augustus 15, 2008

Wie wil een stekkie

Wie wil er een stekkie een stekkie een stekkie
Wie wil er een stekkie van m'n fuchsia
Heb u een plekkie een plekkie een plekkie
Heb u een plekkie voor m'n fuchsia
Het is een makkelijke plant
Hij een als't ware uit de hand
Een beetje mest een beetje zon
Hij doet het goed op het balkon...........
.
.....Ik geef een stekkie een stekkie een stekkie
En als ik 's avonds op visite ga
Dan breng ik overal geluk
Ik geef een stekkie van de fuch
Ik geef een stekkie van de fuchsia
Van de fuchs fuchs fuchsia.
.

Iedereen in de stad
Heeft al een stekkie van de fuchsia gehad
Meneer de Wacht
Op nummer acht
Heeft al drie-entwintig stekkies grootgebracht
Wil u een stekkie een stekkie een stekkie
Wil u een stekkie van de fuchsia
Heb u een plekkie een plekkie een plekkie
Heb u een plekkie voor de fuchsia
Het is een makkelijke plant
Hij een als't ware uit de hand
Een beetje mest een beetje zon
Hij doet het goed op het balkon.............
.
Geen huis in de straat
Waar niet een fuchsia te bloeien staat
Juffrouw Bet
In de flat
Heeft een roze fuchsia op haar toillet
Ik geef een stekkie een stekkie een stekkie
En als ik 's avonds op visite ga
Dan breng ik overal geluk
Ik breng een stekkie van de fuch
Ik breng een stekkie van de fuchsia.

.

Deze prachtige fuchsia's staan in de Dieretuin Nordhorn.
Waar niet alleen de dieren zijn, maar ook een prachtige verzorgde bloemen en struiken wereld.


.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb het liefst alleen maar kruiden in mijn kleine tuintje. Die kunnen dan lekker door het eten.

Love As Always
Di Mario

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een heerlijk liedje, dank je wel Mieke!
En voor strakjes: een hopelijk prachtweekend, vol levenslucht!

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat liedje ken ik nog heel goed en zo te zien zijn in Noordhorn alle stekkies aangekomen.
fijn weekend gewenst!

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja zelfs ik ken dat liedje :)
Ze zijn en blijven mooi de fuchia's

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

o mieke watt heerlijk nostalgisch...
hi hi
doe mij ook maar een stekje hoor hier in friesland is het de beltsjeblom maar dat weet je zeker al?
fijn om jou logjes weer te lezen
dikke kus van ons

vrijdag, augustus 15, 2008  
Blogger amy said...

had je mijn nieuwe foto log trouwens al gezien?
hartje

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

prachtige fuchsia's :)
gisteren waren we met de vlindergroep bij een dame op bezoek die 5 rupsen van de pijlstaartvlinder in haar fuchsia had
het deed haar verdriet om te zien hoe haar fuchsia eronder te lijden had, maar toch is ze erg nieuwsgierig naar de vlinders

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toen ik vanmorgen bij je wilde reageren, dacht ik al dat het niet goed ging. Ik heb notabene twee keer op "reactie publiceren" gedrukt, maar het is dus toch niet overgekomen.
Hier is hij dan opnieuw...mijn reactie. Ik had hem voor de zekerheid even opgeslagen ;))
Ik roep luid: Jaaa...doe mij maar zo'n stekkie.
Wat een prachtige bloemenzee is dit.
Die dierentuin in Nordhorn heb ik ook nog op mijn lijstje van "Things to do..."
@ Ja, wij denken het gevonden te hebben :))
Geniet van het weekend, meis.
Groetjes, Ria.

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Och gossie ik wou me net opgeven voor een stekkie maar ik zie dat ze niet van jou zijn!
Tja....dan moet ik er zo nog maar even van genieten want ze zijn wel errug mooi!!!

Groetjessss,
beuzeblaadje

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat is lang geleden dat ik dat liedje heb gehoord zeg.. wat leuk..
Fijn weekend Mieke

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ja doe mij er maar eentje....groetjes Novelle

vrijdag, augustus 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja ik wil een stekkie van de fuchia een echte heerlijke Mieke log weer.
Zie dat je in het ziekenhuis ook nog onverwachts bezoek heb gehad. Mooie bloemen heb je gekregen en de duracelbatterijen zijn toch wel oplaadbare hè, als je geen oplader hebt heb ik er nog wel een voor je.

Fijn weekend Bep

zaterdag, augustus 16, 2008  
Blogger esther said...

ik moet altijd als ik fuchia's zie denken aan de tuin van opa en oma....uren kevertjes en vliegjes zoeken tussen die plantjes, haha

zaterdag, augustus 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik geloof inderdaad dat er weinig mensen zijn die geen stekkie hebben gehad want je ziet ze hier ook in iedere tuin staan of hangen

zondag, augustus 17, 2008  

Een reactie posten

<< Home