mei 30, 2009

SCHAPEN SCHEREN


Jaaaaaa, we hadden geluk.
Vorige week waren we even een kopje koffie drinken
in de dierentuin Nordhorn
en toen zagen we dit.


Boer Harm aan het schapen scheren.
Zo leuk zeg,
ik had het nog nooit gezien.



Ik had nooit gedacht dat je er zoveel kracht bij gebruikt.
Dat schaap had geen zin en spartelde heel erg tegen.



Dat zijn ook de momenten waarop je zo'n dier kunt snijden.



Het begint te komen.
De jas is bijna uit.




Jeetje mina wat word dat koud.
BRRRRRRRRRRRRRRR



Heeee, ben ik nu sexy of niet.


Tot maandag.
Boer Harm heeft een grapje met mij uitgehaald.
Maar dat zien jullie maandag.
Allemaal een prettig weekend.



22 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik weet lekker al wat dat grapje is hihihi :)

Ik heb het ook nog nooit in het echt gezien schapen scheren.
Wat een bloterik hè zo'n schaapje zonder jas.

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous ~~Seraka~~ said...

de tondeuze ook over jouw koppie Mieke?
lekker sexy kort kapseltje? :)
fijn pinsterweekend!

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Ank said...

Vanmiddag ga ik dit ook meemaken op de kinderboerderij hier als het goed is.
Leuke foto's hoor, ik ben benieuwd wat er bij jou geschoren is *lol*
Fijne Pinksterdagen!

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat heb je er mooie foto's van gemaakt Mieke, vind dit heel erg bijzonder.
Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Je laatste foto is zo vertederend mooi.
Ps. Vond het erg fijn om te lezen dat er bij thuiskomst iemand was die nog aan me dacht. Bedankt voor je goede wensen, ben druk met koffers uitpakken, wassen en boodschappen doen. Maandag ben ik weer van de partij.
Wens jou en Chris een fijn en zonnig pinksteren.
Hartelijke groetjes Bep.

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het wordt je nooit verteld en het is een groot geheim maar het schapenscheren is bedoeld voor de tourist die graag een keer een blote schaap wil zien. Normaal doet de boer gewoon de rits naar beneden en bewaart hij de vacht tot het weer winter wordt. Daarom staat er op de schapen vaak een rode of blauwe stempel!
Broertje Joop

zaterdag, mei 30, 2009  
Blogger ArtMus said...

een prachtige serie foto`s Mieke.
Ik vind dat mevrouw schaap er prachtig bij staat met haar zichtbare uiertje.

Jullie ook fijne pinksterdagen gewenst Mieke,
ik hoop dat jullie er van kunnen genieten.

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Jeanine said...

Ohoh, als die verrassing is wat ik denk dat het is dan eh.... heb jij nu een heel bijzonder kapsel:)
Jij ook hele fijne dagen Mieke, geniet er van!

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Di Mario said...

Ik ben nu al benieuwd naar het grapje, maak er een mooi weekend van.

Love As Always
Di Mario

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous klaproos said...

lekker koel mieke,

snapten z emaar dat het voor hun bestwil is hé:-)

fijne pinksterdagen gewenst

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Marion said...

Lieve Mieke, Wat heb je toch een hoop te stellen met je lichaam. Ik hoop dat je je heel goed voelt en dat 2 juni niet te vervelend word. Ik duim voor je en hoop dat je nu in ieder geval erg geniet van het prachtige weer.
Dikke knuffel.. xx

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

leuk hoor dit schaapsscheerder foto`s Zoiets had ik nog niet gezien.
fijn pinksteren hoor Miekie!!!
Novelle

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Elmar said...

Mooie serie Mieke!
Een dikke vacht lijkt me ook niet alles als het in de zomer zo warm is!
Ik ben benieuwd naar wat boer Harm voor een grapje met je heeft uitgehaald.
groetjes en nog een fijn weekend!
Elmar

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous Daisy said...

Ik heb dit schapen scheren wel eens op tv gezien maar nooit in het echt. Wel leuk om er foto's van te maken. Je hebt een leuke serie gemaakt.

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous oma said...

Ha Miek,

Met dit weer zou ik zo'n bondjas niet aan willen trekken, de honden zijn ook al naar de trimmer geweest.
Fijne pinksterdagen. oma

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous gerdaYD said...

Wij hadden vroeger ook schapen, en de jaarlijkse scheerbeurt hoorde er dus bij. Ik mocht het graag zien, die symbiose tussen mens en dier: beiden werden er gelukkiger door.
Maar nu maak je me toch reuzenieuwsgierig Miekelief, naar wat boer Harm met jou uitspookte!
Werd je ook geschoren?
*wink, big smile*
Heerlijk zonnig zondagje gewenst, meid!

zondag, mei 31, 2009  
Anonymous Ria said...

Je zat wel eerste rang, Mieke.
Wat een schitterende foto's.
Spartelde jij ook zo tegen, hihi...???
Ik ben reuze benieuwd ;))
Hele fijne Pinksterdagen gewenst,
we boffen met het mooie weer, hè?
Geniet er samen van :))
Liefs, Ria.

zondag, mei 31, 2009  
Anonymous FietsMargreet said...

Het is heel leuk om dat een keer te zien. Ik heb dat in Drenthe eens op de braderie in Rolde gezien. Is een heel werk en diegene die het doet moet echt wel sterk zijn. Je hebt het mooi in beeld gebracht! Benieuwd wat ie met jou uitgehaald hebt!!!!
Een zonnige pinkserdag wens ik jou en groetjes Margreet

zondag, mei 31, 2009  
Anonymous CorryR said...

Dat schapenscheren maken ze hier in Drenthe een heel feest van. Markt erbij, lekkere haspjes, etc. Tja voor de commercie doe je al wat, he?
Ik wens je veel sterkte de komende week. Als ik jouw ziektebeeld zie, denk ik, dat ik eigenlijk niks te klagen heb.
Fijne Pinksterdagen gewenst, ondanks je lichamelijke malheur.....

zondag, mei 31, 2009  
Anonymous pamitsha said...

Op de kinderboerderij waar ik jaren heb gewerkt als vrijwilligster heb ik ook vaak geholpen bij het scheren.
Het is net of je allemaal andere dieren terug krijgt, je herkent ze soms niet weer, al die "naaktlopers".

zondag, mei 31, 2009  
Anonymous hartje said...

prachtig hoor ik heb ook nog zo'n serie op mijn pc staan ergens
maar wij kunnen dat elk jaar zien op de dieren markt
knuffel van mij

zondag, mei 31, 2009  
Blogger Vedat said...

Leuk is dat om te zien. Ik heb mijn zwager weleens geholpen met het schapen scheren. Je moet het schaap wel stevig klemmen, maar achteraf zie je, dat ze blij zijn.

zondag, mei 31, 2009  
Anonymous beuzeblaadje said...

De helft van het Pinksterweekend zit er al haast weer op dus ik kom jullie maar even een fijne 2e pinksterdag wensen! Ik hoop dat je net zo hebt genoten als ik vandaag:
heerlijk in het zonnetje gezeten en lekker met ons gezinnetje gebarbequed! Wat mij betreft morgen nog zo'n dag!!

Groetjessss,
beuzeblaadje

zondag, mei 31, 2009  

Een reactie posten

<< Home