februari 26, 2007

Jaloersheid.

Foto Chris

Vandaag wou ik het eens over jaloersheid hebben.
Wij hebben in de familie iemand die ziekelijk jaloers is.
Vreselijk is dat, er valt niet mee te leven.
We hebben met deze persoon dus ook het kontakt gebroken.
Ikzelf ben helemaal niet jaloers tot op èèn ding.
Ik ben niet jaloers als iemand iets nieuws gekocht heeft, of als er iemand een grote prijs gewonnen heeft of iets dergelijks.
Ik verheug me zelfs met de mensen mee die dat hebben.
Ik ben jaloers op mensen die een heel stuk ouder zijn en nog veel vitaler zijn dan ik.
Door mijn longen ziekte, kan ik niet veel.
Als ik dan kijk naar mijn schoonmoeder van bijna 83 jaar, wat die nog allemaal kan.
Die werkt nog in de tuin, gaat nog boodschappen doen op de fiets en meer zulke dingen.
Als ik kijk naar een andere buurvrouw, die iedere dag bij weer en wind, lopend boodschappen gaat doen, ook nog voor andere mensen, terwijl ze achterin de 70 is, kijk dan word ik jaloers.
Ik heb er dagen bij, dat ik amper van de kamer naar de badkamer kom.
Dus van huishoudelijk werk, kan ik afzien.
Het enigste wat ik nog doe, is koken, de rest doen Chris en schoonmoeder.
Dus als ik dan bij iemand merk, dat ze jaloers zijn op de financiele dingen van andere mensen, kan ik kwaad worden.
Maar ja, helpt het wat, dat kwaad worden?
Nee, dus zet ik dit thema en deze persoon maar weer uit mijn gedachten.
Omdat het beter is.


4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik snap precies wat je bedoelt, maar doe dan net als ik, als je die gevoelens je laat overnemen, bedenk dan dat er ergere kwalen met mensen zijn. Ik zie het aan mijn jongste zus, 25 % longinhoud, krijgt nu pas een benedenhuis, een aangepast bed, nieuwe medicatie, en toch zegt ze zelf het is te laat, had men eerder mee moeten komen. Zij kan ook niets meer door haar longemfyseem, en wij wilden haar hier in zwolle hebben, maar haar zoon ( een verslaafde) wil dat niet die zorgt nu voor haar. Jaloezie is geen gemeengoed. Mijn zieke zus is jaloers op het feit dat ik nog rechtop loop en zelf stofzuig, zelf de ramen lap. Maar ze vergeet dat ik ook thuis met krukken moet lopen soms als de pijn te hevig is. Ze zegt "ja maar jij klaagt nooit, dus niemand weet hoe jij je dan voelt"Nee natuurlijk niet, daar ben ik toch niet mee geholpen??Het is beter om te genieten van elk moment van je leven, een seconde is zo voorbij zeg ik altijd maar..Kop op meid, je hebt ook weleens goeie dagen, en dan voel je geen jaloezie..TOCH???????
Knuffel van leentje

maandag, februari 26, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Leen, ik ben over het algemeen ook niet zo'n klager hoor, maar gisteren moest het er gewoon even uit.
Soms heb je zulke dagen he?
Knuf Mieke

dinsdag, februari 27, 2007  
Anonymous Anoniem said...

het is allemaal uiterlijke schijn!
er is niets om jaloers op te zijn
ieder huisje zijn kruisje ;)

dinsdag, februari 27, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Mieke...

Ik heb precies dezelfde gedachten! Ik heb dan alleen een dubbele hernia en Borderline maar ik heb een hekel aan jaloezie. Dat komt vaak voort uit onbelieven van anderen. Dat ze zichzelf niet happy voelen en dit niet kunnen met gevoel maar daar altijd iets voor nodig hebben...
Ik ben blij dat ik een gevoelsmens ben en dat ik van kleine dingen al intens gelukkig word, ik gun dat IEDEREEN!!!

-xxx-
Maaike

woensdag, februari 28, 2007  

Een reactie posten

<< Home