september 21, 2007

terug in de tijd 3

Hier ben ik samen met mijn grote broer Joop.
Hij is 6 jaar ouder als ik.
.
Hier met zus(je) Els.
Els is 5 jaar jonger dan ik.
Ik kan me nog goed herinneren dat Els geboren werd.
Moeder lag op het kraambed, omdat de ooievaar in haar been had gebeten.
En omdat ik iedere keer wou zien waar de ooievaar gebeten had, hadden ze een groot verband om haar been gedaan.
Ik heb de hele buurt toen verteld dat mijn moeder door de ooievaar gebeten was en in bed lag.
.
Met zijn drieen op de foto.
.
Mijn baby tijd ging snel voorbij
Ik werd al snel een peuter
Ook deze tijd die ging heel snel
Opeens was ik een kleuter
Mijn vinger laat het duidelijk zien
Dus luister wat ik zeg
U heeft het wel gehoopt mischien
Maar `k ben nog lang niet weg.

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heerlijk al die jeugdfoto's
Zo samen met je broer en zussie.
En die laatste oooo Miek, zat het er toen al in ;-)

xx
Bianca

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een ontzettende leuke foto,s.Leuk dat je die allemaal nog hebt.
fijn weekend
xxx saskia

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk log heb je er weer van gemaakt.
Die ouwe foto's zijn altijd zo vertederend he.
En dat je nog niet weg ben had ik wel begrepen hoor hahaha...

Groetjes Cyber Oma

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

gehoopt ???? Nou ja , wel erg leuk je te zien groeien op de foto's ;))) en wat een verschil in leeftijd hebben jullie , moet een gezellige boel zijn geweest bij jullie thuis ;))) vooral als de ooievaar beet ...whahahahahahahaha
weet je nu beter Mieke ???
groetjes en fijn weekend meis !

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Vroeger vloog de ooievaar nog om de kinderen te brengen. De ooievaar hebben nu ook met de Arbo wet te maken en die is tot de conclusie gekomen dat het te zwaar voor ze is. Het resultaat is wel,
dat vrouwen het nu zelf moeten doen
Leuk al die oude foto's.

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Lieve foto's en heerlijk dat verhaal van die ooievaar. Wij werd ons verteld dat we werden gevonden met een kwartje achter de boom. Dus vandaar dat er altijd 7 kwartjes op het dressoir lagen, anders geloofden wij ma niet.
Zuinig op zijn hoor, ik heb nog maar 4 of 5 fotos van mijn broers en zussen van vroeger...alles gaat voorbij, ook die ouwe tijd, maar jij blijft voorlopig nog effe, heb niet het lef om pleitheine te gaan hoor...
liefs van leny]en chris beiden geniet van elkaar en heb een fijn weekend

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Door de ooievaar gebeten.....! En er dan ook nog een verband om doen :-)))) Je bent vast lang wat huiverig geweest voor deze vogels....
Mooi verhaal! (+ foto's)

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

gniffel! :)) ooievaar :))
ik weet wel dat toen mijn moeder bijna trouwde
ze er ook nog steeds in geloofde :))
gelukkig zijn we tegenwoordig een heel stuk opener daarin
scheelt een hoop nekklachten bij het zoeken in de lucht :))
heerlijke foto's weer
echt genieten die ouwe kiekjes :))

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig Mieke wat een verhaal. En wat een leuke foto's weer. Maar toch......weet je wat ik vind? Dat we vroeger allemaal veel meer op elkaar leken dan tegenwoordig! Ik heb een jeugdfoto van mijn moeder daar lijkt ze best op jouw moeder en als ik die peuterfoto's van jou zie is het net alsof ik me zelf er in herken! Als we genoeg tijd hebben dinsdag zal ik je mijn foto's laten zien dan snap je wat ik bedoel!

Wil je niet van die STOMME dingen zeggen trouwens: -:)) U heeft het wel gehoopt misschien --:)) Als ik hoop dat je weggaat dan stop ik wel met het bezoeken van je log!
Dus het is je geraden dat je nog lang niet weg bent!!!!!!!!!!!!!!

Fijn weekend,
beuzeblaadje

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Van die ooievaar en alle dingen die daar mee te maken hebben is me nooit wat verteld.
Ik dacht toen altijd dat kinderen uit de boerenkool kwamen.
Maar nu ik groter ben gegroeid weet ik beter en we hebben toen we pas getrouwd waren altijd met de ramen open geslapen zodat de ooievaar binnen kon komen.
Sinds ongeveer 40 jaar geleden slapen we nu met gesloten ramen.

vrijdag, september 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

zusje...Zusje, ik ben zowat een meter groter als jou.xxxxels

zaterdag, september 22, 2007  

Een reactie posten

<< Home