september 11, 2007

Enschede

Zoals Chris gisteren al in zijn blog geschreven had, mocht hij met mij naar Nederland.
En oooh wat was het koud en nat, en oooh Enschede leek wel uitgestorven want de winkels waren gesloten.
Potverdorie zeg.
.
Nou, we waren om 10.30 in Enschede en gingen eerst even kijken hoe laat de Slegte open had.
Allemachtig, die was eerst om 13.00 uur open.
Maar, daar wou ik wel graag naar toe, want ik zocht iets speciaals.
.
En het regende en het goot en het was koud.
Ja hoor, dit is dus echt het kikkerlandje.
.
Alle cafe's waren gesloten en we hadden enorme trek in een bakkie koffie.
Wacht effe, daar is wat open.
En ja hoor, een heel leuk koffie huisje waar je ook nog eens lekkere belegde broodjes kon kopen was open.
Dus wij gingen daar als de wiedeweerga naar binnen.
Heerlijk koppie koffie gedronken en een broodje kaas gegeten.
Aan het tafeltje naast ons ging een oudere vrouw zitten.
En ik zal Mieke niet zijn, ben gelijk een praatje begonnen met die vrouw.
Heel gezellig was het, dus nog een tweede bakkie koffie.
Het eettentje was voor mijn gemaakt, daar kwamen wij later achter.
Het heette Willemientje en mijn originele naam is Willemina.
De WC voor de mannen heette Willem en voor de vrouwen Mien.
Maar ja, aan alles komt een eind en eeuwig daar blijven zitten en koffie slurpen, ging ook niet.
.
We waren inmiddels een uur verder en om 12.00 uur zou de Hema opengaan.
We hebben nog even op het grote plein op een bankje gezeten, en het stikte daar van de duiven.
.
Zodra we daar zaten,kwamen de duiven naar ons toe gelopen.
Die dachten dat wij iets te eten mee hadden.
Maar nee, we hadden alles zelf opgegeten.
.
We waren bij V&D, de Hema, de Bijenkorf .
.
En overal hadden ze boeken.
.
Heel veel boeken, maar niet dat wat ik zocht.
.
Inmiddels was het 13.00 uur geworden en dus.............op naar de Slegte.
Maar, pot vol blomme daar hadden ze het ook niet wat ik zocht.
Zijn we dan helemaal voor niks naar Enschede gereden?
Tegenover de Slegte was nog een boekenwinkel.
En jaaaaaaaaa eindelijk gevonden..

Eindelijk heb ik een boek van Toon Hermans.

11 Comments:

Blogger Chris said...

Was best wel gezellig he? Ook met de regen erbij.

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

haha prachtig, zo'n zoektocht, gesloten winkels en dan eindelijk vinden wat je zocht, heerlijk
En wij hebben weer mogen meegenieten van de foto reportage

xx
Bianca

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ik begon me al af te vragen wat voor boek je zocht ;)))
maar dit is een mooie .....héle mooie, veel plezier ermee ,Mieke.
groetjes Lenie

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Vanmorgen kwam ik op een logje al een klein gedichtje van hem tegen.
het gedichtje wat ik altijd zo leuk vind is:
Ik wou dat ik twee hondjes was,
dan konden we samen spelen.

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig dat er een gezellig tentje open was, want om in een regenachtige en stille stad te moeten wachten tot er een winkel opengaat :-(
En binnenkort vast een leuk/mooi gedichtje van Toon op je blog :-)...?

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk boek, hoop dat je er van geniet, en een leuk daggie uit is toch ook nooit weg, leuke fotoreportage...
liefs van leentje ook voor jou chris, je reageert steeds op mijn weblog, maar ik kan dat deutsch nich lezen, und meine clautje woll, aber sie ist krank in haar strot, griep heis das gelobe ich...
liefs van mij dus//

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik had alles over jullie "uitje" al bij Chris gelezen! En ook ik was ondertussen heeeeeeel nieuwsgierig waar je naar op zoek was. Was die ECHT niet bij de Slegte te vinden? Onvoorstelbaar!
Maar je hebt een mooi boek gekocht, ik vermoed dat we er nog wel iets uit tegen zullen komen op je log!

Heel veel leesplezier,
beuzeblaadje

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Toon kon het zo mooi vertellen en ik weet zeker dat hij bij veel mensen erg prettige herinneringen heeft achtergelaten.
Zeker bij mij!

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke mieke wat hield je me regels in spanning en eindelijk ja toen zag ik hethahahah een boek van Toon .....glimlach ...mooi he

Novelle

dinsdag, september 11, 2007  
Blogger Els said...

he he ik kan weer reageren,maar nu weet ik verdorie niet meer wat ik wilde zeggen.
ik zal trouwens eens tussen mijn boeken kijken of er wat van toon voor je tussen zit.xxxels

dinsdag, september 11, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Geniet van het boek:))

zaterdag, september 22, 2007  

Een reactie posten

<< Home