december 29, 2006

Begin bij jezelf.

Als ik mezelf niet verdragen kan
kan ik ook geen andere mensen verdragen.
-
Als ik mezelf niet axepteren kan
kan ik ook geen andere mensen axepteren.
-
Als ik mezelf niet vertrouw
hoe kan ik dan andere vertrouwen.
-
Als ik tegen mezelf geen ja kan zeggen
kan ik het ook niet tegen andere mensen.
-
Als ik mezelf niet vergeven kan
hoe moet ik dan andere mensen vergeven.
-
Als ik mijn eigen kunnen niet waardeer
kan ik het ook bij anderen niet.
-
Als ik zelf een pessimist ben
kan ik andere mensen niet blij maken.
-
Als ik zelf niet gelukkig ben
kan ik anderen ook niet gelukkig maken.
-
Als ik zelf niet deel met de armen
kan ik andere mensen niet vragen om te delen.
-
Als ik zelf niet aan de kerk geloof
kan ik andere mensen niet vragen om daar heen te gaan.
-
Als ik niet aan God geloof
kan ik er ook andere mensen niet voor interesseren.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoe waar jouw log...
Niet voor niets zeggen we:
"Verbeter de wereld maar begin bij
je zelf!"

Fijne dag!
beuzeblaadje

vrijdag, december 29, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Heel mooie tekst..ik wou dat ik ook zo'n kon schrijven..
zit zoveel waarheid in!!!

Liefs,

Dance

vrijdag, december 29, 2006  
Anonymous Anoniem said...

een waarheid die voor mij vast staat
novelle

zaterdag, januari 06, 2007  

Een reactie posten

<< Home