februari 26, 2009

MOTOR


Speed was zijn kick
coke zijn leven
Voor de witte lijntjes
zou hij alles geven
De kracht van de tijger
stroomde door zijn aderen
Hij was de snelwegkrijger
zoon van de oervaderen.
.

Eenmaal op zijn motor
vol van kicken en leven
Voelde hij zich een gladiator
tenminste voor heel even
De god van de asphalt
zo high als een ballon
Als hij de wereld aanvalt....
niemand die hem stoppen kon.
.

Hij werd gevonden in een sloot
zijn motor en zijn lichaam èèn
Staal en vlees tot in de dood
keihard ging de krijger heen
Speed was zijn kick
coke zijn leven
Tussen de witte lijntjes
had hij alles gegeven.
.
Logzwerver.

.

19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wawwwww, een heel enigmatisch log vandaag, Mieke!
*wink, big smile*
Dankjewel voor de link met de mooie gedichten.
En maak er een fijne donderdag van hé!

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ben jij een motorrijder? ;-)

Love As Always
Di Mario

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Een ding is zeker: zo opvallend wens ik niet te worden overgebracht.
Ik doe dat liever onopvallend en in stilte.

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Niet mijn ding maar wel leuk om ook eens te zien!

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie link heb je gegeven.
Liefs & een fijne dag.
Wilma.

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik kan me voorstellen, dat motorrijders ook op hun eigen manier ten grave gedragen willen worden.
Groetjesss...Ria.

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ieder op zijn eigen manier,
al is het niet mijn ding.

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ieder zijn eigen laatste wens hè Mieke leuk gevonden en nog een bijpassend gedicht ook. Had het nog nooit gezien vind het heel bijzonder.
Voor veel mensen is dit onderwerp taboe.
Maar je kunt het beter van te voren regelen dan dat je je nabestaanden er mee opzadelt.
Dag Bep

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik kan me voorstellen dat een enorme motorliefhebber zo'n laatste ritje wel ziet zitten. Ik zou wel opkijken als ik zo iets voorbij zag rijden!
Mooi gedicht trouwens.

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Op zich best wel een goed idee voor dat soort motorrijders, een lijkwagen als aanhangwagen, heb je hem gelijk bij de hand als het nodig is. Moet je hem natuurlijk niet in de prak rijden.......

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hmmmmmmmmmmmmmmmm
een beetje eigenaardig is het wel:-)
maar moterrijders zijn een appart slag volk hé:-)

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Originele manier om afscheid te nemen, zeker als je een motorfan bent!
Mooi gedicht, past helemaal bij de foto's!
groetjes,
Elmar

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Leuk dat m'n gedicht je aansprak, het staat hier op een goede plek zie ik.
Grtz
LogZwerver

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een bijzonder vervoermiddel. Mooi om te zien, maar geef mij maar een grote bus, met al mijn familie om me heen. En ik in 't middenpad. Echt de laatste reis samen.....
Kom evenm terug op je log over het vastzitten in de modder. Zulke dingen overkomen Johan ook. Hij zoekt altijd de onmogelijkste achteraf weggetjes op. Tja en dan gaat het wel eens mis he?
Hoe gaat het nu met je? Steeds een beetje beter hoop ik.
Groetjes en tot.........?

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

wauw bijzonder logje miek
je blijft verrassen

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Heel appart om zo ter graven te worden gereden, doet me denken aan de achterhoekse groep "Normaal".
Maandag plaat van de week, hoe komt het zo samen. oma

donderdag, februari 26, 2009  
Blogger Els said...

Dat is weer eens wat anders dan een grijze auto en cake toe

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Beter laat dan helemaal niet :-))
Jeeeetje Mieke, wat laat je ons vandaag toch zien? Hmmmm....ben niet zo gek op lijkwagens hoewel ik moet zeggen dat dit wel een heel speciale is!

Welterusten,
beuzeblaadje

vrijdag, februari 27, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat de échte motorliefhebber wel in zo'n lijkwagen weggebracht wil worden. ;-)
Het gedicht past er goed bij. :-)

vrijdag, februari 27, 2009  

Een reactie posten

<< Home