januari 30, 2008

het ding

Ik liep eens op het stille strand
Van Zandvoort aan de zee
Toen zag ik plots die grote kist
Die in de branding lee
Ik viste 'm op, keek er eens in
En raad eens wat ik zag
Ik zag een knots van een XXX
Die in dat kistje lag
Ik zag een knots van een XXX
Die in dat kistje lag.
.
Ik bond hem achterop mijn fiets
Met zeven meter touw
En peddelde hem mee naar huis
En gaf het aan mijn vrouw
Die kreeg het op haar zenuwen
En riep; eruit en vlug
Zeg smeer 'm nou met die XXX
En kom er nooit mee t'rug
Zeg smeer 'm nou met die XXX
En kom er nooit mee t'rug.
.
Ik dacht wat moet ik nou gaan doen
Toen kreeg ik een idee
Ik maakte er een pakje van
En nam het ding toen mee
Toen ging ik naar het politiebureau
Dat stelde mij teleur
Want men keek een keer naar die XXX
En smeet me voor de deur
Want men keek een keer naar die XXX
En smeet me voor de deur.
.
Toen ging ik naar de lorreman
En zei; zeg kijk eens hier
Ik heb hier heel wat moois voor jou
Verpakt in pakpapier
Maar weet je wat die lorreman dee
Hij zei; pak uit die koop
En nauw'lijks zag hij de XXX
Of hij ging op de loop
En nauw'lijks zag hij de XXX
Of hij ging op de loop
.


Zo was ik 40 jaren lang
In weer en wind op sjouw
Maar waar ik met mijn vonst ook kwam
Geen mens die 'm hebben wou
Ten einde raad nam ik een besluit
En ging naar ome Jan
Die schrok zich dood van de XXX
En riep; niks d'r van
Die schrok zich dood van de XXX
En riep; niks d'r van
.

En dit is nu het einde van mijn eindeloos verhaal
Maar wat is nu voor u en mij tenslotte de moraal
Wanneer je ooit een kist ontdekt die in de branding leit
Blijf dan toch af van die XXX
Je raakt hem nooit meer kwijt
Blijf dat toch af van die XXX
Je raakt hem nooit meer kwijt.

(Tekst uit het net)

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Grapjas! Oh wat ben jij lollig zeg. Nu weet ik nog niks :-(

woensdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Oooooo, wat doe je nou, Mieke? Ik zit hier nu met krullende tenen (én neus) van nieuwsgierigheid!!!
*wink, big smile*

woensdag, januari 30, 2008  
Blogger Els said...

ja leuk hoor.wat is nou dat xxxxx ,gggggggggggggg. hoe kan ik nu weten wat ik moet laten liggen op t strand als ik niet weet wat xxxxx is.

woensdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

de nieuwsgierigheid behoorlijk op de proef gesteld ....potjes, kistjes..doosjes...altijd moet ik het dekseltje opendoen ....Aad zegt meestal menschhh hou der nou es mee op ...!!!
En nu ??? Nu mag het niet ...
sterker nog ..ik moet het laten staan .....zucht !!!
MIEKE VERTEL OP !!!!!

woensdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha....ik heb ook nog zo'n kist staan....
Zit vast niet XXX in, want er is me al een paar keer gevraagd of ik hem niet kwijt wil....
OT Jammer, dat je nu nooit meer op de camping komt, maar je hebt er gelukkig wel leuke herinneringen aan.
Groetjes, Ria.

woensdag, januari 30, 2008  
Blogger marleen said...

Nou, ik zou hem toch gewoon open maken en dan evt. XXX op Marktplaats zetten....;-)))

woensdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou leuk, dus nu na het vol spanning gelezen te hebben zit ik hier met een idee dat het vol met t-shirts met de maat xxx zit, Zou even zo niets anders verzinnen.
Maar je bent weer lekker bezig...
liefs van leentje

woensdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je gaat morgen toch wel vertellen wat XXX is hè!!!

woensdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik merkte vanochtend, bij het lezen van de reacties op mijn weblog. Dat je weer thuis bent Mieke...
Hoop dat je hier weer wat aan kunt sterken...

Het begin is er alweer lees ik... ik zal er van af blijven hoor...

groet Harry

woensdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke!!!!!
Potverdorie nog eens aan toe zeg!!
Lees ik die heeeele lap, en hoe verder ik lees des te nieuwsgieriger ik naar het eind word en dan......

Ik kijk nooit naar een film die niet goed afloopt maar ik kan ook niet tegen een kist met XXX zonder dat ik aan het eind weet wat XXX is! Morgen deel 2????

Groetjes,
beuzeblaadje

woensdag, januari 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Voor je moeder, Mieke:

Er waren twee beren aan het spelen
En moesten het speelgoed samen delen
Ze deelde de fiets, allebij een wiel
Ze speelden net zo lang tot er eentje viel
Auw! dat deed zéér
De andere begon toen te knuffelen
En werd toen zo een Knuffelbeer
© Freddy Eduard
Maal 50 natuurlijk, hihi. Leuk dat ze zo'n mooie verzameling heeft!

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toch hou ik wel van een verrassing!

donderdag, januari 31, 2008  
Blogger mieke said...

Jullie denken toch niet dat ik weet wat XXX is?
Ik had gehoopt dat een van jullie mij hier een antwoord op konden geven.
Maar..........nee dus !!

donderdag, januari 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

aaaaaaaaaaaaaah mieke.....
nou moeten we allemaal blijven bedenken wat xxx is als jij het ook niet weet

donderdag, januari 31, 2008  

Een reactie posten

<< Home