september 19, 2007

terug in de tijd

We gaan even terug in de tijd.
Hier een rekening over navelbandjes ed. die mijn moeder gekocht heeft toen ze van mij zwanger was.
.
Als je dat vergelijkt met de prijzen van tegenwoordig,
het gebruik van de verloskamer, 11.00 gulden.
Toch mooi dat ik 11.00 gulden waard ben..
.
Aangifte bij de burgelijke stand.
Het bewijs is er gelukkig.
Ik ben geboren in Assen en niet tussen de boerekool gevonden,
nee heel netjes in de verloskamer.
.
Mijn geboorte kaartje.
Gemaakt door mijn vader.
Hij was toen zeefdrukker.
.
Leuk he, al die oude dingen.
Ik heb al deze dingen al eens eerder op een ander logje laten zien, maar ik dacht, ik vind het wel leuk om het nog eens naar voren te halen.
Morgen komen er een paar foto's.

11 Comments:

Blogger Chris said...

Goh meid dat je dat alles nog hebt!
Daar moet je zuinig op zijn, dat heeft niet iedereen.
Maar eh......je moeder kon zeker ook niets weggooien?

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

whahahahahahahaha die Chris , ik heb ook nog van die bende liggen , en sinds mijn ouders er niet meer zijn van hun ook ..dus de stapel wordt hoger hier ;)))
leuk hoor Mieke dat je dat nog hebt !!!
groetjes Lenie

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

heel erg leuk,mijn ouders hebben ook veel van mij bewaart.Inentingspapieren en geboorte kaartje,maar ook gewone foto,s.Mijn moeder was er erg zuinig op allemaal.
xxx Saskia

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Dat is nou jeugd sentiment hoor.
Wat heerlijk dat je dat allemaal nog hebt.
Ik heb niks meer van vroeger, geen geboorte kaartje helemaal niks.
Dus bewaar het mar goed hoor...

Cyber Oma

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat gaaf Mieke!!
Ik wou dat ik mijn geboortekaartje nog had maar volgens mij heb ik het zelfs nooit gezien! Van mijn 2 zussen zijn de kaartjes wel bewaard gebleven maar ik was de eerste.......
Ben benieuwd welke foto's er morgen komen!

Fijne dag,
beuzeblaadje

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik kreeg mijn geboortebewijs in handen toen ik het nodig had voor een trouwboekje hier in zwolle. Het bewijs dat ik om 11 uur in de avond geboren was. Dus eigenlijk ben ik in mijn hele leven maar 1 uur jarig...Lekker dan, op een tijd dat de meeste visite door de weeeks weg gaat. Heb ik weer.
Maar dat je al die dingen nog hebt, voor jou is het goud, voor ons heel leuk om te zien .
Liefs van leny

woensdag, september 19, 2007  
Blogger Unknown said...

Wat leuk dat dit bewaard is gebleven! Naast babyfoto's heb ik niets meer van vroeger.
Leuk stukje nostalgie!
groetjes Nel

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Als ik je zou vertellen wat Ria allemaal weet te bewaren dan denk ik dat ik ongeveer vier logjes zou kunnen vullen.
Zelfs het stof op de kasten bewaart ze!

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hoe ouder je bent, hoe meer waarde dit soort dingen krijgen.
Een geboortekaartje heb ik niet, maar nog wel wat oude foto's uit mijn kleutertijd. Ben ik best blij mee.

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat geweldig, dat je dit allemaal nog hebt Mieke.
Mooi om te zien.

OT: ik blijf ook liever met beide benen op de vaste wal staan hoor.

groet HPtje

woensdag, september 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig, denk niet dat veel mensen van jouw leeftijd al die dingen nog hebben.

xx
Bianca

Mooi kaartje trouwens

vrijdag, september 21, 2007  

Een reactie posten

<< Home