september 23, 2007

terug in de tijd 5

Kiespijn, oh wat had ik daar kiespijn.
Het zal in die tijd geweest zijn dat ik een trauma van tandartsen gekregen heb.
Ik kwam een keer na een tandarts bezoek naar huis, met uitgescheurde mondhoeken en een bloedvlek op mijn nieuwe jurk.
Tja, het ging er vroeger een beetje anders aan toe bij die slagers.
Mijn grote leermeester(es).
Mijn moeder
Ik mocht dus ook achter de naaimachine.
Tegenwoordig zijn er niet veel meisjes meer die leren te koken en naaien.
Terwijl het er vroeger gewoon bijhoorde.
.
Ik denk dat mijn vader hier aan het tekenen is.
Hij, mijn broer en zus, hebben later hele mooie schilderijen gemaakt.
Ik niet en mijn moeder ook niet.
Ik ben er veel te ongeduldig voor.
Het moet in een half uurtje klaar zijn, anders is het niet voor mij weggelegd.
.
Dit poppenhuis heeft mijn opa voor mij gemaakt.
Heel mooi was hij.
Maar ik kan niet zeggen dat ik er veel mee gespeeld heb.
Ik was liever buiten aan het spelen.
Was veel interessanter voor mij.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Laat mij maar schilderijen maken, want achter zo n naaimachine krijg ik de kriebels hoor.En van al die mooie priegelwerkjes wat jij zo mooi kan maken zou ik helemaal gek worden. xxxels

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ik moets het ook hoor leren koken en naaien.ik moest ook verplicht op naailes en dansles want dat hoorde gewoon bij je opvoeding.Koken heb ik nooit leuk gevonden dat doet Cliff dan ook want die is eigenlijk kok.Dus daar heb ik erg veel geluk mee hahahaha.Mooi poppenhuis ik had er ook 1 die mijn opa zelf had gemaakt,geweldig vond ik dat.
Fijne zondag
xxx saskia

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat heb je toch nog veel foto's van vroeger! Hartstikke leuk! Wat een mooi poppenhuis- het lijkt wel een villa ;-)

OT: Haha-Mieke je liep voor: vandaag begint pas de herfst...;-)))))

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk al die kiekjes uit de oude doos. Zo leuk.
En idd naaien kan ik ook niet, ga ik nog steeds mee naar mijn mams :)
Koken en strijken enzo heb ik wel geleerd.

xx
Bianca

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat heb jij nog veel foto's van vroeger Mieke! Geweldig, echt een kostbaar bezit! Dit is ook weer een leuke serie, het lijkt me dat jij een heel gezellige jeugd hebt gehad!

Nog twee nachtjes.....
Groetjes,
beuzeblaadje

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je komt in iedergeval uit een creatieve familie.
En als ik je logs bekijk valt de appel bij je zelf ook niet ver van de boom.
Dat is heel wat anders dan die stenen appel van die persoon uit Enter.
Die maakt nu logjes op de manier van ALS D'R MAAR WAT OP STAAT.
Neem dinsdag maar wat eigen eten mee want anders kom je 's avonds wee van de honger weer thuis!

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Mieke , ik kan maar steeds niet op jouw log komen , maar vandaag is het dan toch gelukt.

Wat enig die foto,s van terug in de tijd en zo herkenbaar ook.
Ik las dat je weer geopereert moet worden dat is een tegenvaler he ik duim voor je dat alles goed mag verlopen!

Je ziet er niet echt tegen op gelukkig, maar wel tegen de tandarts nou dan kunnen we elkaar een handje geven wat een beulen waren dat vroeger he!

Liefs van Sary en de bengels

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een gezellig logje is dit weer, jeugd sentiment...

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

whahahahahahahaha die Jan !!!
meis is een hele leuke serie die ik heb gemist de vorige ook , wat een leuk gezin en creatief , jij dus met naald en draad ;))
ik ben op een andere manier crea maar ook in de keuken hoor , nooit geleerd maar Bourgondier die ik ben leert het zichzelf wel aan ;))
kostbaar bezit al die foto's !!!
groetjes Lenie en aanhang !!

zondag, september 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je foto's uit je kinderjaren blijven prachtig om naar te kijken Mieke.

mooi om te zien, hoe jij je kindertijd hebt doorgebracht in het Drentse land ;) ;)

groet HPtje

zondag, september 23, 2007  

Een reactie posten

<< Home