mei 27, 2009

ZIEKENHUIS





We moesten om 9 uur in Münster zijn en we waren er om 8.40 uur.
Dus dat liep goed.
We hebben mij aangemeld en moesten toen noch ongeveer 10 min. wachten.
Toen kwam een dokter ons ophalen voor het gesprek.
Hij begon in de map te zoeken, stelde zijn vragen, hoe vaak en waaraan ik al geopereerd ben.
Toen vroeg hij of ik de papieren en foto's meegebracht had.
????????????????????????????????
Nee hoor dokter, mijn uroloog wou alles hierheen sturen.
Nou, er was dus niks aangekomen, alleen maar een berichtje.
Ik zat al in mezelf te schelden, verdomme wat een gesodemieter.
De dokter kon dus niets met mij beginnen.
Hij gebruikt de foto's.
Dus moet ik eerst nog naar mijn uroloog om de foto's te halen en ik moet nog in de scan.
Maar we zijn nu zo verbleven, de 8ste juni moet ik 's morgens om 9 uur op de afdeling zijn.
En die is hoog hoor, de 16de verdieping.
Ik zal daar zeer zeker mooie foto's kunnen maken.
Du de 8ste blijf ik in het ziekenhuis en dan overleggen ze wat ze doen.
Ik krijg geen stoma, want als de nieren eruit zijn, hoef je ook niet meer te plassen.
Daarvoor is de dialyse.

Nou en toen stonden we om 10 uur weer buiten nadat we eerst een kop koffie gedronken hebben.
Wat nu?
Gaan we gelijk door naar huis, of rijden we door naar Nordhorn om naar de uroloog te gaan.
Laten we maar door rijden naar Nordhorn, dan hebben we dat tenminste gelijk geregeld.
Nou, ik heb alle foto's mee gekregen en een afspraak voor de scan.
De 2de juni moet ik daarheen.

We waren om kort voor twaalf klaar bij de uroloog en zijn toen wezen chinesen.
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
Nu kan ik nog, het was hartstikke lekker.
Alex is nu ook weer naar huis en nu dus maar wachten tot de 8ste.

Alex en Erna vliegen komende zaterdag naar de USA.
En ik heb hem beloofd, dat als ze weer naar huis komen, ben ik ook weer thuis.

19 Comments:

Anonymous Truus(depetvan) said...

Dat was niet leuk Mieke. Nou ja, je hebt weer een paar hobbels genomen. De 2de en de 8ste is al gauw gelukkig.
Blijf voorlopig maar lekkere dingen eten, mjammie. :-)

woensdag, mei 27, 2009  
Anonymous FietsMargreet said...

Wat een gedoe toch als je met meerdere ziekenhuizen te maken krijgt. Je hebt het zelf al zo moeilijk en dan zijn zo slordig met de papieren e.d. Goed dat je maar lekker chinees gesmikkeld hebt daarna. En geweldig dat je er aan denkt dat je straks op 16 hoog ligt en mooi kan fotograferen!! Groetjes Margreet

woensdag, mei 27, 2009  
Blogger Els said...

16 hoog.....
Dat wordt lachen als wij de trap opgaan omdat ik niet in de lift durf. O jeeeeeeeeeeeeeeeee.

woensdag, mei 27, 2009  
Anonymous Muzzewietsch said...

ja daar word je dus niet vrolijk van.
Zo ging het mij vorige week met de uitslagen een bloedonderzoek.
Zit je op de toppen van je zenuwen en dan is zo`n uitslag er niet!
Ik kan dus heel goed begrijpen hoe dat voelt Mieke.
Beide nieren???
Ik dacht dat je maar 1 nier moet inleveren.
Of heb je er nog maar 1?

Potdorie jullie hebben dat goed aangepakt met die chinees...neem het er nog maar van hoor.

Ik heb vandaag vaak aan jullie gedacht.
Ik zou zo graag willen dat je weer helemaal opgeknapt bent .....en dat jullie weer kunnen gaan genieten.

Heb je al enig idee hoe het gaat met die dialyse???

Krijg je een buikspoeling of moet je aan het apparaat en...is er dan kans op dat je dat `s nachts thuis kunt gaan doen????

lief van MuzzXXXX

woensdag, mei 27, 2009  
Anonymous Elmar said...

Wat vervelend, waarom moet die communicatie toch altijd zo moeizaam gaan? dat zo'n arts niet even bij zijn collega aan de bel trekt!
Ik kan me voorstellen dat je na zo'n dag extra hebt genoten van de Chinees!
groetjes,
Elmar

woensdag, mei 27, 2009  
Anonymous Anoniem said...

wat lees ik nou gaat els 16 trappen op hahaha, dat word wat, hijgt ze nog harder dan jij hihihi

Maar alle gekheid op een stokje, hoop dat de rest van dit traject wat je moet gaan voorspoediger gaat lopen dan deze dag, wat een gedoe zeg.

