september 18, 2007

boekje


Nu ga ik iets doen wat ik nog nooit gedaan heb op mijn blog.
Ik ga reklame maken.
Reklame voor het boekje wat ik hier aan het lezen ben.
Het is geschreven door Leny. (op de naam klikken)
Leny is geboren en getogen in Amsterdam, is getrouwd met Claudy en ze wonen nu samen in Zwolle.
Leny heeft het boekje geschreven uit naam van haar kater Charley.
Het is leuk om die korte verhaaltjes van Charley te lezen, helemaal omdat ze in het platte Amsterdams geschreven zijn.
Het leest vlot weg en het haalt heel veel glimlachen op je gezicht.
Juist dat, wat we allemaal zo goed kunnen gebruiken.


15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

zo te zien Mieke lees je het ook voor ;)))
ik denk dat ik dat liever hebt , want wil dat plat Amsterdamse van je wel es horen ;))
ik zal eens rondsnuffelen in de boekwinkels en kijken wat ik ervan vind ....anders kom ik wel luisteren ;)))
fijne dag meis , ook met regen , gaan we straks wel hoedjes kijken ;)

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad je hebt helemaal gelijk,we mogen allemaal wel eens iets meer lachen want alles is tegenwoordig zo serieus.
xxx saskia

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke hartstikke lief van je dat je reclame maakt voor het boekje, dat alleen te bestellen is via internet ( dus altijd goedkoper)
Lenie kijk maar eens op
www.droomengedicht.punt.nl
Dan verwijst Charley je wel hoe je kunt bestellen als je er belanstelling voor hebt, het geld gaat toch naar goede doelen, voor dieren en een kinderziekenhuis die geen subsidie krijgt voor kinderen met een stofwisselingsziekte. Ik kan het niet vaak genoeg schrijven, dus blijf het herhalen, omdat ik niet van strijkstokmentaliteit houd..
Mieke hé mutsie, het is niet alles Amsterdams hoor, het is een beschaafde kat die alleen zijn eigen taalgebruik hanteert die wij als mens nog maar net snappen...
Nogmaals heel lief, en geniet, elke glimlach is er een, en een beetje afleiding, kijk daar is dit boek nou goed voor.
Liefs van leny

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig kun jij hiervan genieten,
aan mij is het niet besteed, dat plat Amsterdams lukt bij mij niet goed. Straks maar eerst even in den Haag hoedjes kijken.

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

dat ga ik eens even bekijken Mieke.
bedankt!!!!
heb een fijne dag....groetjes van Muzzzzzzzzzz

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik zal een s ff doorklikken en....je bent toch weer 'aan de lees' zo :-)

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik ga zo even kijken, maar jij kan goed voorlezen hoor.
Je kijkt er ook erg serieus bij, maar lief dat je ons er in mee deelt...
Fijne dag vandaag....

Cyber Oma

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Zo te zien Mieke heb je er een kleurtje van.....Gaaaaaf he?

Ik zal gaan kijken bij Leny, had al even doorgeklikt maar wil er even tijd aan besteden en die heb ik op dit moment niet genoeg maar ik ga terug!!!!

Fijne dag en lees ze!!
beuzeblaadje

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke hoelang ben jij weg in Nedeland?>? Hoeveel Amsterdams hoor je nog om je heen? Mijn kater is een zéér nette opgevoede algemeen beschaafde kater die niet eens Adams mag praten, omdat mijn vrouw zelf algemeen beschaafd nederlands moet tokkelen, ambtenaarjte he....
Dus voor hen die het adams niet machtig zijn, je kunt rustig in het Nederlands het geheel volgen...
Toch Miekie????????????
Knuffels van de familie plofkop...zei charley hoor...

dinsdag, september 18, 2007  
Blogger mieke said...

Hahahaha, Charley, het is waar, je schrijft Nederlands, maar je kunt me zeggen wat je wilt, er zit een heleboel Amsterdams in je spraak hoor.
Het is niet slecht bedoelt hoor, maar je merkt aan heel het schrijven wat je doet dat je niet uit Zwolle komt.
Neem het maar als een kompliment hoor, want ik vind het leuk.
Een hele dikke knuffel op je platte toet. Mieke

dinsdag, september 18, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Even bij leny gekeken en begrepen dat ze erg koningsgezint is en een bloedhekel heeft aan Wilders en Rita.
Maar je hebt weer mooie recklame voor haar weten te maken en in haar log stond dat je 10% van de opbrengsten krijgt.
Nog even en je gaat, om dat je straks schatrijk bent, van verwaandheid naast je schoenen lopen!

dinsdag, september 18, 2007  
Blogger Chris said...

Oldtimer heb je niet opgelet toen jullie hier waren?
Het is al zo ver dat Mieke helemaal geen schoenen heeft! Zij liep toen al op blote voeten!

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, die lieve Oldtimer van jullie heeft vast een nieuwe bril nodig, die gooit het hele zooitje door de war. Ik ben TEGEN het koningshuis, niet die mensen, die kunnen er ook niets aan doen dan alleen profiteren van wat de regering hen aanbied en dat ze er dan misbruik ( lees ontvangen) van maken is menselijk denk ik dan maar. En ik kan nergens lezen dat jij tien procent van je reclamedoeleinden krijgt van mij, die krijg ikzelf niet eens. Dat al het geld naar een goed doel gaat is een pré, en als mensen het lezen van Oldtimer sta ik er gekleurd op, en ik kan momenteel niet op zijn site komen dus vandaar dat ik hier even reageer. Ik heb de vrijheid van meningsuiting, zolang die maar open en eerlijk is, ik verwacht dit ook van een medeblogger die alles in de verkeerde context plaatst uit mijn naam. Rita Verdonk ken ik persoonlijk via via, en Geert Wilders, da's een stripfiguur die levend is geworden en zo uit een stripboek is gelopen. Maar dit is puur satirisch bedoelt. Dat Oldtimer de verkeerde dingen neerzet, oftewel de hele boel omdraait, geeft mij een naar gevoel, alsof ik om reclame heb gevraagd. En als het een geintje van Oltimer is, zou het sportief zijn om dat er even bij te melden naar mijn kant. Ook op mijn blog heeft hij gereageerd, maar ik laat ieder in zijn/haar waarde. Ik verwacht dit ook van een medeblogger. Ieder mag een mening hebben, gelukkig, maar houd het wel leuk.
Liefs van leny

woensdag, september 19, 2007  
Blogger mieke said...

Lieve Leny.
Dat wat Oldtimer daar allemaal zegt, moet je met een korreltje zout nemen.
Hij neemt alles en iedereen graag in de maling.
Natuurlijk krijg ik geen 10% van je winst en ook de rest wat hij schrijft, trek het je niet zo aan meid.
Ik weet zo onderhand hoe hij het allemaal bedoelt hoe hij het neerschrijft en 80 % van de mensen die hier op dit blog hun komentaar schrijven weten dat ook.
Zie het maar mooi als een geintje hoor.

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Oke we laten het maar zo,ik ken die meneer natuurlijk niet, dus kwam het bij mij over als een bak ijskoud water. Nou is het water warm, zand erover, nee doe maar niet stik ik de moord...
Liefs van leny

woensdag, september 19, 2007  

Een reactie posten

<< Home