augustus 12, 2008

Kapel


Dit kapelletje is dus in het ziekenhuis.
Je kunt er alleen vanaf de tweede verdieping naar binnen.
Aan de muren hangen prachtige koper gravuren en andere mooie beelden (morgen meer).
Boven aan de rand zijn prachtige glas in lood ramen die het kapelletje bij sommige licht inval een soort mysterieus gevoel geeft.
Ik heb er al vaker gezeten als ik geen raad meer wist of als ik een reden had om mij te bedanken.
Het bracht altijd een gote rust over mij.
Iedere zondag is er nog een dienst, waar je aan mee mag doen.
Maar daar ben ik nog nooit bij geweest.
Omdat ik dit keer niet zelf kon lopen, heeft Chris de foto's voor mij gemaakt.


.

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik weet niet of ik naar de dienst zou gaan, ik denk dat ik liever mijn eigen momentje zou kiezen.

Love As Always
Di Mario

ps, gaat het al weer beter?

dinsdag, augustus 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik zie dat je weer volop aan het loggen en websurfen bent, Miekelief. Dat is mooi, want het betekent dat jij terug aan de beterhand bent, toch?
Ik duim voor je meid!

dinsdag, augustus 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je bent er dus helemaal weer,
fijn voor jou.
Dit kapelletje lijkt mee een heerlijke plek om zomaar even te zitten. Mooie foto's heeft Chris er van gemaakt.

dinsdag, augustus 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ben blij dat je daar in dat mooie kapelletje waar je regelmatig vertoefde uit dank of als je het even niet meer zag zitten de steun kon vinden die je daar zocht.
Bep

dinsdag, augustus 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De diensten in een kapel hebben me nooit aangesproken.
Dat wil niet zeggen dat ik niet in een kerk of kapel kom.
Het alleen daar aanwezig zijn, de stilte ervaren en de wetenschap (dit is erg persoonlijk) dat de schepper naar me luisterd zijn het doel van mijn bezoek.

dinsdag, augustus 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi kapelletje Miek
Kan me voorstellen dat het fijn was daar af en toe eens even te zitten en de rust op je in te laten werken.

dinsdag, augustus 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zulke dingen hoeven niet aan te spreken. Maar het is toch mooi
dat het er is. Voor hen die daar behoefte aan hebben. Of je nou de dienst bijwoont of stil bent. Het is goed dat er met ieders wens rekening wordt gehouden.

dinsdag, augustus 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

In het ziekenhuis waar ik regelmatig kom, is er ook een kapel/kerk/gebedsruimte. Een hele fijne plek om even tot jezelf (of tot een hogere macht) te komen.
Deze kapel ziet er wel erg mooi uit, de ruimte waar ik wel eens kwam, is heel wat soberder. Maar in wezen doet dat er niet toe, het gaat om het gevoel...

dinsdag, augustus 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat mooi Mieke.....
Een erg mooie kapel heeft dat ziekenhuis, prachtig met die glas-in-loodramen. Ik kan me voorstellen dat je daar (zéker als je er in je eentje zit) een geweldige rust over je voelt komen!

Liefs,
beuzeblaadje

vrijdag, augustus 15, 2008  

Een reactie posten

<< Home