februari 12, 2007


Dit is èèn van mijn buren.
Ja, het is echt waar.
We wonen direkt naast een boerderij en als het maar een beetje weer is, lopen de varkens buiten.
Het is voor ons dus heel normaal, maar als we dan zien hoeveel mensen die hier op vakantie zijn, een foto maken van de varkens.
Het zijn er heel wat.
Of kinderen die nog nooit een levend varken hebben gezien.
Die het varken alleen maar kennen van tv en van speklapjes op bord, dan is het echt heel jammer.
En herrie maken kunnen die beesten.
Als ze ruzie hebben en dat gebeurt vaker, dan vergaat horen en zien.
Maar al met al, ik zou niet meer in een stad willen wonen.
Geef mij het landleven maar.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik woon ook in een landelijk dorp Mieke en vind dat heerlijk. Maar ook hier zie je de varkens niet veel meer buiten lopen hoor. De meeste blijven volgens mij tegenwoordig binnen in de hokken.
Een oom van mij had een groot varkensfokbedrijf en mijn kinderen hebben daar vaak geholpen en biggetjes geboren zien worden.
Dat maken tegenwoordig niet veel kinderen meer me he?

Maar ik zou ook aan de kust willen wonen hoor. Ik vind de zee en het strand ook meer dan geweldig!

Fijne dag, leuk dat je terug bent,
beuzeblaadje

maandag, februari 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Kijk en omdat wij niet vegetaries zijn vertikken wij het om varkensvlees te eten, die dieren zijn zo leuk, en een stelletje lawaaipapegaaien. Maar ik vind ze schattig, en leuk en lief, en ze horen lekker buiten te ravotten....
leve het varken;;;
groetjes van leentje

dinsdag, februari 13, 2007  
Anonymous Anoniem said...

het is gewoon een feest zo'n varkentje lekker in de wei te zien rondbanjeren
dat kom je toch niet al te vaak tegen!

dinsdag, februari 13, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk om te zien, ik zou ook niet in de stad willen en kunnen wonen. Wat denk je in de stad van de herrie!! dat is constant!!

Grtzzz de Proff

http://professoranderling.web-log.nl

woensdag, februari 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat heerlijk om te lezen, ik zou graag je buurvrouw zijn, geweldig de varkens los in de wei, dat zie je hier nergens. Ik woon in een dorp en zou het ook niet willen ruilen voor de stad hoor!! Echt niet, in de stad is constant herrie!! Geef mij maar de varkens die eens ruzie maken en herrie maken, heerlijk!!

Grtzzz de Proff

woensdag, februari 21, 2007  

Een reactie posten

<< Home