november 13, 2006

St. Maarten

St. Maarten
-
Gister avond, ik had er al niet meer mee gerekend, stonden er twee kinderen van de buren voor de deur.
Allebei netjes een lantaren en hun handen en toen ik de deur open deed, hebben ze het liedje gezongen wat er hier altijd gezongen word met St. Maarten.
-
Laterne, Laterne,
Sonne Mond und Sterne.
Brenne aus mein Licht
Brenne aus mein Licht
Aber nur meine liebe Laterne nicht.
Sie ist so schön
Sie ist so schön
Da kan man mit spazieren gehn
enz.
-
Dus, ben ik na het zingen naar de keuken gelopen en heb wat snoepgoed voor de kinderen gehaald.
Daarna zei ik tegen Chris, het moet toch een lachertje zijn als wij twee aan de deur gaan staan, met lichtje en zingen.
Nu zijn wij alletwee wel voor een geintje te hebben, dus we hebben onze jas aangetrokken, allebei een vuuraansteker in onze zak (lantaren hadden we niet) en zijn naar schoonmoeder gelopen.
Die woont naast ons, dus we hoefden niet ver te lopen.
Maar de weg daarheen heeft 5 keer langer geduurt als normaal, want we lagen de hele tijd in een deuk.

Bij schoonmoeder aangekomen zijn we op de stoep blijven staan, hebben onze aansterker aangemaakt en aangebeld.
Mama doet de deur open en wij beginnen te zingen.
Nou, ze zag ons staan en ook zij lag gelijk in een deuk, want ze is ook wel voor een geintje te hebben.
We hebben door het lachen maar een paar regeltjes kunnen zingen, het ging echt niet meer.
Nou nou, zei mama dat hebben jullie mooi gezongen, liep naar de keuken en haalde snoepgoed voor ons.
Onder heel veel gelach, zijn we toen weer naar huis gelopen.
-
Moet je je voorstellen, twee vijftig plussers gaan St. Maarten lopen.
Helemaal gek.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Mieke,

Afgelopen zaterdag was er hier ook lampionnetje lopen, helaas onweer en regen.
Heet het in Duitsland niet iets van St. Lamberti??
Wat betreft het negeren van de hond,wat als hij aan een stuk door blijft blaffen?
Ik wil wel goede buren blijven.

maandag, november 13, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Vandaag informeer ik even hoe het de afgelopen nachten is geweest, ze waren inmiddels op de hoogte.
Anders krijgen ze oordopjes, die stoppen wij maar in.
Ik hou je op de hoogte.

maandag, november 13, 2006  
Anonymous Anoniem said...

zo gek als een deur ,zoals altijd.hihi els

dinsdag, november 14, 2006  
Blogger splietje said...

Hallo Mieke,

Beedankt voor je bezoekje aan mijn web-log. Gezichten tekenen vind ik een stuk makkelijker dan een boom. Dan denk ik altijd welk blaadje heb ik nu net gehad. Nee, een boom kan ik niet tekenen.
Leuk dat stukje van St. Maarten. Volgend jaar mag je ook bij mij komen zingen. Door het slechte weer hier, had ik de helft van de pakjes over.

woensdag, november 15, 2006  

Een reactie posten

<< Home