oktober 02, 2007

Pucky

Het is vandaag precies èèn jaar geleden.
Èèn jaar alweer.
De kinderen waren het weekend geweest
en waren die dag weer naar huis gereden.
Chris ging even naar zijn moeder om iets te regelen (zij woont naast ons) en kwam maar niet ter
ug.
Op een gegeven moment stonden z
e allebei in de kamer en straalden.
Wat was er nu aan de hand?
Ik had het noch niet gezien dat C
hris iets in zijn handen had.
Toen deed hij zijn handen open en wat kwam eruit?
Een heel kl
ein harig zwart iets.
Chris gaf het mij en het was een klein pikzwart katje van een week of 6-7.
Ach wat was het diertje bang en drijfnat.
Het zat in de tuin te piepen van angst en kou, want het had de hele dag geregent.
We hadden haar snel een beetje
melk en een beetje eten gegeven.
.
Toen heb ik haar op schoot genomen.
Eerst even gekeken of het een hij of zij was.
Het duurde niet lang of zij sliep.
Ook bij Chris sliep zij heerlijk.
De eerste dagen deed ze niks anders als slapen en eten.
We hebben bij de buren nagevraagd of die een klein katje verloren hadden, ook bij onze direkte buren (boerderij) hadden ze geen nest met kittens waarvan er èèn weg was.
Als ik nu heel eerlijk ben, heb ik ook niet verder gevraagd , laat maar dacht ik bij mijzelf.
De buren weten dat Chris een katje gevonden had en als er iemand zou zijn die een katje zocht, zouden ze wel komen.
En, pfffffff, gelukkig kwam er niemand.
Dagen later hoorden wij dat de buren al twee dagen lang het katje had horen piepen.
En het diertje vangen?
Welnee, waarom ook, "katten en honden horen buiten" heb ik altijd te horen gekregen van de buren.
Ja ja, onze buren.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ach en dat is ook alweer een jaar geleden,moet je nu kijken wat een mooie schurk er uit gegroeid is.xxx els

dinsdag, oktober 02, 2007  
Blogger Chris said...

Ja ja, onze Pucky! Ik zou haar niet meer willen missen. Wat hebben we al een plezier aan de twee poezen gehad he? Wat een lachen op het terras als ze met elkaar spelen en de gekste kattensprongen uithalen!

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

dit is een handje geluk dat er op je pad kwam ....en daar moet je van genieten ;)))
lief dat wondertje ...kom het hier ook veel tegen hoor , honden buiten en slapen in de schuur ....arghhh moet er niet aan denken ..en Lotje al helemaal niet ;)))
meis fijne dag en bedankt voor je lieve reactie !!

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Die laatste in de grote handen van chris,zooo vertederend
Puck je bent een bofkontje!

Kussie van mij
Bianca

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

wat een schatje zeg.., en die onderste foto..............
groetjes maryan

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben op slag verliefd, wat een droppie is dat.
Laat ze hier in de tuin ook maar piepen ik pak haar wel...

Fijne dag en een knuf van Cyber Oma

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ahhhhhhhhhhhhhhh
wat lief..
dit katje heeft een hemeltje op aarde gekregen...
wat fijn:-))
daar gaat mijn hart sneller van kloppen

groetjes
klaproos

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Kijk dat zijn nou mensen naar mijn hart die buren van jou. Wat een engerds zeg. Daar zou ik subbiet de ramen van ingekegeld hebben. We hoorden wat piepen, dan ga je toch kijken druiloor!!!Geesten piepen niet, maar een eenzaam klein zwart poesje die net de wereld in werdt gedonderd wel. Gelukkig in goede handen gekomen en een nooit meer weg te wissen eerste indruk van zo'n snoeppie van de week. Ik heb de mazzel gehad dat ik er zo twee heb mogen opvoeden ( mazzel? elke 3 uur voedsel, badje, plasje, wasje, flesje enz,,,net baby's maar onvergetelijk) Ze zijn beiden 14 en 15 jaar geworden. En de ene was nog nat van de bevalling, haar moeder stierf tijdens de bevalling. Maar zoiets wordt iets groter en stouter, maar o zo veel liefde krijg je er voor terug...
liefs van leny

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hoi, hoi, nog maar net aan de kust maar toch snel even bij Mieke kijken....
Wat een leuke foto's Mieke, ik kan me voorstellen dat je hoopte dat er zich geen eigenaar van dit "dropje" zou melden. Ze was beslist bestemd voor jou want "toeval" bestaat niet!
Ik heb haar in het eggie gezien en weet dat het nog steeds een "dropje" is. Ze is een mazzeldropje dat ze bij jullie terecht is gekomen!

Groetjes van een zonnige kust,
beuzeblaadje en Vanmeij

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ik ben geen kattenmens maar zelfs ik had het katje na binnen gehaald en dan een goed huisje voor hem/haar gezocht.maar gelukkig is dat ook gebeurt.
xxx saskia

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

een schattig poesje Mieke
novelle

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wát een schatje! Echt een heerlijk dotje. Ik zou het ook niet hebben kunnen weerstaan hoor, mijn hart smelt dan ook. En dat ze zo heerlijk op jullie schoot slaapt! Dat verwarmt je hart en verlicht je leven. Katjes kunnen zo troostvol zijn. :)

dinsdag, oktober 02, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Het vreemde, waar ik mij vaak over verwonder, is dat de boeren bij ons in de omgeving ook van mening zijn dat de hond buiten hoort en niet in huis.
Gelukkig voor onze honden hebben wij daar andere gedachten over.

woensdag, oktober 03, 2007  
Anonymous Anoniem said...

....wij weten wel beter he.....katten en honden horen bij mensen.
Geweldig dit katje.....ik wed dat jij er net zoveel troost van ondervind dan ik dat heb van mijn katjes.

vrijdag, oktober 05, 2007  
Anonymous Anoniem said...

heerlijk om te lezen :))
als je zo'n hummeltje lekker verwend, krijg je er zoveel gezelligheid en knuffels voor terug
ik vind dat huisdieren binnen horen
zeker in de nacht
ze hebben die gezelligheid en warmte gewoon nodig :)
je katje is een schatje! :))

zaterdag, oktober 06, 2007  

Een reactie posten

<< Home