oktober 25, 2006

Eenzaam

foto J. Kleinstra (zie link)
-
Eenzaamheid
Ondanks dat er zoveel mensen op de wereld zijn,
hebben heel veel mensen het gevoel dat ze eenzaam zijn.
Je kunt tussen geliefde mensen zitten en je toch eenzaam voelen.
Ik persoonlijk, heb met dit thema moeilijkheden om mijn gevoelens op te schrijven.
Omdat ik weet hoe die gevoelens zijn, of beter gezegt waren, weet ik hoe veel pijn je kunt hebben in deze eenzaamheid.
Ik ben er God zij dank weer uitgekomen.
Niet meer eenzaam, niet meer depressief.
Maar dat was geen makkelijke weg, maar heel veel werk aan mezelf.
Ik weet nu dat ik niet meer eenzaam ben.
Er zijn mensen die van mij houden en mensen die mij lief vinden.
Er zijn mensen waar ik van hou en mensen die ik lief vind.
Deze gevoelens toelaten is voor iemand die eenzaam is heel veel werk.
Maar ik ben dankbaar dat ik dit werk op me genomen heb.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En vooral ook van jezelf houden. Dat werkt bij mij goed tegen eenzaamheid.

woensdag, oktober 25, 2006  
Blogger mieke said...

Fride, dat is het eerste gebod om gezond door het leven te komen.
Daar heb je helemaal gelijk in.

woensdag, oktober 25, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Zullen we dan toch nog gelukkig worden. :)

woensdag, oktober 25, 2006  
Blogger mieke said...

Ik weet het heel zeker hoor.

woensdag, oktober 25, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Mieke. Mooie gezegd. Eenzaamheid is heel erg en er zijn heel veel mensen die zich eenzaam voelen. Vooral ook oude mensen.
Liefs en een fijn weekend. Rietje

vrijdag, oktober 27, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

vrijdag, oktober 27, 2006  
Anonymous Anoniem said...

eenzaamheid is vreselijk...ik zie het in het bejaardentehuis, maar er zijn gelukkig lichtpuntjes, ook in jezelf...
fijne zondag betty

zaterdag, oktober 28, 2006  
Anonymous Anoniem said...

je bent nooit alleen! Vergeet dat niet.

Ergens in de wereld is er iemand die je zal verblijden met een reactie op jouw schrijfsels. Wees expressief, laat je gaan, schrijf wat je denkt, wat je voelt, ook al houdt het geen steek (voor de lezers).

Reageer en je zal zien dat je reactie zal krijgen. Je oogst altijd wat je zaait ;)

Gaat 't eens wat minder, zoek dan een plusser om je er weer boven te halen. Volgende keer mag jij dan de plusser zijn :))

zondag, oktober 29, 2006  

Een reactie posten

<< Home