november 14, 2006

Stelen

Ik las mijn post door, oh leuk ik had kommentaar op mijn blog.
Even lezen hoor.
Ik vind het namelijk altijd wel leuk om kommentaar te krijgen.
En wat las ik?
---------------------------------------------
"Prachtig en als je het niet erg vind neem ik hem van je mee :D
In ruil laat ik voor jou ook een mooi gedicht achter."
---------------------------------------------
Ja zeg, waar zijn we mee bezig?
Het verhaal gaat over een kruis.
Het staat beschreven in een duits boekje.
Dus, ik heb het helemaal moeten vertalen.
En dan dit..................
Mensen, als je niks meer weet te schrijven,
Hou dan op met je blog,
Maar haal niet de verhalen van de andere blogs.
We weten allemaal dat het veel werk is
om iedere dag weer wat op je blog te schrijven.
Ik vind dit echt niet leuk.
En wat moet ik met een gedicht van iemand anders.
Daar heb ik niet om gevraagd.
Of wel?????

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Yo Mieke waar zijn ze mee bezig dan? Wil je het mij misschien vertellen, i.v.m dat gedicht? Er is namelijk iemand bezig anoniem die vervelend aan het doen is, en wij zijn onderling aan het kijken wie of wat voor persoon wij een poot moeten uitrukken...Zodat ie mank loopt...Desnoods via mijn email?
claudy2002@home.nl
Ben zeer nieuwsgierig naar jouw antwoord..
Groetjes van leny en knuf van clau der vrouw

dinsdag, november 14, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Yo Mieke, ik heb het gelezen van die klapkut, wat een brutaliteit, je moet haar eigenlijk mailen dat ze successierechten moet betalen over de gepikte tekst,. van je uitgever...Mooie legende trouwens, en haar brutaliteit, straffen wij wel af wij bloggers laten mekaar niet zakken, wij laten haar wel even wat zien...je hoort nog van je partner in crime heb je haar blog o f mail toevallig>?
KNUF VAN LEENTJE

dinsdag, november 14, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Mieke ik heb de dame in kwestie een nette(?) brief geschreven dat zij zonder bronvermelding zich schuldig maakt aan plagiaat, dat ik dat constateerde op een duitse site die beheert werd door Mieke die zelf al haar teksten schrijft, en als ze iets gebruikt van iemand anders, dat ze dan de bron vermeld,. Zo het hoort. Ik heb heel duidelijk mijn gedichtensite achtergelaten in de hoop dat ze dan iets van mij pikt, want ik maak er dan direct werk van..Er is een ongeschreven wet onder de bloggers, je pikt geen tekst van elkaar, of ruilt het met wederzijdse toestemming. Ik heb haar ook vertelt dat ik twijfelde over dat boomgedicht, daar er geen bronvermelding in stond. En haar site bestaat uit quoots uit de boeken van de Bhagwan en de Hindoegeloven...Ik wacht een reactie af, en houd je op de hoogte..Knuf van lenepeen

dinsdag, november 14, 2006  
Blogger mieke said...

Bedankt Leny.
Knuf Mieke.

woensdag, november 15, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Het valt inderdaad niet mee om iedere keer je log te vullen, alhoewel..het ligt aan de tijd van het jaar, soms. Als je geen inspiratie hebt, doe het dan een dagje niet, maar pluk niet overhaast andermans log over. Ben het helemaal met je eens. (had er dan iets over gezegd in een eigen log..toch?)

Leuk dat je even een kijkje kwam nemen bij mij. Groeten

woensdag, november 15, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Mijn excuses....misschien had je zelf even bij mij langs kunnen komen, ik ben me eigenlijk van geen kwaad bewust. Gedichten en plaatjes worden overal weggehaald en gebruikt.
Misschien moet je er iets op maken zodat , niemand het bij je weg kan halen.
Grappige is dat jij hem dus ook hebt "gestolen" al was het uit een boek, maar je hebt het moeten vertalen, dus dan mag het wel??!! Jammer dat er zo moeilijk over wordt gedaan, mijn site is bedoeld om mensen een hart onder de riem te steken, en soms kunnen gedichten daar aan bij dragen, maar blijkbaar is dat anderen niet gegunt, men houd ze liever voor zichzelf.

Het beste ermee en nogmaals jammer, dat je zelf niet even bent gekomen!!

woensdag, november 15, 2006  
Blogger mieke said...

Nee, ik ben niet zelf langs gekomen, maar heb het heel duidelijk in mijn blog neer gezet. Dingen uit andere blogs wegnemen doe je gewoon niet.
Zeer zeker geen verhalen en gedichten.
Ik zou er vreselijk boos om worden als ik een zelf gemaakt gedicht van mij op een ander blog zou vinden.
Ik heb inderdaad meerdere verhalen op mijn blog staan die niet van mij zijn.
Maar, dan komen ze altijd uit duitse boekjes en worden van mij, naar eigen woorden vertaald.
Zelfs plaatjes haal ik niet van andere blogs af.
Met een beetje moeite, vind je alles in het internet.
Maar je moet er natuurlijk wel wat voor doen.
Mieke

woensdag, november 15, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Nee zo hoort het niet.
Vráág het dan in ieder geval

donderdag, november 16, 2006  
Anonymous Anoniem said...

DANK an das Schicksal



DANK an das Schicksal, was uns am gestrigen Abend vor einer Katastrophe bewahrte.
Der Brand im Kinderzimmr wurde noch rechtzeitig entdeckt . Die Wohnung verqualmt und
verraucht. L e i c h t s i n n : ab heute wieder Rauchmelder im ganzen Haus.

fühlte mich heute morgen glücklich und fotografierte den Sonnenschein, der über unserem Garten
lag.
Sende diesen allen Menschen zu, die ihn heute brauchen !!!!

ursa

vrijdag, november 17, 2006  
Anonymous Anoniem said...

für Dich

heute schreibe ich diesen Brief für dich, weil ich möchte, dass Du weißt, dass ich Dir nahe bin und an Dich denke.
Du sollst wissen, dass es IMMER so ist, denn meine Seele ist auch der Ort für Deine und ich fange die Schwingungen auf,
die von Deiner ausgehen.
Ohne, dass ich schreibe, dass er für DICH ist, wirst DU es wissen, denn die Sprache der Seelen ist eine geheime. Seelen, die sich nah sind, brauchen keine Namen. Sie sind das Geheimnis des Lebens : Seelen suchen, finden und er - kennen sich !!!
Du sollst wissen, dass meine Seele das Geheimnis in der Natur sucht, denn sie ist das, was ich bewohne und was mich bewohnt.
Der Gesang der Natur verwirklicht sich in der Seele und im Leben :
das Rauschen des Meeres, der Duft der Blüten, das Singen der Vögel, das Alleinsein mit den Sternen, der Frühlingswind und der Morgentau, sie sind der Becher, den ich leeren will mit DIR.
Heute schreibe ich diesen Brief für Dich, weil meine Seele nicht still sein will und niemals schweigen wird.

vrijdag, november 17, 2006  
Blogger mieke said...

Es währe doch sehr schön, wenn ich wüsste wer mir diesen netten Brief geschieben hat.

vrijdag, november 17, 2006  

Een reactie posten

<< Home