februari 25, 2009

MENSEN


Omdat het weer zo slecht is
en ik in mijn rolstoel niet veel naar buiten kom,
heb ik voor deze week
alleen maar plaatjes uit het internet.
SORRY
------------------------------------------------------------------

Het leven is een wonder
met de mensen om je heen.
Het leven is een komen en gaan
je hebt met allemaal wat gemeen.
.

Sommige verlaten je weer
lopen op een ander pad
Anderen blijven iets langer
omdat je op dezelfde golflengte zat.
.

Hoe mensen op je pad komen
is vaak heel speciaal.
Door een herinnering of emotie
Iedere vriendschap heeft zijn eigen verhaal.
.


De mensen die samen met mij de paden bewandelen
Allemaal met hun eigen talent en wonder
Met alle verrijking die we van elkaar krijgen
Zijn ze voor mij dierbaar en bijzonder.
.
De moraal:
---------------------------------
Als je iemand ziet lopen of zitten die er heel anders uit ziet
als de "rest" van de mensheid,
Oordeel dan niet gelijk, maar probeer eerst de "mens" te ontdekken
hoe hij/zij werkelijk in elkaar zit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet helemaal vrij van ben
om achter mijn hand te gaan zitten lachen.
maar het is niet goed.
We hebben ons zelf niet gemaakt en kunnen er niets aan doen
hoe we eruit zien.
--------------------------------
Gedicht uit het internet
.

19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een mooi log, Mieke!
En moest iedereen jouw goede raad ter harte nemen, de wereld zou er héél anders uitzien!

woensdag, februari 25, 2009  
Blogger Chris said...

Het is idd. zo dat men mensen heel gauw naar zijn uitzien ver-(be)-oordeelt. Daardoor krijgen ze de kans niet om zich zelf te laten zien. En je beroofd jezelf de kans
iet bijzonders, iets unieks te leren kennen.

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het oordelen over mensen is zo makkelijk en daardoor kun je jezelf in een beter daglicht te zetten.

Helaas, ga uit van je eigen kracht. En laat de medemens in zijn waarde.

Love AS Always
Di Mario

woensdag, februari 25, 2009  
Blogger amy said...

ot. nee hoor die zaten er bij en keken er naar!
weten ondertussen wel dat ze niet aan de muisjes mogen komen
ik heb zelfs ergens op log een foto staan van tc die een kusje geeft aan een muisje
hi hi

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk toch, dat de laatste dame niet zo op de wereld gekomen is, Mieke...daar had ze toch wel een aardige vinger in de pa..uh..verf ;))
Maar je hebt helemaal gelijk, Mieke.
In ieder mens schuilt iets moois...uiterlijk zegt heel weinig.
Ik kijk altijd het eerst naar de ogen...die spreken boekdelen.
Ik weet vaak niet eens wat voor kleding ze dragen.....
Groetjesss...Ria.

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mooi logje Miek met bijzondere mensen op je foto's
En o zo waar, als mensen eens verder kijken dan alleen een buitenkant zou de wereld er zo anders uit zien.

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ben het volledig met Chris eens Mieke.
Vind het geen straf hoor dit log met de plaatjes en je tekst.
Hoop wel voor jou en ons dat het weer wat beter word, want het zou toch prettig zijn als we weer eens lekker naar buiten kunnen.
Een fijne dag Bep

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ga vandaag meteen niet meer snoepen.
Maar je mag mensen nooit vanaf hun uiterlijk bekritiseren.
Dus leuk gedaan en gezien

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Helaas worden mensen op de eerste blik op hun uiterlijk beoordeeld en
in tweede instantie pas op hun zijn.

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik probeer niet te oordelen...
Ik probeer niet te oordelen...
Ik probeer niet te oordelen...
....maar het is zo moeilijk...

