mei 18, 2009

JAN EN RIA

Vorige week woensdag waren we op bezoek
bij twee hele lieve vrienden
We waren bij JAN en RIA.

Vol kippevel en Respect mocht ik de liefde
tussen mens en dier meemaken.
Ik schrijf deze hele weeek over deze
kanjers van mensen dus jullie zullen
zelf wel zien waarom ik kippevel had.

We beginnen bij Ria en haar schaapjes.
.

De schapen wilden eerst niet dichterbij komen,
maar Ria zei, wacht maar af.

Ze kwam terug met een trommel voer.

En ja hoor, daar kwamen ze aan gelopen.

Met èèn oog naar Ria
en het andere oog naar ons
begonnen ze te snoepen.

Schapen zijn heel schuw.
Als er vreemde mensen in de buurt zijn,
komen ze niet dichterbij.


Zowel Zwartje als ook de anderen genoten van het extra voer.


En ik?
Ik genoot niet van het voer, maar wel van de schaapjes.


Normaal dwartelen er om deze tijd een heleboel
klein grut in de wei.
Dat is dit jaar niet mogelijk
Het is jammer, maar het is niet anders.
En de grote schapen zijn ook leuk dus...........!!

Morgen meer.

.

26 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooi is dat hè die interactie tussen mens en dier
En schaapjes zijn erg leuk!
Vind het ook altijd geweldig om in een schaapskooi te kijken. Geweldig ook om zo'n herder terug te zien komen van de heide met zijn kudde

maandag, mei 18, 2009  
Blogger Els said...

Leuke foto s Miek.
Eigenlijk zijn wij twee ook een soort schaapjes, ook om te kopen met lekker eten hihi

maandag, mei 18, 2009  
Blogger Els said...

en ons haar wordt ook geschoren hahahahah

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous lenie said...

hahahahahahahaha Els laat weer een mooie kant zien van jullie .
de schaapjes zijn écht leuk , je hebt er een leuke serie van gemaakt ....zie ze duidelijk loeren van ....hé wie zijn die luu ?? Van over de greppel ??? arghhhhhhhhhhh ;))

OT: zie je mij al zitten aan die keukentafel ? dacht het niet ....jullie hadden er nu eigenlijk moeten zijn , met alles in bloei ....was mooi !

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous Di Mario said...

Machtig mooie beesten he. Ik heb laatst nog in een schapenkudde gestaan. Daar komt nog een keer een reportage van. Ik ga eerst nog op vakantie.

Love As Always
Di Mario

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous thea said...

Leuk om te zien Mieke, dat contact tussen Ria en haar schaapjes.
Ze zitten nog mooie in de vacht,
die kale schapen zijn niet zo fotogeniek als deze.

maandag, mei 18, 2009  
Blogger ArtMus said...

eindelijk daar zijn de eerste foto`s van jullie bezoek aan Jan en Ria.
Geweldig leuk om te zien.
en ik geniet mee van jullie fijne ontmoeting.

liefs uit Haaksbergen

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous Coby said...

Hoi Mieke eindelijk kan ik weer is op je log, er is altijd een fout..iets met acrbat reader als ik hier wil kijken. Ik heb het nu via het log van Beusje gedaan , en na een kwartier ja daar was ik dan.
Ik heb even bij gelezen, en je heb weer heel wat te verwerken gekregen.
Maar nu stond je toch maar mooi op de kiek bij de schaapjes. Leuk hoor, en ik hoop na de vakantie weer eens langs te komen. Ik wens je liefs en sterkte Coby

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous CorryR said...

Zou het leuk zijn Ria ook te overvallen met een hele lading kaarten. Zoals jij laat zien op je vorige blog. Lijkt mij dat zij en haar man een beetje extra's ook wel kan gebruiken.
Mooie foto's maakte jij. Je kunt zien dat je een hele fijne dag had.
Wacht met spanning het vervolg af.
Groetjes, Corry

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous Marielle said...

