maart 13, 2009

SCHILDERIJEN VAN JOOP 2

Schoenen.
.
Kale boom.
.
Narcissen.
.
Blad.
.
Dit waren de schilderijen van Joop en Els.
Het is heerlijk als je dat kunt, maar ik kan het echt niet.
Of niet kunnen is teveel gezecht.
Bij mij moet het in een uurtje af zijn,
anders gooi ik het aan de kant.
Ben er veel te ongeduldig en wispelturig voor.
Maar daarvoor heb ik andere kwaliteiten.
Welke ?????????
Nou daar moet ik nog even over nadenken hoor hahahahaha.
Onze vader was een buiten en binnen schilder.
Maar kon ook hele mooie schilderijen maken.
Joop en Els hebben dit talent van hem geerfd.
Ikke niet hoor, ik lijk meer op mijn moeder.
Ongedurig, wispelturig en heel eigenwijs en impulsief.
Joop en Els hebben meer van mijn vader.
Rustig (meestal) kalm en alles eerst goed overleggen.
Als ik bekijk hoe die twee met sommige situaties omgaan,
was ik al lang door de wind gezeild.
Maar dat geeft niks, we houden allemaal van elkaar
en ons kontakt is super.
Dat is de hoofdzaak.

22 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is Miekelief, en god moet zijn aantal hebben... Gelukkig dat mensen zo verschillend van elkaar zijn, anders was de samenleving maar een saaie boel!
Dankjewel om al deze mooie kunst met ons te delen, en maak er een fijne dag van!

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

"Hahahahahahahaahha Heel leuk van Rosje en Peter."???
Ik vind van niet, maar dàt heb je waarschijnlijk niet gelezen...

vrijdag, maart 13, 2009  
Blogger Els said...

zo is dat

vrijdag, maart 13, 2009  
Blogger amy said...

mooi die boom!

ot weet je die nieuwe zijn ratjes en ze zijn nu nog babies als je de katten stuurt?
ik denk dat ze op de loop zouden gaan, ze worden best groot!
hi hi
liefs

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

het schilderij herfst springt er voor mij weer helemaal uit
warme pantoffels, een kaars en een herfstblaadje :)

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ze zullen vast weleens hoofdschuddend gedacht hebben. Mieke, Mieke, Mieke, doe toch eens rustig ;-)

Love as always
Di Mario

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig zo een fijne band met elkaar
De schilderijen van je broer zijn ook prachtig zeg!

vrijdag, maart 13, 2009  
Blogger Alex said...

Dat jij geen talent hebt.... Mieke!!!!
jij bent ook een schilder maar dan met een ander kwast, het lukt je elke keer weer je gevoelens en de situaties dusdanig te schetsen dat het voor ogen te zien is, jou kunst is het te schilderen met worden, ieder letter zijn eigen kleur ieder woord zijn eigen lijn. het lukt je iedere keer weer mensen voor jou talent te boeien, hun iets te bieden, namelijk jou! jou impressie jou beleving , jou gevoel.

ik vind je een heel bijzonder kunstenaar!!!!!

liefs de kale zoon (Alex)

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde , zou een saaie boel worden .
wens jullie een fijn weekend , hier is hij met schitterend weer begonnen ;) en tis nog maar vrijdag ...hihihihihihihihihi..

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

De pantoffels konden zo maar van mij zijn zo midden op de vloer uitgegooid mooi stilleven.
Het herfstblad straalt de sfeer ook uit met z'n mooie kleuren.
Fijn dat jullie zo'n goede band hebben met elkaar.
Ben er zeker van dat je ook goede kwaliteiten en eigenschappen hebt.
Kan haast niet anders met zo'n log.
Ps. Kom morgen nog even langs, ben er dan even tussenuit tot woensdag. Hier schijnt de zon ga even een eindje lopen.
Dag Bep

vrijdag, maart 13, 2009  
Blogger mieke said...

Dank je wel lieve Alex.
Ik denk dat dit iets is, wat jij van mij geerft hebt.
Je bent een schat nee, jullie zijn twee schatten.
Ben heel blij met dit kommentaar.
Je moeder.

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ontroerend en mooi je bedekte liefdesverklaringen voor je broer en zus.
Houen zo !
Fijn weekend

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die kwaliteiten van jou heb ik aan den lijve ondervonden, Mieke.
Maar als moeder moet het je ontzettend goed doen, als je zoon ze hier nog eens uitgebreid neerzet.
Het is daarnaast nog eens ontzettend fijn om zo'n goede band met je broer en zus te hebben.
Daar kan ik over meespreken...wij zijn met z'n zevenen en het klikt met allemaal...heerlijk is dat...zo'n familieband.
Van de schilderijen spreken de narcisjes mij het meest aan...zal wel door het mooie weer komen.
Geniet ervan dit heerlijke weekend, Mieke!!
Je kunt er weer op uit..lekker in de zon!!!
Liefs, Ria.

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Joop kan d'r ook wat van, het schilderij in jouw vorige log van de flessen zou ik zo aan de wand willen hangen.
Fijn weekend gewenst!

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dat zijn mooie schilderijen van Joop en Els. Leuk hoor als mensen zo creatief zijn. :-)
Ach ja Mieke, jij hebt vast weer heel andere kwaliteiten, zoals je humor!

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Maar goed dat we allemaal verschillend zijn.
Het valt me wel vaak op dat uitersten elkaar aantrekken en het heel goed met elkaar kunnen vinden.

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik ben even door je laatste loggen gescrold en heb al de schilderijen van Els en Joop bewonderd!Het zijn beide échte kunstenaars.

Maar.......
het meest ben ik onder de indruk van het commentaar van jouw zoon (ja die kale!). Nu hoef je niet meer na te denken wat jouw kwaliteiten zijn! Jouw talenten zijn je optimisme, je volhouden en je levenslust. En díé talenten zijn minstens net zo groot als goed kunnen schilderen!!!

Dikke knuffel van beuzeblaadje
die weer een beetje uit de
"verdoving" komt.....

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

mieke ik ben weg van die schilderijen,

:-) neem een slok geduld en probeer nog eens:-)
ik ben ook met schilderen begonnen:-)
abstract you know:-))

groetjes
klaproos

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mooie schilderijen weer Mieke!
Het is juist leuk als iedereen anders is en andere talenten heeft anders werd het wel erg saai! groetjes en een fijn weekend!
Elmar

vrijdag, maart 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Zo is het ieder mens is uniek en heeft zijn talenten, oma is ook geen schilder, wel de buitenboel.
Maar de schoenen zijn wel heel goed gedaan, lijkt wel op Appi ... oma

ot. ewe hebben je toy story verteld in de show, en een plaaje voor je gedraaid.

vrijdag, maart 13, 2009  
Blogger Vedat said...

Iedereen heeft toch kwaliteiten, al zijn het verborgen kwaliteiten, Mieke.

zaterdag, maart 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die kale boom is fenomenaal.

vrijdag, maart 20, 2009  

Een reactie posten

<< Home