september 22, 2007

terug in de tijd 4


Altijd was er wel wat te beleven.
Het stil zitten was er voor mij niet bij.
Buitenspelen was het mooiste wat ik me maar kon bedenken , heerlijk met de buurtkinderen spelen.
Maar dat betekende ook dat ik altijd smerig was, altijd kapotte knieen had en ook haantje de eerste was.
Ik moet ongeveer deze leeftijd zijn geweest, dat ik naar mijn moeder liep, naar binnen in de keuken bij tafel ging staan tegen de tafelpoot aantrapte en drie keer govvedomme zei.
Ik wist natuurlijk niet wat het betekende, maar zal het wel opgepikt hebben van de andere kinderen.
Moeder zei, nou mooi, nu weet ik het wel en ik ben zo weer naar buiten gestapt om te gaan spelen.

Hier zit ik met diep donkere kringen onder mijn ogen.
Ik was weer eens van de trap gevallen.
Dat gebeurde vaker hoor, was niks bijzonders.
Èèn keer viel ik van de trap en lag op de grond met mijn gezicht vol bloed en er hing iets uit mijn mond.
Moeder die aan kwam lopen kreeg bijna een beroerte toen ze dat zag.
ze dacht dat ik een stuk van mijn tong had afgebeten.
Maar wat was het geval, ik had mijn tand door de lip en er hing een stuk kaugom uit mijn mond.
Uren later was mijn moeder nog misselijk bij de gedachte aan de tong.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hahahaha,dat verhaal van de kauwgom uit je mond heb ik elke keer weer van ma aan moeten horen,hahahahahahaha.jaaaaren lang.
xxxx els

zaterdag, september 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Mieke
Wat enig die oude foto;s en wat was je een moooooi meisje:))) Vreselijk als je kind van de trap valt! Als moeder schrik je je wezenloos toch:))) Fijn weekend en liefa van mij!

zaterdag, september 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha, wat een verhaal over een ondeugend klein meisje. Jouw moeder
heeft dus heel wat met jouw te stellen gehad. Die tong, br.....

zaterdag, september 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

haha wat zul jij je moeder een slapeloze nachten hebben bezorgd :)

Liefs
Bianca

zaterdag, september 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig de kiekjes uit je kinderjaren Mieke.
Omlijst met mooie jeugdherinneringen.

fijn weekend
groet HPtje

zaterdag, september 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ja hallo zeg.....zo kan die wel weer!! Gatsamme wat een verhalen Mieke! Had ik helemaal niet verwacht dat jij zo'n "dondersteen" bent geweest! Waarom niet? Geen idee! Volgende keer graag een iets minder bloedig en bizar verhaal! Jeeeeeetje!

Groetjes,
beuzeblaadje

zaterdag, september 22, 2007  

Een reactie posten

<< Home