Dikke knuf!

woensdag, mei 27, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mieke wat een dag en wat heerlijk nog even chinezen, Ik heb de hele dag door aan jullie gedacht. s`Avonds brandt hier continu een kaarsje voor ieder die het nodig heeft.lieve groeten Anne

woensdag, mei 27, 2009  
Anonymous Jeanine said...

Wat een geklungel van die artsen/ziekenhuizen.... tssss.... erg slordig.

Het voordeel: de Chinees:)

In ieder geval wordt er wel vaart achter gezet zo te zien.

Nogmaals sterkte en ik zou zeggen: morgen Thais???

woensdag, mei 27, 2009  
Anonymous oma said...

Ha Miek,

Dat is wel erg slordig dat de foto's niet gestuurd zijn en dat ze nog bij de uroloog lagen.
hopelijk gaat het de 8ste beter.
En geniet nog maar het Chris, smulpapen. oma

woensdag, mei 27, 2009  
Anonymous ~~Seraka~~ said...

ik begin door te krijgen waarom je zo blij bent met dat laptopje ;)
je brengt het wel luchtigjes
maar het zal zeker weer een ingrijpende stap zijn

donderdag, mei 28, 2009  
Anonymous Ria van Oldtimer said...

Ziekenhuizen en doktoren.......
Het blijkt overal hetzelfde te zijn.
Maar........... je hoeft straks géén stoma! Dat valt vasr weer mee.
Nu maar afwachten hoe het verder gaat.
Hou je taai en ik zie je wel weer op skype.
Liefs
Ria

donderdag, mei 28, 2009  
Anonymous lenie said...

gelukkig was er Chinees !!!
want nooit meer zout ....en 1 litertje drinken ......Mieke ik neem mijn petje voor je af , maar als je even balen wil ....je weet me te vinden ;)
Baal ik even met je mee want kan ik héél goed begrijpen als je dat zo af en toe eens wil !
dikke knuffel Leen

donderdag, mei 28, 2009  
Anonymous Ria said...

Ik kan me voorstellen, dat je flink hebt staan mopperen daar in het ziekenhuis.
Dit noemen ze moderne communicatie, hè?
Je hebt nu dus nog anderhalve week om te zondigen, wat het eten betreft. Moet je wel gebruik van maken, hoor!!
De 16e verdieping!!!...maar goed, dat Chris wél in de lift durft, anders bleef er niets van hem over ;))
Als ik weer kom met Beus, dan nemen we de trappen...ze wil afvallen en dit scheelt haar zo een kilo ;))
Fijn, dat je Alex ook nog even bij je gehad hebt.
Sterkte meis...
Liefs, Ria.

donderdag, mei 28, 2009  
Anonymous Ank said...

Het is ook overal het zelfde, miscommunicatie alom maar zoals Ria al zegt zo kun je nog een paar keer extra zondigen wat eten en drinken betreft, je moet het maar van de vrolijke kant bekijken iets waar jij erg goed in bent volgens mij, in ieder geval naar buiten toe. Ik heb er bewondering voor hoor!

donderdag, mei 28, 2009  
Anonymous Anoniem said...

beste moedige Mieke zoals jij er over schrijft vind ik bewonderwaardigs.Toppie!! Geniet van de pinksterdagen meis.En ik zal voor je bidden.
Novelle

donderdag, mei 28, 2009  
Anonymous gerdaYD said...

O Mieke toch, wat een tegenvaller!
Dit is niet mooi meer... vergeten de heren doktoren je eventjes, en JIJ bent er de dupe van!
Maar hoe jij het verwerkt en erover schrijft... wat ben jij een moedig mens! Eentje uit de duizend hoor!
Ik hoop zo voor jou, dat alles op zijn pootje terecht komt, en jij nog heel lang van het leven genieten kan, ook zonder nieren...
Sterkte meid!

vrijdag, mei 29, 2009  
Anonymous thea said...

Wat een gedoe, je snapt niet dat mensen hun werk niet goed doen en
zeker mensen die in een ziekenhuis werken. Maar, jij blijft positief!
Fijne pinksterdagen gewenst!

vrijdag, mei 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat zal dat een tegenvaller geweest zijn voor je, maar je weet er al tijd weer wat van te maken een chineesje pakken lekker hoor.
Zal zeker de komende tijd voor je duimen.
Bep

zaterdag, mei 30, 2009  
Anonymous plato said...

Ik sluit me aan...wat een geklungel. Je zal er maar mee te maken hebben. Waardeloos. Ondertussen ben ik al te laat en is het al de 9e juni. Ik scroll dus maar snel door.

dinsdag, juni 09, 2009  

Een reactie posten

<< Home