april 26, 2008

über den wolken

Wind Nord- Ost, Startbahn nulll-drei.
Bis hier hör ich die Motoren.
Wie ein Pfeil zieht sie vorbei,
Und es dröhnt in meine Ohren.
Und der nasse Asphalt bebt,
Wie ein Schleier staubt der Regen,
Bis sie abhebt und sie schwebt,
Die Sonne entgegen.

Über den Wolken,
Muß die Freiheit wohl grenzenlos sein,
Alle Ängste alle Sorge, sagt man.
Blieben darunter verborgen und dan.
Wurde was hier groß und wichtig erscheint,
Plötzlich nichtig und klein.
Ich seh ihr noch lange nach,
Seh sie die Wolken erklimmen,
Bis die Lichter nach und nach,
Ganz im Regengrau verscwinden.
Meine Augen haben schon,
Jenen winz'gen Punkt verloren.
Nur von fern klinkt monoton,
Das summen der Motoren.

Refr;
Über den Wolken
Dann ist alles still, ich geh,
Regen durchdringt meine Jacke.
Irgend jemand kocht Kaffee,
In der Luftaufsichtsbarakke.
In den Pfützen schwimmt Benzin,
Schillernd wie ein Regenbogen.
Wolken spiegeln sich darin,
Ich wär gerne mitgeflogen.
Refr: Über den Wolken.

.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een mozaïek van grijs;
iedere wolk weer anders,
langzaam verschuivend.
© Frans J.P.M. Kwaad
Maar jou wens ik een wolkenloos weekendje Mieke, onder een staalblauwe hemel!
PS: vergat ik het bijna nog: dit is een pràchtlog!

zaterdag, april 26, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn duits is niet zo goed om veel terug te zeggen in die taal. Ik weet het, ik woon er niet, maar ik heb nu wel een zoon die daar studeert en mijn man komt er ook vandaan.. oke, hier komt die: Ich klauter in die wolken om hoch zo gehen.. Ich fuhle mich wie ein feder, und schaut.. ich fahre mit!

Zo dat was dat!

zaterdag, april 26, 2008  
Blogger Els said...

Nou die was effe pittig om te lezen. Maar ja met mijn 'geweldige' duits heb ik het toch gered. Mooi hoozo samen met de foto s

zaterdag, april 26, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi!
En prachtige plaatjes er bij zeg

zaterdag, april 26, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Oooh Mieke...direct al bij de titel wist ik het...Reinhard Mey!!!
Het is namelijk één van mijn lievelingssongs. Ik kan het refrein zo meezingen. Prachtige tekst, hè? En hele mooie foto's erbij.
Maar vandaag is alleen de tweede foto van toepassing, hoor.
Strakblauwe lucht.
Wij gaan verjaardag vieren bij onze jongste zoon. 27 jaar al weer.
OT Ik heb wel een fikse blaar gelopen gisteren, maar de wandeltocht was heerlijk.
Fijne zondag en geniet van het mooie weer.
Groetjes, Ria.
Ooh ja, toen ik tegen het meisje zei, dat ze er zo mooi uitzag, keek ze me alleen maar even aan en ging toen verder met haar dansje.

zondag, april 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een schitterende tekst Mieke!
En luchtenfoto's ben ik ALTIJD gek op!

"Über den Wolken muss die Freiheit wohl grenzenlos sein.
Und was hier gross und wichtig erscheint plötzlich nichtig und klein"......

Zeker ervaar je dat boven de wolken maar ik ervaar dat ook in de schitterende natuur! E en ik zijn bijna "startklaar" voor een fietstocht door Drente vandaag dus ik zal "dat" gevoel beslist nog wel ervaren vandaag!

Ik wens jullie een hele fijne zondag!Groetjes,
beuzeblaadje
OT: Het is maar goed dat Oldtimer even niet meeleest.....een Twent die in Drente gaat fietsen!

zondag, april 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik ken dat lied van vroeger zong Udo Jurgens dat niet? in de zestiger jaren.....prachtliedje Mieke ik wens je een fijne zondag en zingt dit lied je nu vaak door het hoofd? Is zo gek nog niet dacht ik zo(glimlachie) dag dappere strijder.

Novelle

zondag, april 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn duits is zo slecht dat ik zelfs Truus zeg als ik weg ga.
Maar foto's kijken kan natuurlijk altijd.

Love As Always
Di Mario

zondag, april 27, 2008  

Een reactie posten

<< Home