oktober 12, 2007

Parkietenkooi

Chris en ik waren deze week een paar uurtjes in de dierentuin Nordhorn.
Het leukste is de parkieten kooi.
Overal vliegen die beestjes en het zijn er veel hoor, neem dat maar van mij aan.
.
Als die parkieten door de kooi vliegen, heb je iedere keer de neiging om te gaan bukken.
Ze vliegen zo laag en zo pal aan je voorbij, dat het een wonder is dat je niet geraakt word.
.

Er was overal speciaal groenvoer uitgestrooid.
Ik weet niet wat voor plant het was, maar ze aten er smakelijk van.
.
Als ze niet aten, zaten ze met elkaar te keuvelen of vrijen.
En dat keuvelen, nou ja, dat is een herrie hoor.
Niks vergeleken met die twee parkieten die wij vroeger thuis hadden.
Jeeeeetje wat een herrie.
.
Ze zaten werkelijk overal.
Op mijn race car, op mijn schoenen, op mijn been of schouder.
Heel leuk en vertrouwd.
.

Tot het moment dat er een paar luidruchtige knulletjes binnen kwamen.
Waarvan er èèn achter de parkieten aan ging rennen.
Daar heeft Chris natuurlijk snel een stokje voor gestoken.
Toen was het gedaan met de rust.
En wij zijn maar weer verder gelopen.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldige foto's Mieke!
En wat een belevenis lijkt me zo midden tussen de parkieten hoewel ik eerlijk moet bekennen dat dit wel heeeel ver gaat. Ik denk dat ik het ook nog een beetje eng zou vinden. De foto van de parkiet die uit jouw wiel hangt vind ik helemaal super!

Fijne dag,
beuzeblaadje

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Zo leuk is het daar, die parkietenkooi vond ik ook helemaal geweldig en onze kinderen natuurlijk ook. Mijn vader had voer voor ze gekocht, zodat ze door de hele dierentuin heen overal dieren kunnen voeren. Voor de parkieten was er toen trosgierst. Dus ze hadden allemaal parkietjes op de hand
Prachtig.

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ja jammer hé,
dat zouden de ouders moeten verbieden...
tegenwoordig wordt de opvoeding maar aan iedereen overgelaten zo lijkt het wel,

mooie vogeltjes..

groetjes
klaproos

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Parkietjes heb ik altijd al leuk gevonden. Mijn zus had vroeger een parkiet, Lodewijk heette hij, en die ging gewoon bij haar op de breinaalden zitten, als ze aan het breien was.
Als ze zo met een groepje bij elkaar zijn kunnen ze wel een hele hoop herrie maken.
Leuke foto's Mieke.
Groetjes, Ria.

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk die vrijheid voor die vogels, enne Chris, je had die gasten gewoon allemaal stuk voor stuk aan een hoge tak in een hoge boom moeten hangen en had gezegd in het duits dan "Zo en leer nou zelf maar eens vliegen"
Liefs vanleny

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke, tamme beestjes zijn het! Je hebt ze prachtig gekiekt, vooral die blauwe vind ik mooi :-)

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ja dat is erg leuk die parkieten kooi maar eigenlijk is 't hele park leuk.Wij gaan altijd met hemelvaart maar de jongen hebben het nu wel een keer gezien.maar ik blijf het leuk vinden.En het is goed betaalbaar.
xxx saskia

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mooie foto's van de parkieten, als ze zitten te keuvelen vind ik ze zo leuk. En die knulletjes van tegenwoordig zijn niet anders dan die van vroeger.

vrijdag, oktober 12, 2007  
Blogger Brimstone said...

Leuk zo in de parkietenkooi rondbanjeren!
Vanmorgen toevallig de jonge parkieten, die net uit het nest kwamen, van de buren wezen bewonderen.

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat zouden ze nou zo leuk vinden aan de wielen van je stoel he.
Ik vind de parkieten het leukste van de hele dierentuin.xxxels

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

heerlijk al die fladderende vriendjes om je heen
ik heb dit nog nergens gezien
ik weet wel dat parkietjes goed buiten kunnen
af en toe zie je er ook wel eentje in het wild vliegen
maar zo'n kooi vol lijkt me een hele leuke ervaring
knap gefotografeerd ook! :))

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat gaaf om tussen de parkieten te wandelen. Het zal een heel gekakel zijn geweest. Mooie foto's hebben jullie hier gemaakt. Vooral dat er ééntje op het wiel van je racemonster zat, is en mooie kiek.

fijn weekend
groet HPtje

vrijdag, oktober 12, 2007  
Anonymous Anoniem said...

vogeltjes zijn altijd zo leuk he
novelle

zaterdag, oktober 13, 2007  

Een reactie posten

<< Home