maart 08, 2009

DIPJE


DIP

Ik heb tranen in mijn ogen,
een trillende lip.
Ik voel me zo ongelukkig,
heb weer een dip.
De wereld die eens zo helder was,
is plotseling grijs.
Een doodnormale autotrip,
nu een urenlange reis.
Ik heb nergens zin in,
kom er ook niet aan toe.
Want voor al die dingen,
voel ik me even veel te moe.
.
Gisteren toen scheen de zon
Voor iedereen die genieten kon
Vandaag komt er weer heel veel regen
Het valt allemaal heel vies tegen
Die regen heb ik toch zo zat
We hebben nu genoeg gehad
Dus laten we met zijn allen hopen
Dat de zon komt doorgekropen.

.

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Och Mieke...is dit de dipvogel????
Wat loopt hij er troosteloos bij...
Het weer is ook om troosteloos van te worden, hè?
Gisteren hadden we gelukkig een fantastische dag en ik heb er volop van genoten.
Al die regen...ach, het zal goed zijn voor de blommekes, zullen we maar zeggen, maar voor vandaag wordt het weer een dagje binnen zitten vrees is.
Moeten we het mooie weer maar op de computer opzoeken, hè?
Groetjesss...Ria.

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

@ Veel plezier en doe ze de groeten!!
Doei...Ria.

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

die dipvogel had natuurlijk geen verlate nieuwjaarsduik moeten nemen; dan ga je er toch wat unoxerig uitzien.

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Een dip? Kom maar in mijn armen en dan dip ik de dip wel weg.

Love As Always
Di Mario

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

We zijn allemaal aan het voorjaar toe, beetje zonneschijn,warmte en vrolijkheid. Fijne zondag.

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dipjes smaken beter als je er een dipsausje bij gebruikt.

Eet smakelijk!!

zondag, maart 08, 2009  
Blogger Els said...

Toen je ons zag was het dipje weer over he

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig scheen vandaag de zon, dus die dipvogel zal nu wel een happybird geworden zijn! ;-)
groetjes en nog een fijne zondagavond!
Elmar

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je dipvogel is eigenlijk om te lachen :))
Maar een dippie af en toe is ook wel lekker
Sterkte ermee
Dag

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Mieke,

Hier kwam de zon zijn gezicht af & toe wat laten zien...
Ik hoop voor je dat het morgen beter is...
Wens je lekker slapen toe.
Liefs:Wilma.

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Het is vaak weer uit huilen en weer opkrabbelen.
Soms krabbel je ook wel eens achter je oren.
Hopelijk is de komende week je beter gestemd. oma

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Kan even geen woorden vinden na het lezen van dit gedicht.
Dag Bep

zondag, maart 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

(...)
vervang 'die vreemde streepjes op papier'
we willen hier een vogel met allure
een lekker dapper en bevlogen dier

al wordt het wel een uiterst dure klus
dus groeit mijn angst dat het een tijd gaat duren
waarschijnlijk is het weer een dooie mus
© daan deligt
*wink, big smile*
Héérlijk log, heerlijk grappige foto, Mieke!

maandag, maart 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig heb je je zus en zwager bezocht en vergat je even je dippie:)

maandag, maart 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heeee dat heb je mooi beschreven.EEffe een omhelsing beste MIek
Novelle

maandag, maart 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het nieuwe logje deed vermoeden dat de dip daarna weer over was. Hopelijk is ie dat nu ook nog.

maandag, maart 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Een mooi gedicht over een dip.
De zon is er wel maar hij wisselt steeds af met regen...

Als ik een olieslachtoffer was zoals die vogel zou ik ook een dip hebben.

maandag, maart 09, 2009  

Een reactie posten

<< Home