oktober 22, 2006

Fouten

Zelfs bij de besten onder ons gaat het zo,
Als de fouten op het voorhoofd stonden,
moest hij zijn hoed heel diep in zijn gezicht trekken.
-
Als wij over onze fouten en zwaktes nadenken, gaat het meestal om algemene menselijke problemen.
Ik heb een hele boel fouten en zwaktes.
Maar, zie ik ze bij andere mensen, maakt het mij woedend.
Dat komt, omdat ik dan in een spiegel kijk en me erger aan mijzelf, omdat ik de fout herken.
Ik heb geleerd, dat mijn fouten en zwaktes bij mij horen, ook dat maakt mij tot de Mieke die ik nu ben.
Maar, ik word tot mijn spijt nog vaak woedend, als ik ze bij andere mensen zie.

6 Comments:

Blogger mieke said...

Jaren lange ervaring in praatgroepen ed. Bianca.

zondag, oktober 22, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Bedankt voor je bezoekje aan mijn site, ik ben even wezen neuzen op jouw site, maar het duitse gedeelte laat ik aan mijn vrouw over, die is van duitse afkomst, en kan het lezen, ik ben al blij dat ik mezelf in het duits verstaanbaar kan maken. In ieder geval een gevarieerde site, met mooie teksten, leuke foto's, lekkere gekke geintjes, gewoon lekker om te lezen.
Maar hoe kwam je in hemelsnaam op mijn site terecht???Ben daar wel héél nieuwsgierig naar, omdat ik ook een gedichtensite heb geopend verleden week, dus dacht ik eerst dat je via die site bij klapdoos terecht kwam www.droomengedicht.punt.nl
In ieder geval tot tokkels, en anders tot blogs,
Groetjes van leny

zondag, oktober 22, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Misschien komt het ook wel doordat je fouten bij een ander meestal duidelijker dan bij jezelf ziet?

zondag, oktober 22, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Misschien komt het doordat je fouten bij een ander meestal duidelijk dan bij jezelf ziet?

zondag, oktober 22, 2006  
Blogger mieke said...

Inderdaad Tina, de spiegel he.

zondag, oktober 22, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Herkenbaar dit... Ik geloof ook dat andermans gedrag niet zó'n sterke emotie (woede, ergernis) kan oproepen als het niet ergens raakt aan iets in jezelf. Misschien helpt het om af en toe wat milder te zijn voor degene in de spiegel... grote kans dat je dan ook minder boos bent als je anderen dezelfde fouten ziet maken.

zondag, oktober 22, 2006  

Een reactie posten

<< Home