mei 17, 2008

regen


Omdat Els volgens mij de enigste van de familie is die heel veel van regen houd,
(hoe komt ze erbij), speciaal voor haar dit logje.


ik hou ervan als de regen
de hemel openscheurt
van wolken en van bomen
waar alles mee gebeurt


niet van dat hele stille
dat 's mij te lakoniek
maar danst de regen op mijn dak
hoor ik een stuk muziek


een hemelhoog fortissimo
een machtig krachtig lied
de zon- of ik daar niet van hou
jawel- maar ik hoor haar niet.

.
toon hermans
.
PS. Vanwege het slechte weer, hebben we het bezoek bij Lenie en Aad even opgeschoven.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nou Els een vers naar jouw hart of niet :)
Ik vind het maar niks. Ik wil zon

zaterdag, mei 17, 2008  
Blogger Unknown said...

Regen is in de lente en zomer mindere rg om in te lopen maar ik prefereer ook meer de zon hoor..
Fijn weekend Mieke en Chris..

zaterdag, mei 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

heeeeeeeeeeeeeeeerlijk mieke, een buitje, wij waren er erg aan toe,

zalig de tuin lacht aan een stuk door naar ons:)
groetjes
klaproos

zaterdag, mei 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Weet je toen wij nog met de tent kampeerden viel ik s`avonds in slaap op het ritme van de regen want ik lag lekker droog in m'n warme slaapzak. Maar vandaag is het niet eerlijk want manlief zat in de zon op een terasje toen ik hem belde en ik liep in de stromende regen op de braderie.
Niet dat ik regen erg vind maar het had leuker geweest als het tijdens de braderie droog was geweest.
Bep

zaterdag, mei 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben ook GEEN regenmens!
Het enigste wat ik er prachtig van vind is de REGENBOOG!!

Maar morgen begint het mooie weer weer? Let's hope!

Groetjessss,
beuzeblaadje

zaterdag, mei 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind regen ook lekker hoor.. als het regent moet je goed je oor ten luisteren leggen, je hoort de planten gewoon groeien.

Love As Always
Di Mario

zondag, mei 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Regen

De bui is afgedreven;
aan den gezonken horizont
trekt weg het opgestapelde, de rond-
gewelfde wolken; over is gebleven
het blauw, het kille blauw, waaruit gebannen
een elke kreuk, blank en opnieuw gespannen.

En hier nog aan het vensterglas
aan de bedroefde ruiten
beeft in wat nu weer buiten
van winderigs in opstand was
een druppel van den regen,
kleeft aangedrukt er tegen,
rilt in het kille licht...

en al de blinking en het vergezicht,
van hemel en van aarde, akkerzwart,
stralende waters, heggen, het verward
beweeg van menschen, die naar buiten komen,
ploegpaarden langs den weg, de oude boomen
voor huis en hof en over hen de glans
der daggeboort, de diepe hemeltrans
met schitterzon, wereld en ruim heelal:
het is bevat in dit klein trilkristal.
© J.H. Leopold

En hopelijk voor jou is die bui inderdaad afgedreven, en kan je weer naar buiten op deze ZONdag, haar naam waardig!

zondag, mei 18, 2008  
Blogger Els said...

Vandaag is het weer droog en gaan we fietsen. We nemen wel de regenjassen mee hoor,hihi

zondag, mei 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

vandaag gluurt het zonnetje af en toe weer naar buiten Mieke geniet ervan.
Novelle

zondag, mei 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik hou van alle seizoenen, ze hebben allemaal wat. De zon, de regen, de sneeuw, mij maakt het niet uit.

Een hele fijne dag vandaag,

Liefs Astrid

zondag, mei 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat in het vat zit .....komt goed
Mieke ....gelukkig is de zomer nog niet begonnen ..maar als het eens mooi weer is , halen we jullie binnen met alles wat een rolstoeltje rijden kan !! De druppels drogen en wij halen die tijd in ..dikke kus ..
lenie
en lotje wil een knuffel kwijt ..
is aan jullie ;))))

zondag, mei 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ach jullie zouden naar leen?
komt vast nog wel zo'n lief mens...
ik neem toon zijn tekst even mee
heerlijk ik houd vooral van de geur van de regen na een droge periode
liefs yfke

maandag, mei 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik hou ook van de regen. Dit is dus een log naar mijn hart! ;-)

dinsdag, mei 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je zult het wel gek vinden maar ik houd ook wel van regen.
Waar ik nou niet van hou is hoge temperaturen.
Nee...dan liever een gezellige regenbui.

vrijdag, mei 23, 2008  

Een reactie posten

<< Home