maart 27, 2007

leven


Terwijl ik genietend van de zon
Nadenk over heel mijn leven
Wat er gebleven is van het lijf
Mij bij de geboorte is gegeven
.
Als eerste ging mijn gebit eruit
Het was een kerkhof zonder dooien
Toen was de baarmoeder aan de beurt
Hoefde niet meer met menstruatie te klooien
Mijn blaas gaat mij eerdaags ook verlaten
Maar daar wil ik nog niet over praten
Èèn borst is mij ook al weggenomen
Ook dat moest mij dus overkomen
Mijn longen doen het ook niet goed
Ik kan niet meer ademen zoals het moet
Ook de diabetes heeft toegeslaan
Moet nu de gebakjes laten staan
.
Maar boven op het kapotte lijf
Staat mijn hoofd
Is nog steeds in bedrijf
Zolang ik de zon en natuur kan zien
Moet ik ophouden met het gegrien
Zolang ik liefde kan ontvangen en geven
Zolang zal ik vrolijk verder leven!

12 Comments:

Blogger Chris said...

Mij staan de tranen in de ogen.

dinsdag, maart 27, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Och Mieke toch meid....
Het liefst zou ik je nu een dikke knuffel willen geven!

Het is niet eerlijk hoeveel sommige mensen te verduren krijgen!

En dat je dan ook nog kunt zeggen:"zolang ik liefde kan ontvangen en geven, zolang zal ik vrolijk verder leven!".....dat vind ik heel erg knap!!

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je nu alles wat van je lijf gebleven is mag behouden, dat het nu eindelijk is afgelopen met alle leed en dat voor jou nu de zon zal blijven schijnen dag, na dag!

Moed houden!! Je bent een kanjer!
beuzeblaadje

dinsdag, maart 27, 2007  
Anonymous Anoniem said...

die positieve noot vooral vast blijven houden meis!
blijf genieten! ;)

woensdag, maart 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Liefde is de motor van het leven lieve mieke!

woensdag, maart 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

mmm heb ik iets gemist???ik hoop dat je zo positief blijft als je schrijft.
liefs Saskia

woensdag, maart 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik ben hier even stil van. Ik weet zo'n beetje wat je voelt en meemaakt, omdat ik ook zo
'n lange gang heb moeten lopen, ik heb nu dus ook platvoeten (ja chris echt waar hoor) Maar jouw liefde voor het leven en de vrolijkheid in je geest zal altijd een harde steen zijn om te kraken daarboven. De geest is altijd sterker dan het lichaam sprak mijn moeder altijd. Ik heb je al eens eerder vertelt dat deze woorden mijn redding zijn geweest in de strijd tegen kanker. En jij die zoveel meer hebt meegemaakt dan ik, als ik een hoed ophad, ik nam hem af voor jou en boog met alle respect en genegenheid die je voor je medemens kunt voelen....Gemneend en geliefd door lenyen knuf voor Chrissebissie

woensdag, maart 28, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke hoe is het nu met je????

donderdag, maart 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke heb je het gesprek gehad vandaag? Is daar nog iets uitgekomen? Het blijft zo rustig hier, gaat ie wel goed?

Liefs,
beuzeblaadje

donderdag, maart 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

stuM-Mut s

Kein ton , keine silbe,
Keine traene , keine woerter,
Kein lachen kein weinen,
STUM

Es bindet meine lippen zusammen ,
Schnuert mir mein magen,
Verdunkelt meine augen
Zereist mir mein herz.

Verstekken,
Niemand darf mich sehen,
Ich wil niemand sehen,
Doch jeder schaut nach mir.

Wieso weshalb warum,
Es heist :
Wer nicht fragt bleibt dum.
Und ich frage, und gebe mir selbst die antwort.

Es gibt nur einen grund,
um nicht weg zuschauen,
Naemlich um zu lernen,
So schwierig es auch ist

Zu verstehen.
Zu sehen
Zum lernen
Zu leben,

Positievitaet, das lerne ich von dir
Das ist der schlussel,
Das ist die hoffnung, das
Ist das leben das du lebst

ein ton , eine silbe,
eine traene , eine wort,
ein lachen ein weinen,
MUT S

ich liebe dich
erna liebt dich,
wir lieben dich,
danke das du lebst

donderdag, maart 29, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ik weet niet wat te zeggen...

donderdag, maart 29, 2007  
Blogger mieke said...

Meer als dank jullie wel, kan ik hier niet op antwoorden.
Het geeft zo enorm veel steun als je weet dat er mensen zijn die met je meeleven.
Knuf Mieke

vrijdag, maart 30, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Jeetje, dat is nogal wat. Je hebt het wel heeeeeeeeeel mooi verwoord/omschreven. Er straalt zoveel positieviteit uit, mijn petje af voor jou. Het zal niet altijd meevallen om de zon te zien schijnen.

Knuff de Proff

zondag, april 01, 2007  

Een reactie posten

<< Home