augustus 11, 2008

Ben er weer


Het ziekenhuis waar ik altijd lig is een katholiek ziekenhuis.
Er zijn er twee, maar in dat andere ziekenhuis ben je meer een nummer terwijl je hier nog echt patient bent.
.

Het ligt in een mooi park, waar een paar jaar geleden een heel groot stuk van af gehaald is voor uitbreiding en parkeerplaatsen.
.

Dat zeshoekig gebouwtje wat er voorstaat, is de kapel. Heel erg mooi, maar daarover morgen.
.

Dit was sinds het jaar 2000 de 13-14 keer dat ik in het ziekenhuis was en ik moet zeggen, het is er niet op vooruit gegaan.
Het verplegende personeel is altijd nog lief een aardig, maar ze hebben bijna geen tijd meer voor de patienten.
Maar dat zal in Nederland wel hetzelfde zijn.
.

En dus gaan we gezellig even naar buiten.
.

In het park hebben ze gelukkig èèn weggetje laten staan.
Je loopt er in een soort tunnel van wilgebomen.
.


Heerlijk koel als de zon brand.
.

Hier kun je heerlijk dromen,
.

je gedachten laten gaan en genieten.
.

Dan gaan we naar de cafetaria voor een welverdient koppie koffie.
.

Zullen we daar gaan zitten?
.

Kijk, de buren hebben hun koffie al.
.

En ja hoor, daar komt ons bakkie leut, heerlijke afsluiting van de middag.

.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

bakkie leut.....bakkie troost :)
dat je de middag afsluit met een kopje koffie zegt wel iets over de sfeer in het ziekenhuis ;)
over zo'n mooi park erbij mag je niet mopperen
heerlijk ontspannen daar! :)

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi park hoor. Daar kun je heerlijk genieten. Hoop dat de koffie daar te drinken is, want in sommige ziekenhuizen is het niet te drinken.

Love As Always
Di Mario

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hihihi je hebt gelijk , die titel ;))
en ik herken et hoor , ben wel benieuwd naar de kapel , die heb ik niet gezien , de vorige keer..
geloof dat ik maar aanschuif voor een bakkie ;)

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hier is het misschien nog wel beroerder Mieke.
Als familie kun je maar beter bij de patient blijven hoor ik regelmatig zeggen.
Hoe katholiek dat ziekenhuis dan ook mag zijn......je bent er nu vaak genoeg geweest lijkt me.

gr. van Eveline

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig en wel om je zelf denken hoor, gewoon rustig aan.
Zo als je het hier beschrijft en laat zien is het net als of je in een hotel zat. We weten wel beter,
wel fijn zo'n mooi park erbij en met het bakkie doe ik gezellig mee
mag het dan wel thee zijn ben niet zo'n koffieleut. Je hebt met de foto's mooi weer gegeven waar je helaas je tijd moest doorbrengen.
Groetjes Bep

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat ben ik blij vanmorgen een reactie van jou aan te treffen!
en ook nog zo'n mooi log neergezet
ik wandel even op en neer tussen je wilgen hoor!
mag ik mee naar dat kapelletje? ja toch wel?
dikke kus van mij

maandag, augustus 11, 2008  
Blogger amy said...

o voor ik het vergeet dit is mijn nieuwe foto log
http://amy-s-wereld.blogspot.com
kus hartje

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

tja Mieke ziekenhuizen brrrr gelukkig ben je weer thuis.kun je je eigen koffie weer drinken.Dat wilgenpad is inderdaad erg mooi.Geniet Mieke van je thuis zijn,doe rustig aan en geluk zit em in kleine vreugdes des leven.mooi foto`s
Novelle

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig park daar zeg, als je weer naar buiten kan , zal zo'n omgeving je herstel al bevorderen. Maarre hoe mooi ook, je bent er nu wel genoeg geweest hoor!

heerlijk weer een logje van je te vinden!

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtige laan met bomen! Daar kun je echt van genieten, zelfs na 13-14 keer..., maar thuis geniet je zeker meer!
Tja, en wat de zorg betreft, ik denk dat dat overal hetzelfde is. De werkdruk is zo ontzettend hoog geworden, voor het personeel zal dat ook niet prettig zijn, laat staan voor de patiënten. Jammer is dat toch.

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Liever thuis dan in zo een witte en steriele omgeving. Ben blij dat het beter met je gaat meis. Thuis waar je lekker je eigen gangetje kan gaan en je eigen spulletjes hebt ..DIkke knuffel..

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig hebben we in Nederland steeds minder, door fusie, RK en NH ziekenhuizen en ziet men het belang van verzorging, ondanks de problemen, als belangrijker.
Maar de foto's laten duidelijk zien dat het een mooie omgeveing is.
Het probleem van parkeerplaatsen is bij ieder ziekenhuis een steeds groter wordend probleem.
Maar er is niets mooier dan de omgeving van het eigenhuis en het slapen in het eigen bed.

maandag, augustus 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is dan wel een ziekenhuis maar wel in een prachtige omgeving. En wat een ruimte.

En ja...iedereen zit natuurlijk liever thuis. Dat is duidelijk. Gelukkig is dat voor jou nu ook zo.

Welkom thuis, lieve Mieke. En groetjes aan Chris.

dinsdag, augustus 12, 2008  

Een reactie posten

<< Home