mei 07, 2008

wereld


we weten allemaal 't is er een bende
't is er te eng en te vijandig en te vol
het is in hoofdzaak grote rotzooi en ellende
op onze groene, blauwe, grijze, grauwe bol
.
't is haat en nijd, elkaar de pas afsnijden
en door de straten raast een "rücksichtlos" geweld
maar of we vloeken, vechten, vallen, lachen, lijden
er staan weer altijd boterbloemen in het veld
.
er zijn nog immer die momenten van vervoering
al lijkt dat bolletje ook nog zo negatief
tussen de puinhoop schemert altijd de ontroering
van mensen die nog zachtjes zeggen
ik heb je lief.
.
Neg een keer toon hermans

17 Comments:

Blogger Els said...

Ja en zo zijn er nog heel veel dingen die je eigen wereltje heel mooi kunnen maken.

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

We hebben er een beetje een zooitje van gemaakt he.

Love As always
Di Mario

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

nou en ik heb moedertje aarde lief hoor !!
Toon verveeld nooooooit !!

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

prachtig en open elkaar de hand reiken, brengt ons verder

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo is het maar net, Mieke.
En we houden onze oren en ogen wijd open, zodat al dat moois en liefs ons niet zal ontgaan.

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

En zo is dat, Mieke!
De mens maakt er een zootje van, maar de mens alleen kan ook van het mooie genieten...

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

toon...

ik heb hem lief als dichter,

groetjes en maak er een heel fijne dag van mieke

klaproos

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Van Toon kan ik geen genoeg krijgen en wat heeft hij het weer fijntjes opgeschreven.
Tussen de puinhopen de ontroering.

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hier doe je me een groot plezier mee. Ik ben een enorme fan van Toon!

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je geniet echt van de Toongedichten, Mieke! Je hebt er mooie afbeeldingen bij gevonden!

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik blijf de wereld positief bekijken Mieke, en onze aarde heb ik lief:)) Geniet je ook zo van het mooie weer???? Liefs en een fijne dag! Betty

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wauwwwwwwww!
Dit is een HELE mooie Mieke!
Helemaal mijn "ding"!

Gelukkig ontdekken we toch elke keer nog weer mooie dingen tussen onze puinhoop he?

Groetjes,
beuzeblaadje

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

tja liefde verveelt nooit!
Novelle

woensdag, mei 07, 2008  
Blogger Unknown said...

Een hele mooie Mieke, ik heb drie boekjes met gedichten van hem..
Zalig..

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Weer zo`n mooie tekst van Toon..
Dag, marjolein

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja Toon kon het goed verwoorden en zijn gedichten en verzen zijn tijdloos. Heb zelf ook een boekje van Toon.
Gr. Bep

woensdag, mei 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het blijft mooi/

vrijdag, mei 09, 2008  

Een reactie posten

<< Home