februari 20, 2007

Hete Weggen.


Gister morgen waren we om 9 uur uitgenodigd bij schoonmoeder om te ontbijten met Hete Weggen .
Hete Weggen is in Duitsland traditioneel eten bij karnaval.
Het zijn kleine krentebolletjes met heel veel krenten erin.
Echte boter erop en dan mmmmmmmmmmmmmm lekker.
Chris zou ze even ophalen voor het "feest" zou beginnen.
Het was tien voor negen, ik keek op de klok en begon te overleggen.
Negen uur, er was toch iets om negen uur.
Oh shit, helemaal vergeten dat we zouden ontbijten.
Chris, waar ben je, we hebben iets vergeten.
Chris was buiten aan het roken, ik er snel heen, "kom joh we hebben wat vergeten"
Chris snel in de auto om de broodjes te halen en toen hals over kop naar schoonmoeder.
Toen ik het haar vertelde, lachte zij zich rot, want zij is wel vaker iets vergeten en vond het mooi dat wij ook iets vergeten.
Maar ja, zij is 82 en wij nog lange niet.
En toen moesten we alweer eten, ik heb 3 broodjes op.
Ik groei nog eens helemaal rond.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nog nooooit van gehoord Mieke
"hete weggen"... Ik ken wel krentenwegge. Dat "hete" wil niet zeggen dat je die bollen warm moet eten??? En zijn die bolletjes alleen maar te koop rond carnaval?

Sorry voor al die vragen!
Op weblog "hoef" je niet persé te antwoorden he?

Groetjes,
beuzeblaadje

dinsdag, februari 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

So What, gewoon lekker blijven bunkeren, kan jou ut skele, als je man na al die jaren nog van je houd zoals je bent, moet ie je ook nemen als je uitbuikt rondom....
Zo ik heb gezegd.....
knuf van leentje

dinsdag, februari 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

leuke traditie!
heerlijk verse bolletjes
ik heb ook ooit eens krentenbolletjes gebakken
haha! ze waren wel 3 keer te groot en in plaats van met water besprenkeld
met water gegooid
maar sappig en smakelijk waren ze wel :))

dinsdag, februari 20, 2007  
Blogger mieke said...

Waar het woord hete weggen vandaan komt, weet ik niet.
Maar je kunt ze inderdaad alleen kopen rond de karnaval tijd.

woensdag, februari 21, 2007  

Een reactie posten

<< Home