november 03, 2006

de Schepping

Het iets andere scheppingsverhaal.
In het begin bedekte God de aarde met brokolie, bloemkool en spinazie.
Met groene en gele groente soorten, zodat de man en de vrouw gezond konden leven.


En Satan schiep Mövenpick en Verkade en vroeg: nog een paar aardbeien met slagroom?

En de man zei graag en de vrouw zei lekker........en zo kreeg ieder er vijf kilo bij.

-

En God schiep de joghurt um de figuur van de vrouw te redden, waar de man zo van hield..

-

En Satan bracht het witte meel en de suiker en kombineerde ze......en de vrouw ging van kleren maat 38 naar 42

Dus zei God: Probeer toch eens mijn verse sla.

En de duivel schiep de roomdressing en de knofloktoast.

En de mannen en vrouwen maakten hun broeksriem groter om minstens 1 gaatje.

God sprak; Ik heb jullie groente gegeven en olijfolie om de groente te smoren.

En de duivel stuurde Brie en Camembert, kreeft in boter en varkenslapjes, waar men bijna een tweede bord voor gebruikt.

En cholesterine van de mens ging door het plavond.

-

En God bracht loopschoenen, zodat zijn kinderen een paar pond verloren......en de duivel schiep TV en afstandsbediening zodat de mens de hele avond kon blijven zitten.

De mannen en vrouwen lachten voor de beeldscherm en begonnen joggingpakken aan te trekken omdat die beter zaten.


Toen schiep God de aardappel, vetarm en met veel calium en waardevolle voedingsstoffen.....en de duivel schilde deze aardappel, maakte er schips van, die hij in dierlijk vet friteerde en met heel veel zout bestrooide.

En de mens kreeg er nog een paar pond bij.

Toen schiep God het magere vlees, zodat zijn kinderen minder calorien tot zich namen.....en de duivel schiep MC Donalds en een cheesburger voor 99 cent. Toen vroeg Lucifer; noch patat met mayo en een milkshake erbij?

En de mens zei, natuurlijk een dubbel portie.......en de duivel zei, zo is het goed.......en de mens kreeg een hartaanval.

-

God schiep de viervoudige bypass operatie aan het hart......

En de duivel schiep de ziekteverzekering!!!!

6 Comments:

Blogger mieke said...

Ik heb het niet zelf verzonnen hoor.
Dit werd mij in het duits toegestuurd door een vriendin.
Ik heb het alleen vertaald.

vrijdag, november 03, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Kijk, nou snap ik dat bijbels gedoe een beetje beter. Normaal snap ik niks van het boek der boeken, te moeilijk, te veel vreemdgangers, te veel incest. Maar deze versie spreekt mij meer aan, misschien omdat het van deze tijd is, zo radicaal en hard doch volledig waarheid!!
Groetjes van leny

vrijdag, november 03, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaa, een waarheid als een koe. Wat een etterbak, die Satan. ;) Kostelijk, dit stukje. :D

vrijdag, november 03, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha, heerlijk. Enne, nu weet ik het, ik ben door de duivel verleidt. ;-)

zaterdag, november 04, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind je stukje geweldig origineel gevonden. Mijn complimenten. Maar, ik ben ook hard aan het afvallen, totaal 24 kilo. Wie heeft de sportschool uitgevonden? Verantwoordelijkheid?

Ik weet hoe moeilijk het is. Ik heb in ieder geval het "licht" gezien. Het is hard werken, en "broodnodig".

erik

zaterdag, november 04, 2006  
Anonymous Anoniem said...

geweldig stukje;)
ik hoop zeker dat ik nog lang van mijn oma kan genieten!
bedankt
marlot

zaterdag, november 04, 2006  

Een reactie posten

<< Home