september 06, 2007

ver van mijn bed


Ver van mijn bed denk ik wel vaker
Als ik hoor van een schandaal
Mag ik eigenlijk wel zo denken
Als ik hoor van dat verhaal
Van die baby's die moeten sterven
Omdat ze hier niet welkom zijn
Of van het meisje dat verkracht werd
Zomaar ergens in een trein
Of van die jongens die in een oorlog
Moeten sterven voor hun land
Of die man die het niet meer zag zitten
Daarom bracht hij zijn familie van kant
Of van die vrouw die heel veel huilde
Want ze heeft kanker had de dokter gezegt
Of van de problemen waar ze niet uitkomt
Omdat niemand het haar heeft uitgelegd
En zo kan ik nog uren doorgaan
Wat er gebeurd hier in het land
Iedere dag is er weer iets anders
Dagelijks lees je het in de krant
Èèn ding kun je van mij geloven
Ver van je bed is het niet echt
Dat zijn van die rare dingen
Die de mens te makkelijk zegt
Morgen kan ik die andere wezen
Morgen kan jij die andere zijn
En ik kan uit ervaring zeggen
Dan ben en voel je je heel erg klein.
.
Geschreven 2 jaar geleden door mij.


9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wow, mooi geschreven zeg, en heel waar.., je wereld kan heel plots volledig op z'n kop staan...

maryan

seven7maryan7seven.web-log.nl

donderdag, september 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

De waarheid is dichter bij dan je denkt, daar hoef je geen krant voor te lezen, wel mooi geschreven Mieke, je moet meer van dit soort gedichten schrijven, er zit pit in en waarheid...De ver van mijn bed show bestaat al lang niet meer, sedert onze soldaten in landen zitten waar ze niet horen....Mooi geschreven, groet van leentje

donderdag, september 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

mooi geschreven Mieke , maar nu vooruit kijken !
ook ik ben zo'n huilende vrouw geweest , maar kijk nu weer recht vooruit en bij de problemen van anderen kán ik niet altijd stil blijven staan , kan ze alleen als ze op mijn pad komen steunen ;)
maak er een mooie dag van meis !!
groetjes lenie

donderdag, september 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je kunt niet de problemen van de hele wereld bij je in bed nemen, want dat wordt het er zo vol.
Zelf doe je dan geen oog meer dicht
en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Het gedicht wat je hebt geschreven is het waard om in een gedichtenbundel te verschijnen.

donderdag, september 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je mag best van deze gedichten schrijven, want ze zijn geweldig Qua inhoud, maar daarna moet je de problemen die je hebt beschreven weten los te laten.
Onze bedden, ik weet het zeker want ik kom uit de meubelbranche, zijn te klein om alle problemen in te kunnen leggen.
Als je dat wel doet dan zak je er gegarandeerd door heen.

donderdag, september 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Het is prachtig en waar geschreven miek en het is goed om daar soms eens bij stil te staan. Maar ik heb ook moeten leren dat ik niet het leed van de hele wereld op mijn nek kan nemen, dat is me te zwaar.

liefs
bianca

donderdag, september 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Tja dit schrijven lijkt echt op een bedgedachte ja....want dan lijkt vaak denken een beetje donkerder gekleurd.en het is waar Mieke wat je daar schrijft.....alleen .......
je weet wel wat ik bedoel.....er verandert niks als je hier vaak mee gaat slapen ....doe wat je kan.... meer kan niet Mieke
groetjes Novelle

vrijdag, september 07, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Herkenbaar en mooi en ik ben het met een oldtimer eens, je mag er nog veel meer schrijven!

Voor mijn gevoel zeg je niet dat je al deze problemen mee je bed in neemt maar er wel bewust van bent dat de ellende overal is en soms ineens heel raakbaar dichtbij. Ik ben blij met je en wil dan ook geen extra probleem zijn in je bed! :)

vrijdag, september 07, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wooow wat een rake tekst Mieke!
Knap hoor dat je dit zelf geschreven hebt! Dit is echt een hele mooie tekst die veel meer mensen zouden moeten kunnen lezen.
Ik kan me ook heel snel (misschien) te veel het leed van een ander aantrekken maar och......is dat zo verkeerd?

Liefs,
beuzeblaadje

vrijdag, september 07, 2007  

Een reactie posten

<< Home