mei 19, 2009

JAN

Omdat ze ons wilden laten zien hoe ze altijd
aan het trainen waren met longeren,
moest Jan een lijn spannen over het veld.
Alleen deze 5 minuten al had ik een kippevel,
je houd het niet voor mogelijk.
Waar Jan was, was het paard ook.
Op de voet gevolgd, zo intens.


Ik hoop dat iedereen,
maar vooral Jan en Ria,
mij vergeven omdat ik nog steeds niet weet
wie Chopin en wie Sander is.
Het is me nu al 25 keer verteld,
maar als ik ze zo oip de foto zie,
ik weet het niet hoor.

Zie je wel hoe rustig het paard staat te wachten
tot Jan klaar is?


De lijn zat een beetje in de war
en dus duurde het even.


Hoooo baasje wacht even,
je gaat de verkeerde kant op hoor.


En dus, moet hij nog even geduld hebben.
Het gaat zo beginnen hoor.


Dit samenspel tussen mens en dier zal ik nooit vergeten

morgen meer


21 Comments:

Anonymous gerdaYD said...

Dat geloof ik, dat je dit nooit meer vergeet.... het is ook onvergetelijk hé, Miekelief?
Wat een kanjers... zowel de paarden als de mens!
Maak er een mooie dagje van, zonder pijn of kopzorgen.... ik duim voor je!

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Ria van Oldtimer said...

Mieke, Dit is Sander die zo nieuwsgierig met Jan meeloopt.
Op een paar van de laatste foto's kun je Chopin ook zien.

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous beuzeblaadje said...

Ik vraag me af hoeveel foto's jij in het totaal gemaakt hebt die dag???? Dat zijn er beslist "tig" geweest? Maar ik kán het me voorstellen Mieke want DIT wil je vastleggen terwijl het zich eigenlijk niet láát vastleggen omdat je het in het eggie moet zien! De paarden zijn voor Jan en Ria wat bij een ander de hond is....

Ben benieuwd naar de rest!
Fijne dag en liefs,
beuzeblaadje

dinsdag, mei 19, 2009  
Blogger Els said...

Prachtig

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Wilma said...

Prachtige foto's!
Ik hou van paarden.
Liefs:Wilma.

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig zeg!
Ben heel benieuwd naar de rest van de logjes

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Ria said...

Het is een schitterend paard en het lijkt alsof hij op de tweede foto wil zeggen: Zal ik even helpen, baas???
Ik verheug me op het vervolg, Mieke.
Groetjesss..Ria.

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mijn vader en zijn paarden...
Het samenspel is met geen pen te beschrijven !
@ dat er zo diep in het dal zoveel moois valt te beleven is voor mij een waar wonder.
En dat geeft kracht...zoveel...dat moet je wel delen !

Fijne dag aan die kant...tis mooi weer !!

dinsdag, mei 19, 2009  
Blogger amy said...

jullie zijn getuige geweest van een prachtig iets!
liefs

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous pamitsha said...

Geweldig als mens en dier zo'n geweldige band samen hebben.
Mooie foto's!

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik kom morgen weer kijken Mieke.leuk verslag hoor.
Novelle

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous FietsMargreet said...

Prachtige serie van mens en dier! En wat een schitterend mooi paard. Kan me voorstellen dat je daar veel foto's van hebt gemaakt. Groetjes

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Truus(depetvan) said...

Het straalt één en al rust en vertrouwen uit Mieke.
Het is ook altijd leuk om naar een rollend paard te kijken.
Gezien de strak blauwe lucht hadden jullie prachtig weer.
Prachtige foto's heb je gemaakt. :-)

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Mieke
Wat een mooie foto's heb je gemaakt van de schaapjes en de paarden.
Volgens mij heb je je uitgeleefd met fotograferen en naar ik begrijp een fijne dag gehad bij hele fijne mensen.
M'n hartelijke groeten Bep

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous plato said...

Wat een bijzondere dag moet dit zijn geweest. Allemaal dappere mensen bij elkaar, genietend van de dieren en elkaar. Plato kijkt daar bewonderend naar en peinst.

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous marjolein said...

Wat een mooie foto`s
En jullie boften wel met het weer :))
Maar één ding snap ik niet...wat is longeren ?
Zal wel stom van mij zijn, maar kan het echt niet thuisbrengen ?
Dag

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Elmar said...

Mooi om te zien deze innige band tussen mens en paard.
groetjes,
Elmar

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous Jeanine said...

Prachtige foto's Mieke en een prachtig verhaal erbij! Ik weet precies wat je bedoelt, heb het ook mogen zien. Toevallig zat ik afgelopen week mijn pc op te ruimen en kwam ik mijn foto's weer tegen van Jan met Sander, heel mooi! Je moet erbij zijn en het zien en voelen, het is niet echt vast te leggen op foto's of uit te leggen in woorden:) En Max dan, bemoeide die zich er een keer niet mee? Hahaha, wat een geweldige hond ook he? Vreselijk jammer dat ik destijds geen foto's heb gemaakt van Ria die Charlet longeerde.... dat was ook zo mooi!
Ik ben toch blij dat ik hier ben komen lezen, ik heb een groot deel van je weblog gelezen en net als ik voor Ria doe, maak ik voor jou ook een diepe buiging. Ik heb heel veel respect voor jullie allebei. Liefs uit Zwolle.

dinsdag, mei 19, 2009  
Anonymous oma said...

Ha Mieke,

Wat een prachtige paarden zijn het, een edel dier die zijn naam zeker waardig is.
Ze hebben een leuke blog. oma

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

geweldig om te zien hé,

ik ben er stil van mieke,

groetjes
klaproos

woensdag, mei 20, 2009  
Anonymous Soofy said...

Mieke, ik hoop dat mijn kaart is aangekomen. Ik had er geen 'Deutschland' opgeschreven.
Je reportage over deze mensen en hun vrienden, de paarden, deden me zwaar denken aan een boek dat ik onlangs (niet) uitlas: "Laatmemaar" door Susan Richards.
Ik zag veel terug in wat ik las.
Ik kom weer eens terug.
Hoop dat het goed met je gaat. Dialyse... nieren ws. Wacht je op een donor misschien?
Voorlopig wens ik je het beste,
Marieke

dinsdag, mei 26, 2009  

Een reactie posten

<< Home