oktober 04, 2007

toetje

Het toetje.
We beginnen met de sinaasappel.
Deze snijden we in kleine stukjes nadat we hem afgepeld hebben.
.
Daarna aardbeien schoonmaken en halveren.
.
Dan raspen we een onbehandelde citroen en persen van een halve citroen het sap eruit.
.
De kiwi's snijden we in schijfjes.
.
Tot slot snijden we een banaan in schijfjes.
We gooien alles tesamen in een mooie schaal en zetten het voor een uur of drie in de koelkast. Daarna slagen we slagroom heel stijf, deze word tesamen met het compot als dessert gegeven.
Eet smakelijk.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

OOOO wat lekker hahaha, dat wil ik wel als ontbijt hoor.
Fijne dag Mikeke en groetjes van Cyber Oma

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
wat grappig en lekker teglijk :-))

groetjes
klaproos

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ach nee toch niet op dierendag????En veel ste mooi om dat op te peuzelen, vind het veel te leuk om alleen al naar te kijken..schitterend, en ga me niet vertellen dat jij dat gemaakt hebt!@!!
BY THE WAY( BIJ DE WEG) CHRIS IK BEN OOK DRUK MET BOEK 2 BEZIG, GEDICHTEN ENZO, DUS IK HEB AL GEREAGEERD OP JOUW SITE, EN BLIJF JE FOTOTJES PRACHTIG VINDEN HOOR, EN KOM ECHT WEL REGELMATIG BIJ JE NEUZEN.....EG WELLLLLLL
LIEFS VOOR BEITJES
VAN LEENTJE

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Dit lijkt me wel errug lekker.
Mooie plaatjes van het fruit,
nodigt uit tot eten.

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ooo lekker Toetje!!!Ik hou daar altijd een gaatje voor vrij mmjammie
xxx saskia

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Jaaaaaa, die voedseldiertjes zijn zo leuk hè! Ik heb er ooit een kalender van gehad. :) Zo creatief! En dan nog ~zo'n lekker recept eromheen: wat wil een mens nog meer? :D

donderdag, oktober 04, 2007  
Blogger Els said...

Nou het fruit mag je houden hoor,veeeeel te gezond.
De slagroom eet ik wel op ,oke

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk om te doen:)))) en lekker, doei Miek fijne avond!

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

aaah dat banane hondje is zooo skattig

Bianca
xxx

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Heb net jachtschotel "achter de kiezen". Maar krijg gelijk wer trek.. Bij het lezen van je menu Mieke ;)

groet HPtje

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een venijnig jankende sinaasappel!!! (dat ik deze woorden ooit in zou tikken had ik ook nooit gedacht ;))))))
En die (alweer) leuke teckel ga ik namaken....ik hou toch niet zo van bananen..;-)

donderdag, oktober 04, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke dingen om te maken met fruit Mieke! Leuk om te doen maar nog leuker om te eten, mmmmmmmmm...vers fruit en dan ook nog eens met slagroom!

Ajuuuu,
beuzeblaadje

vrijdag, oktober 05, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Je woont me te ver weg maar anders kwam ik iedere dag bij jullie eten!

zaterdag, oktober 06, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ach..wat schatiig zeg....
heel leuk gedaan...

maryan

zondag, oktober 07, 2007  

Een reactie posten

<< Home