mei 20, 2009

RIA 2

Als eerste begon Ria met het longeren.
Het was zo'n intens mooi gezicht,
dat ik op de spannende momenten,
bij draf of galop, (ben ik goed he?)
helemaal vergat te fliepsen.
Ria zei er niets bij, maar had een touw in haar hand
en iedere keer als ze dat touw anders vast hield,
liep het paard weer anders.
Het was iets om werkelijk nooit meer te vergeten.
Tranen achter de ogen, kippevel en een heleboel respect.




Mooi he?
Op het andere veld is Max, de hond weer aan de gang
met het andere paard.
Maar daarover later.


Dit is toch een eenheid?
Of niet dan?



Hier probeert ze het paard te laten knieen.
Daar moeten we nog een beetje aan oefenen.




Dit was Ria, morgen komt Jan weer.


19 Comments:

Anonymous lenie said...

mooie serie meis !!
heb Ria niet bezig gezien , maar komt nog wel ....Lijkt me een geweldige ervaring , die interaktie was ik al van onder de indruk toen ik Jan bezig zag .
Heb hier nu twee puberpaarden achter in de wei , zitten dus echt te donderjagen ...(alle anderen uit de wei galopperen ;)
paarden kunnen dus ondeugend zijn hihihi...

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous gerdaYD said...

Mooie paardentemserie zet je hier neer, Mieke! Jij hebt er beslist oog voor!
(...)
Verliefd op een paard, verliefd op een paard
Ik wil met haar alles delen, maar het is haar niets waard
Verliefd op een paard, verliefd op een paard
Ik ben gek op een meisje, maar zij
Is verliefd op een paard (...)
© Kinderen voor Kinderen
*wink, big smile*

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous beuzeblaadje said...

Zucht.....
Jammer dat je maar zo'n kort log hebt : -))
Net als Lenie heb ook ik Ria nog nooit zo met de paarden bezig gezien maar ik twijfelde er niet aan dat ze net zo "goed" als Jan is! Super om hier naar te kijken he?

Fijne dag,
beuzeblaadje

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Ria said...

Onvoorstelbaar, wat deze mensen met de paarden voor elkaar krijgen, Mieke.
Zal in het echie heel indrukwekkend zijn.
Groetjesss..Ria.

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Ank said...

Wat een indrukwekkende foto's heb je hier en in de vorige log geplaatst ik kan moe goed voorstellen dat het een prachtig gezicht is.

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Echt prachtig, dat respect voor elkaar tussen mens en dier.
En wat een prachtige paarden ook!

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous ~~Seraka~~ said...

wat een prachtige serie foto's
ik geniet van de schoonheid en elegantie van dit paard

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Marielle said...

Mooi om te zien hè !

Maar dit gezien hebbende hoef ik natuurlijk niets meer te vertellen over hoe ze ons vroeger in het gareel hield zonder veel te zeggen... ;-))))))
Al kan ik me de zweep dan weer niet herinneren...hihi

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Schitterend. Lieverds hoop doet leven en geniet van het nu.

Weet je ook of zij weleens in R'dam bij het Chio mee hebben gedaan met spannen-rijden? Ging altijd in het bos kijken.
Pakkert Nel

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Vergeet nog iets. De oortjes staan zo mooi attent rechtop.
Nel

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous marjolein said...

Nu snap ik `longeren`, bedankt
En met de foto`s erbij is het helmaal duidelijk
Succes met de doktoren de komende tijd.
Bye...

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Ria van Oldtimer said...

Dankje voor de mooie foto's Mieke.
Fijn dat je er zo van genoten hebt!

woensdag, mei 20, 2009  
Blogger amy said...

pracht log heb je er weer van gemaakt!
lief ik ben er een paar dagen niet maatr jullie zijn in mijn gedachten
dikke kus

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Elmar said...

Mooi gezicht, ook hier een prachtige eenheid van mens en paard!
Prachtige reeks Mieke!
groetjes en een fijn Hemelvaartweekend!
Elmar

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous oma said...

Ha Mieke,

Indrukwekkend, zoals je dit hebt vast gelegd op de foto.
Wat een intelligent dier is een paard ook.
En goed te merken dat je weer geniet van de dingen, fijne Hemelvaartsdag. oma

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Jeanine said...

Ik heb hier niets meer aan toe te voegen:)

woensdag, mei 20, 2009  
Blogger Vedat said...

Leuk is het om met dieren om te gaan. Mijn kleindochter is oko altijd met paarden bezig. Nou ja, meer met pony's. Zelfs de paarden hier aan de overkant komen als zij ze roept. Het valt mij altijd op, dat de omgang met dieren rust geeft.

donderdag, mei 21, 2009  
Anonymous gerdaYD said...

Merciekes lief Mieke, voor je leuk karamellengedicht!
*wink, big smile*
Maak er een fijne dag van hé!

donderdag, mei 21, 2009  
Anonymous Truus(depetvan) said...

Om van te zuchten zo mooi Mieke. :-)

dinsdag, mei 26, 2009  

Een reactie posten

<< Home