mei 08, 2008

geit


We waren net thuis van een uurtje buitenlucht genieten.
Chris zat binnen en ik achter ons huis.
Opeens een grote schreeuw van Chris.
Miekeeeeeeee een geit op straat.
Ja, ja, dacht ik het zal wel.
Kom eens kijken joh, riep hij nog een keer.
Dus ik kom kijken en ja hoor, daar liep een geit,
hij was net bij de buurman de oprit naar beneden gelopen.




Chris erheen en riep Miekeeeeeee haal even een snee brood.
Dus, ik brood gehaald en ja hoor dat luste dat beest wel.
Omdat hij een halsband om had, kon Chris hem toen makkelijk pakken.
Hij heeft de geit opgepakt en mee genomen.
We hebben de politie gebeld en die kwamen ook al snel.
Die wilden er voor zorgen dat de geit weer opgehaald werd en hadden de dierenbescherming ingeschakeld.


Ik werd na ongeveer een uur wachten,
door de politie opgebeld.
De eigenaar van de geit was daar.
Of het goed was dat die de geit ophaalden.
Stomme vraag natuurlijk, laat maar komen.
Wat blijkt nou, 4 huizen verder zijn nieuwe mensen komen wonen.
Ook nederlanders.
En die waren de hele middag al aan het zoeken geweest.
Hahahahahaha nu hebben we dus ook gelijk kennis gemaakt met de nieuwe buren.
Ze waren dol gelukkig dat ze hem weer hadden.


.


.

16 Comments:

Blogger Chris said...

Ja, en als ik nu een weilandje had zou ik me nog eens overleggen om zelf een geit aan te schaffen. Het is wel een leuk beestje.

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit is wel een hele vreemde manier van kennismaken, Mieke.
Dat is toch niet gebruikelijk onder Nederlanders in het buitenland, mag ik hopen ;-))
Je gelooft je eigen ogen toch niet, wanneer je zo'n geitje ziet, haha...
Maar jullie hebben wel weer de nodige afleiding gehad, hè?
Wat zal de dag vandaag brengen???
In elk geval veel zon...geniet ervan.
Groetjes, Ria.

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

dat is een ondernemend rakkertje ...die komt nog wel eens buurten hoor ;)) geiten zijn niet zomaar uitgekeken hoor ...hihihihihi. Ben ook benieuwd Mieke of die vijver dan klaar is .....zo ja , mag jij een rondje waken ....wie weet scoor je de reiger hahahahahahahahahahahaha..

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat is nog eens een originele manier om kennis te maken met je buren! Wie weet, komt hij nog vaker even buurten. Hij weet nu dat je lekker brood hebt ;-)

donderdag, mei 08, 2008  
Blogger Els said...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, eerst Pucky en nu een geit , hahahahahahahahahahahaha, Chris je hebt aantrekkings kracht hahahahaha
Wat is het volgende , hahahahahahahahahahahahahahahahaha,
ik doe het zowat in mijn broek.

donderdag, mei 08, 2008  
Blogger Els said...

Die nieuwe buren kennen het spreekwoord nu ook......Als je wilt leren vloeken ,moet je een geit nemen.hahahahahahahahhahaha

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het een prachtig verhaal, natuurlijk al op krabbels gelezen, maar idd net wat Els zegt voor je het weet hebben jullie je eigen dierentuin met alles wat bij jullie deurtje aan klopt :)
Morgen staat er misschien een emoe aan de deur te tikken ;)

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat is een intelligente geit, die
had natuurlijk al lang door dat er nederlanders in de buurt wonen.
De kennismaking is dus geslaagd.

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat is ook een manier om met je buren kennis te maken.
Vergeet je nooit meer!
gr eva

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat is nog eens buurten boven en met een geit :))
Dag, Marjolein

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha wat een heerlijk verhaal Mieke, en nog waar gebeurd ook!
Zo'n klein geitje kan toch maar mooi voor een grote opschudding zorgen he?

Groetjes,
beuzeblaadje

donderdag, mei 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hihi, leuk! Heb dit ook eens voorgehad, maar dan met een pony. Van mijn irissen was echter niet veel meer over, ze vlogen in het rond! *wink, big smile*

vrijdag, mei 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hoe contact kan lopen.. leuk, dat de geit hier voor zorgde!

vrijdag, mei 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk, nu jullie kennis hebben gemaakt kunnen ze de geit bij de koffievisite gewoon meenemen. Is daarna gelijk je erfje onkruidvrij.

vrijdag, mei 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Owh.. ik had vroeger ook twee geitjes thuis. Heerlijke beesten.
Love As Always
Di Mario

vrijdag, mei 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

En wat een leukerd!!!
Mooi verhaal, avonturen van de geit! :-)

zondag, mei 11, 2008  

Een reactie posten

<< Home