Mooi hè...
Afgelopen zaterdag was "moeder schaap" van huis...
Ik dacht...
laat ik ook eens kijken of ik een band kan aangaan met die beesten die ons normaal van een flinke afstand staan te bekijken....
NOT
Mèt, én zonder voer...
ze bleven op de voor hun veilige afstand...
Maar o wee als wij weg zijn....ze zouden feest vieren op de veranda als ze de kans kregen.

Mooie foto's !!!

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous P-TER said...

Wie van dieren houd,
houd van de mens!
Prachtige reeks Mieke!
Gr.
P-TER

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous ~~Seraka~~ said...

leuke portretjes leverde dit op :)
genieten van het landelijke leven hè :)

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous marjolein said...

Leuke foto`s laat jij ons zien
Mooi hoor
Dag en geniet van de week

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous Anoniem said...

leuke foto`s van Ria en haar schaapjes.Mieke dat heb je lief gedaan .
Novelle

maandag, mei 18, 2009  
Blogger amy said...

als er één schaap...
moet een mooie dag geweest zijn!
liefs

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous Truus(depetvan) said...

Ah, daar zijn de eerste foto's van jullie bezoek aan Jan en Ria.
Het was een heerlijke dag heb ik begrepen. :-)

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous Ria van Oldtimer said...

Ik heb helemaal niet in de gaten gehad dat je zoveel schaapjes hebt gefliepst...
Maar je hebt ze er wel mooi op gezet!

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous Elmar said...

Leuk om Ria tussen haar schaapjes te zien! :-)
Van Ria hoorde ik al op haar blog dat jullie een heerlijke dag gehad hebben.
groetjes,
Elmar

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie foto's heb je gemaakt Mieke! Ik ben benieuwd naar het vervolg.

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous oma said...

Ha Mieke,

dieren geven veel liefde, ongeacht wie je bent.
Maar ze houden verstandig wat afstand van ons mensen.
De lammetjes zijn het aller mooiste om te zien. oma

maandag, mei 18, 2009  
Anonymous beuzeblaadje said...

Hoe later op de avond.....
Ik kom nog snel even langs hoor!!
Dat gaat een mooi weekje worden lees ik, je gaat ons uitgebreid mee laten genieten van jullie bezoek aan Jan en Ria??? SUPER!!

Het begin is gelijk een topper Mieke! Super he Ria met haar schapen? Ik kan me voorstellen dat jullie hier ook van hebben genoten, en wij hier weer van dus...... gewoon hartstikke goed dat jullie geweest zijn!!!

Kom maar op met die rest!
Liefs,
beuzeblaadje

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous gerdaYD said...

Heerlijk om zien, zoveel dierenliefde!
Ik kan het me indenken dat jij er ook van genoot, lief Mieke!

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Ria said...

Ik heb eigenlijk nooit geweten, dat schapen zo schuw zijn, maar het is inderdaad zo, dat bij onze wandeltochten de paarden en koeien veel dichterbij komen.
Leuk om te zien, hoe Ria met haar schaapjes omgaat.
Wat zullen jullie genoten hebben van deze beelden...;))
Groetjesss...Ria, die meteen doorstoomt naar je volgende log.

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous FietsMargreet said...

Leuke en mooie foto's van de schaapjes. Die lusten wel een extra brokje. Schapen (en ook koeien) zijn wel mijn favorieten. Vorig jaar in park Ellert en Brammert rammelde iemand met een bus brokken, zodat ik foto's kon maken, en ze kwamen er allemaal aan (1 ram met 40 dames!), dus toen kon ik ze mooi fotograferen (Drentse heideschapen met prachtige hoorns). Groetjes

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous plato said...

Prachtig, in één woord.

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Betty said...

Mooi om te zien de schaapjes en de paarden. Scherpe foto's! Mooie omgeving ook!

woensdag, mei 20, 2009  

Een reactie posten

<< Home