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mensen die om dit soort van mensen lachen ( en dat zijn er veel) besef dan ook eens dat het niet alleen aan het eten kan liggen, doch wat dacht je van medicatie? Of een stoornis in de alvleesklier? Mensen oordelen veel te gauw, alof ze zelf zo mooi zijn, schoonheid zit in jezelf, en de buitenkant is maar een verpakking. Waarom anders dat anorexiagedoe en bolumia? Erg genoeg, kids weten niet beter of je moet vooral niet dik worden, gelukkig is maatje groter weer in...Ik blij, temeer daar ik weet dat mensen mij ver-oordelen op mijn lichaam en niet op mijn karakter. Ik lach ze uit, omdat zij mijn geschiedenis niet kennen en nooit te weten zullen komen. Zolang je innerlijk schoon blijft mag je van mij zo dik zijn als wat...Oordeelt niet opdat gij veroordeelt wordt....Wie zei dat ook alweer???o ja dat was Jesus///
Had die even gelijk..
liefs van leny

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je kaart hier iets goed aan. Vaak oordelen mensen enkel op uiterlijk. En zoals je zegt... we hebben ons zelf niet gemaakt.
Al vind ik wel dat je je best moet doen om je te verzorgen. Dik of dun, maakt niet uit maar jezelf verzorgen kan iedereen wel. Ik ben er zeker van dat je jezelf dan ook beter voelt. En dan heb ik het over foto 2.

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Er is niemand onder ons die het recht heeft om over een ander te oordelen erger hem/haar te veroordelen.

Maar vaak, hoe spijtig ook, merk ik dat ik me daar ook schuldig aan maak.

Daarnaast maakte ik me er in het verleden soms zorgen over dat mensen mij, door mijn gedrag of manier van leven of maken van teksten in mijn logs e.t.c zouden beoordelen/veroordelen.

Maar tijdens de loop der jaren, met vallen en opstaan, heb ik geleerd dat mensen die ik beoordeelde en veroordeelde in werkelijkheid heel andere personen waren dan ik vaak meende.


Ieder mens heeft iets goeds in zich.
De kunst is om dat goede te ontdekken en over dat andere, met groot respect tegenover elkaar, te communiseren.

Soms laten mensen je gewoon stikken zonder daar een reden voor aan te geven.
De kunst is dan om deze mensen niet te veroordelen maar de feiten te accepteren.
Tenslotte zijn het, net als ik, mensen met fouten en gebreken

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Deze mensen zouden niet misstaan bij Showroom! Maar je hebt gelijk je moet mensen eigenlijk niet op hun uiterlijk beoordelen al is dat soms wel erg moeilijk.
groetjes,
Elmar

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Bij die onderste dame zou ik toch even met mijn ogen knipperen of ik het goed gezien had. ;-)
Ik ben erg visueel ingesteld en dan valt het niet altijd mee om niet te ver/be-oordelen op het uiterlijk.
Goed dat je hier een logje aan wijdt. :-)

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

"We hebben ons zelf niet gemaakt en kunnen er niets aan doen
hoe we eruit zien."
Dat klopt Mieke! Maar die super plaatjes die jij hier hebt geplaatst......daar lach ik smakelijk om want een aantal van die mensen hebben zich zelf zo "toegetakeld"! Al die tatoes en extreme make-up....vreselijk maar wel lachwekkend om te zien!

Groetjesss,
beuzeblaadje

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Een goed gedicht, zo is het wel, maar zo werkt het niet in de praktijk, helaas.
De maatschappij vraagt om super mensen anders doe je niet mee. oma

woensdag, februari 25, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Goh Mieke, ik dacht eerst dat je foto's van jezelf van carnaval of zo in de log hed gezet, maar gelukkig bleken het alleen maar internetpaatjes,
Ik schrok al........

donderdag, februari 26, 2009  
Anonymous Anoniem said...

zo is mae net.uiterlijkheden doen er niet zoveel toe.
Novelle

donderdag, februari 26, 2009  

Een reactie posten

<< Home