de gehele waddenzee, dus ook de kust van Duitsland en Denemarken.
In de krant noemde men specifiek Hamburg, vanwege de havenactuiviteiten...
Maar in nederland kunnen ze er ook iets van hoor...

donderdag, januari 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

samen lachen
samen huilen
samen genieten
samen grappen
samen snappen
samen strijden
samen soms ook lijden

dat zijn de indigrienten van het leven
een leven met zon en ook wolken
maar ons is de kracht ook gegeven
om onze gevoelens te kunnen vertolken

in vele vormen kunnen we dat doen
in schrijven,muziek,schilderen en communiceren
dus ga nooit weg zonder de mineuraccoorden
af te zetten
maar neem liever afscheid met een zoen

dat is samen zijn en blijven werken
aan dat positief gevoel
want dan zul je merken
wat ik met samen zijn bedoel
© kronkels

PROFICIAT Chris en Mieke!

vrijdag, januari 18, 2008  

Een reactie posten

<< Home